Haziran 25, 2018 in Dijital Pazarlama

Dijital Pazarlama Çalışmaları Gelecekte Nasıl Olacak?

Bu yazımızda dijital pazarlama çalışmaları gelecekteki yerini , nasıl olacağını , nasıl olması gerektiğini anlatacağız. İyi bir pazarlama çalışması iyi bir stratejiden geçer. Pazarlama stratejisini iyi planlamak da geleceği öngörebilmekten geçiyor.

Gelecekte Dijital Pazarlama Çalışmaları

1. SESLİ ARAMANIN YÜKSELİŞİ

Sesli arama çok yakın gelecekte dijital alanda büyük bir yer kaplayacak. Duyulabilir içerik pazarının 2020 yılına kadar 20 milyar dolardan fazla olması düşünülüyor.

2-PAZARLAMA BÜTÇELERİNDE ARTIŞ

Dijital pazarlama çalışmaları potansiyel müşterilerin dijital mecralarda yoğunlaşmasına bağlı olarak pazarlama harcamaları giderek artacak, şirketler bu alana daha fazla bütçe ayıracak. 2020’ye gelindiğinde, ABD’deki dijital pazarlama harcaması 120 milyar dolara yaklaşacağı bu zamanki verilere göre öngörülüyor..

3. KULLANICI YORUMLARININ BÜYÜMEYE ETKİSİ

Kullanıcı yorumları ve incelemelerin SEO ve satış üzerinde nasıl büyük bir etkisi olduğu hakkında hepimiz hemfikiriz, bu etki önümüzdeki yıllarda da artacak gibi gözüküyor. Tüketicilerin çoğu bir şirketin, ürünün  kalitesi hakkında daha iyi bir fikir edinmek için çevrimiçi incelemeleri,olumlu,olumsuz yorumları okuyor ve  olumlu satın alma işlemlerinin nihai satın alma kararında etkili olduğunu söylüyor. Her müşteri bir ürün satın almadan önce illa ki yorumlara ve puanlamaya göz atmaktadır. Bu da şirketlerin bu konuyu önemsemesine neden olmaktadır.

4. GÖRÜNTÜLÜ REKLAMLAR

İşletmeler yada firmalar markalarına,ürünlerine erişimi arttırmak için görüntülü reklamlara giderek daha fazla yatırım yapıyor. Günümüzde, görüntülü reklam harcamaları yalnızca şirket başına ortalama 8,872 ABD dolarıydı. 2021 yılına kadar bunun 10,820 dolara yükselmesi bekleniyor.

dijital pazarlama çalışmaları
5. SOSYAL MEDYA REKLAMLARI HÜKMEDECEK

Sosyal medya reklamlarının gelecekte tüm diğer mecralardan daha fazla ön planda olacağı bir gerçek.Sosyal medyanın en büyük varlığı kullanıcı verileridir. Yüksek oranda hedefli reklam kullanımı sosyal medya reklamlarının, gelecekte dijital pazarlamaya hükmedeceğinin bir göstergesi diyebiliriz.

6. VİDEO İÇERİK HARCAMALARI YÜKSELECEK

Konu dijital pazarlama  olunca video içeriklerinin dijital pazara etkisi oldukça fazla. Firma ve şirketlerin bu alana daha fazla harcama,yatırım yapacakları düşünülüyor.Günümüzdeki trendlere göre 2021 yılına kadar, dijital video harcamalarının gün geçtikçe artarak iki katına çıkması bekleniyor.

dijital pazarlama çalışmaları
7.DAHA FAZLA EMOJİ

Erkeklerin dörtte üçü ve kadınların yüzde 84’ü duygularını emojiler yoluyla kelimelerden daha iyi ifade edebildiklerini söylüyor. İnsanların kendilerini dijital mecrada ifade ederken emoji ile daha rahat ifade edebildiklerini görüyoruz. Gelecekte hayatımıza daha fazla emojinin gireceğini ve  emoji kullanımının artacağını söylemek hiç de yanlış olmaz..