Ocak 27, 2018 in Dijital Pazarlama

Markaların Kaçınması Gereken Dijital Pazarlama Hataları

Markaların dijital ortamda varlıklarını sürdürebilmeleri için dijital pazarlama hataları yapmamaları, dijital pazarlama tekniklerini doğru ve etkin kullanmaları gerekmektedir. Bu yazımızda en çok yapılan dijital pazarlama hatalarını listeledik.

En Çok Yapılan Dijital Pazarlama Hataları

Hedef kitleyi tanımamak

Dijital pazarlamanın temelinde doğru hedef kitle analizi yer almaktadır. Hedef kitlesini tanımayan, hedef kitle analizini yanlış yapan markalar dijital pazarlama stratejilerini yanlış belirlemiş olurlar. Bu da dijital pazarlama hataları arasında en sık yapılan hatalardandır. Hedef kitleyi doğru analiz etmeli ve hedef kitleye en doğru şekilde seslenmenin yolunu bulmalısınız. Ürün ya da hizmetinize ilgi duyması muhtemel olan kişileri belirlemeli, bu kullanıcılara yönelik stratejiler belirlemelisiniz. Yaş aralığı, cinsiyet, lokasyon, ilgi alanları, meslek, eğitim durumu, gelir aralığı ve beklentilere göre hedef kitle belirlemesi yapılmalıdır. Hedef kitlesini genel olarak belirleyen, herkese hitap etmek isteyen markalar bütçelerinin bir kısmını gereksiz yere harcamış olurlar.

Bütün sosyal medya platformlarında olmaya çalışmak

Markaların en çok düştüğü dijital pazarlama hataları arasında gereksiz ve yanlış sosyal medya kullanımı yer almaktadır. Özellikle yeni kurulan markalar Facebook, Twitter, Instagram, Youtube, Google+, Pinterest, Linkedin gibi bütün sosyal medya platformlarında var olmaya çalışırlar. Bu durumda hesapların hepsiyle ayrı ayrı ilgilenemeyen ve yeterli zamanı ayıramayan markalar hedef kitlenin gözünde başarısız ve amatör olarak konumlandırılıyorlar. Bu sebeple markalar, hedef kitlelerinin en çok kullandığı ve etkili gönderiler paylaşabilecekleri platformlarda var olmalılar.

Yanlış Bütçeleme ve Yetersiz Planlama

Dijital pazarlama hatalarından oluşan listemizde yer alan yanlış bütçeleme, markaların gereğinden fazla miktarda para harcamasına sebep olur. Pek çok marka dijital pazarlamaya ve internet reklamlarına çok fazla bütçe ayırırsa başarıya ulaşacağını zanneder. Ancak daha düşük bütçelerle daha etkili sonuca ulaşmayı mümkün kılan kriterler de vardır. Yaratıcı içerik, etkili görsel, doğru strateji ve doğru planlama ile düşük bütçe harcarken etkili geri dönüş alabilirsiniz.

Özgün Olmamak

Özgün içerik üretmemek, orijinal kampanyalar oluşturmamak ve markanıza özel strateji belirlememek yapacağınız en büyük hatalardan biri olacaktır. Dijital ortamda pek çok içerik birbirinin kopyası. Bu durumda daha önce yapılan içerikleri kullanmanız, daha önce yapılan kampanyalara benzer kampanyalar düzenlemeniz başarıya ulaşmanıza engel olabilir. Yaratıcı ve özgün fikirler üretmeli, hedef kitlenizin beklentilerini iyi analiz ederek buna uygun dijital pazarlama stratejisi belirlemelisiniz.