Aralık 22, 2017 in Dijital Pazarlama, Sosyal Medya

E-Ticaret Siteleri İçin Sosyal Medya Kullanımı

E-ticaret siteleri için sosyal medya kullanımı nasıl olmalı? E-ticaret siteleri varlıklarını etkili şekilde devam ettirebilmek, mevcut müşterilerinin yanı sıra yeni ve potansiyel müşterilere de ulaşmak için sosyal medyayı doğru şekilde kullanmalılar.

E-Ticaret Siteleri İçin Sosyal Medya Nasıl Kullanılmalı?

Günümüzde pek çok konuda olduğu gibi alışverişte de dijitalleşme başladı. Online alışveriş trendinin yaygınlaşmasıyla küçük-orta-büyük ölçekli pek çok e-ticaret sitesi hizmete başladı. Sosyal medya kanalları, e-ticaret firmalarının önemsemesi gereken en önemli noktalardan biri. Çünkü pek çok araştırma sonucu sosyal medya kanallarının online satışa fayda sağladığını söylüyor.

Yarışa 1-0 önde başlamak…

Müşteriyle ilişki kurabilmek, potansiyel müşterilere seslenebilmek, marka algısını kuvvetlendirmek, e-ticaret firmalarının yaşadıkları en büyük sorunlardan biri olan güven meselesinin üstesinden gelebilmek, marka sadakati sağlamak ve daha pek çok şey… Kısaca, başarılı bir sosyal medya yönetimi ile e-ticaret siteleri yarışa rakiplerinden 1-0 önde başlıyor.

Kampanya, indirim, yarışma…

E-ticaret siteleri sosyal medya hesaplarında haftalık-aylık bazda çeşitli kampanyalar düzenleyebilir, yarışmalarla tüketiciyi çekebilir, indirim duyuruları ile web siteye trafiği artırabilir. Tüm bunlar da satışa yönlendiren güçlü tekniklerdir.

Az bütçe, çok müşteri!

Reklam yönetimi de oldukça önemli bir konu. Sektörle alakalı sayfalarda, doğru reklam planlamasıyla potansiyel müşterilerinizi bulabilirsiniz. Böylelikle hem cüzi miktarda bir reklam bütçesiyle nokta atışı yaparak sektörünüzün hedef kitlesine ulaşmış olabilirsiniz. Eğer doğru hedef kitleye ulaşarak satışlarınızı artırmak istiyorsanız bütçenizi gereksiz yere harcamamak için reklam yönetimi konusunda profesyonel hizmetlerden faydalanmalısınız. Böylece en düşük maliyetle en yüksek etkileşimi alabilirsiniz.

E-ticaret sitelerinin sosyal medya yönetiminde en büyük sorun; güven!

İnsanlar internetten alışveriş yaparken çekingen davranabiliyor, daha önce duyduğu dolandırıcılık vakaları sebebiyle online alışverişi tercih etmeyebiliyor. Bu konu, e-ticaret firmalarının aşmakta zorlandığı konuların başında geliyor. Markaya olan güvenin sağlanabilmesi için ise marka bilinirliğinin artması gerekiyor. Sosyal medya hesaplarınız için hazırladığınız paylaşımlarda “iade-değişim hakkı” gibi müşterinin önemsediği konuları vurgulamanızda fayda var.

Sosyal medya yönetiminde uzman yardımı

E-ticaret siteleri açısından sosyal medya yönetiminin önemine değindik. Hem alanında uzman tasarımcıların ürettiği tasarımlar hem de kreatif ekibin oluşturduğu yaratıcı içeriklerle hedef kitlenize seslenmek için sosyal medya yönetimi hizmetlerimizden faydalanabilirsiniz.

Ayrıca yeni başlayanlar için hazırladığımız e-ticaret rehberine E-ticaret Rehberi: E-ticaret Sitesi Açmadan Önce Bilmeniz Gerekenler yazımıza göz atabilirsiniz.