Nisan 8, 2018 in Dijital Pazarlama, Reklam, Sosyal Medya

Facebook Reklamları İşe Yarıyor mu?

Facebook reklamları işe yarıyor mu?
Facebook reklamları işe yarıyor mu?

Facebook reklamları işe yarıyor mu? Bu soru, hem büyük hem küçük ölçekli firmaların zaman zaman cevap aradıkları bir soru. Reklamlar, ayrılan bütçeden daha fazlasını kazandırabiliyor mu? Hedef kitlenin zihninde bilinirlik sağlayabiliyor mu? Kampanya hedeflerine ulaşılıyor mu? Yoksa reklama ayrılan bütçe boşa mı gidiyor? Bu yazımızda detaylı bir şekilde Facebook reklamlarının etkili olup olmadığını inceledik.

Facebook Reklamları İşe Yarıyor mu?

Bu soruyu yanıtlamadan önce Facebook’un kullanım oranlarına dair kısa bir bilgi verelim. Facebook, son rapora göre toplamda aylık 2,13 milyar kullanıcıya sahip. 7,6 milyar olan dünya nüfusu göz önünde bulundurulduğunda her 3-4 kişiden birinin aktif olarak Facebook kullandığını söyleyebiliriz. Üstelik Facebook’ta hemen hemen her kesimden kullanıcı bulunuyor. Her yaştan, cinsiyetten ve meslekten kullanıcının yer aldığı Facebook’ta bu kadar çok kullanıcının olması da markaları bu kanaldan reklam yayınlamaya yönlendirdi.

Öncelikle yeni kurulan bir markanız varsa veya Facebook’ta yeni bir sayfa açtıysanız reklam çalışması oluşturmalısınız. Çünkü Facebook’un algoritması değişti. Yeni algoritmaya göre Haber Kaynağı’nda yani ana sayfada kişisel Facebook hesaplarının paylaşımları yer alacak. Bu sebeple markaların işletme sayfalarında gönderi paylaşmaları yeterli değil. Kendilerini ön plana çıkarabilmek, kullanıcıların görmesini sağlamak için reklam yayınlamak şart. Üstelik yeni kurulan bir Facebook hesabı için sayfa beğeni reklamı açılmalıdır. Mevcut takipçisi olmayan veya az olan işletme sayfalarının etkili olabilmesi de oldukça zor.

Facebook reklamlarından geri dönüş alınıyor mu?

Facebook reklamlarından geri dönüş almak mümkün. Hatta başarılı bir reklam kampanyası düzenlendiğinde reklama ayrılan bütçenin çok daha fazlasını kazandırır. Ancak Facebook reklamlarının işe yaraması için aşağıdaki kriterlere uymak gerekir.

1-Doğru reklam modelini seçmek: Facebook reklamları farklı alt modellere sahiptir. Bu reklam modellerinin maliyetleri ve işlevleri de birbirinden farklıdır. Örneğin sayfa beğeni reklamı, gönderi öne çıkarma reklamı gibi farklı Facebook reklam modelleri vardır. Kampanyayla amaçladığınız eyleme yönelik reklam modeli seçilmeli. Örneğin, uygulama tanıtımı yapacaksanız uygulamanızı indirmeye yönlendiren reklam modelini seçmelisiniz.

2-Reklam içeriğine dikkat etmek: Görsel ve metin reklamın en önemli unsurlarından. Metin konusunda Facebook oldukça hassas. Tasarımın üzerindeki yazının belli bir orandan çok olmaması gerekir. Çok olursa reklamınız yayınlanmayabilir veya yayınlansa bile etkileşimi daha az olabilir.

3-Doğru hedefi belirlemek: Facebook reklamları işe yarıyor mu? Evet, yarıyor ancak hedef kitle belirlemesi doğru yapılmalıdır. Bu konuda sosyal medya ajansından yardım almak en doğrusu. Reklam bütçenizin en etkili şekilde kullanılması ve reklamlardan maksimum performansı almak için bizimle iletişime geçmeniz yeterli.