Nisan 9, 2018 in Dijital Pazarlama

Fijital Pazarlama Nedir? Fijital Pazarlama Trendi

Bugüne dek hep dijitali anlattık, dijitali konuştuk. Marka stratejilerini belirlerken dijital pazarlamayı önemsedik. Ancak dijital dünyanın fiziksel dünyadan bağımsız olduğunu düşünemezdik. Bu sebeple hayatımıza yepyeni bir kavram girdi: Fijital Pazarlama.

Nedir bu “Fijital Pazarlama”?

Fijital pazarlamayı incelemeden önce fijitalin ne demek olduğuna göz atalım. Fijital kelimesi, fiziksel ve dijital kelimelerinin birleşmesiyle ortaya çıktı. Fijital kavramı, fiziksel ve dijital dünyanın arasındaki ince çizgi yok olmaya başlayınca gündeme geldi. Fijital, dijital ile fizikselin birbirinden ayrılmamasını ifade eder. Fijital pazarlama da markaların tüketicilere seslenirken onlarla aralarında fiziksel ve dijital bir köprü kurmaya çalışmalarıdır. Yani hem geleneksel hem de dijital pazarlamayı bir arada kullanmaları olarak özetlenebilir.

Örneklerle Fijital Marketing

Fijital pazarlamayı örneklerle incelediğimizde daha net anlayabiliriz. Örneğin, alışveriş merkezine gittiğimizde mağazaları gezerken beğendiğimiz ürünü kasa sırası beklemek yerine mobil uygulamadan satın alıyoruz. Dışarı çıkıp marketten, restauranttan veya bakkaldan alışveriş yapmak yerine online yemek siparişi veriyor, taksi ya da farklı ulaşım araçlarını mobil uygulamalar ile çağırıyoruz. Mağaza ve restaurantlarda dijital uygulamaların yapılması genel olarak örnektir.

Türkiye’de Fijital Uygulamalar

Fijital pazarlama henüz çok yaygın olmasa da pek çok marka tarafından yapılıyor. Fijitalin uygulandığı en popüler uygulamalar arasında Getir, YemekSepeti, BiTaksi, Uber vs. sayabiliriz. Artık yol kenarında taksi beklemek neredeyse sona eriyor. Tüketiciler zamanın kıymetinin farkında ve markalar da buna uygun pazarlama stratejileri geliştirdi. Çok kısa sürede ulaşım aracı çağırabilmenizi sağlayan Uber gibi uygulamalar gün geçtikçe daha popüler hale geliyor.

Artık Sadece Dijitalleşmiyor, Fijitalleşiyoruz!

Markalar dijitalleşme süreçlerini tamamlayamadan fijitalleşmeye başladılar. Çünkü aslında dijital dünyanın ve dijital pazarlamanın fiziksel dünyadan bağımsız olmadığı anlaşıldı. Fijital pazarlama, tüketiciyle sadece dijital ortamdan değil gerçek dünyadan da etkileşim kurma imkanı tanıyor.

Markalar Fijital Pazarlamayı Nasıl Kullanmalı?

Dijital pazarlama savaşları yerini fijital pazarlama savaşlarına bırakıyor. Peki, bu savaşı kazanmak ve rakiplerinin önüne geçmek isteyen markalar hangi stratejileri izlemeli? Öncelikle yaratıcı ve ilgi çekici olunmalı. Tüketicinin ilgisini çekerken özgün olmaya da dikkat edilmeli. Daha önce yapılmamışı yapmalı, yenilikçi hamlenizle adınızdan söz ettirmelisiniz. 3D yazıcı, arttırılmış gerçeklik gibi teknolojilerden faydalanabilirsiniz.

Dijital pazarlamada renklerin etkisi üzerine yazdığımız Başarılı Dijital Pazarlama İçin Renklerin Psikolojisi yazısına da göz atabilirsiniz.