Haziran 22, 2018 in Dijital Pazarlama, Reklam

Geleneksel Reklam vs. Dijital Reklam

Geleneksel medya olarak adlandırdığımız televizyon, radyo, gazete gibi kitle iletişim araçlarının, sağladığı tek yönlü iletişim, artık yerini yavaş yavaş dijital ve mobil ortamda geçiren katılımcı ve sosyal kullanıcılara ulaşmak için yeterli olmayabiliyor. Bunun farkına varan  işletmeler,firmalar hedef kitlelerine ulaşmak için geleneksel reklam harcamalarını yavaş yavaş dijital reklam mecralara aktarıyor…

Geleneksel Reklam mı? Dijital Reklamlar mı?

Geleneksel reklam biraz daha bütçe gerektirirken, dijital reklamda daha az bütçe ile daha hızlı geri dönüşler elde edebilirsiniz. Geleneksel reklamda tek yönlü iletişim söz konusuyken, dijital reklamda feedback, yani geri dönüş mevcuttur. Geleneksel reklam daha uzun dönemi kapsarken dijital reklamda daha kısa sürede olumlu olumsuz sonuçları elde edebilirsiniz.

Geleneksel reklamda afişin, bilboardun, broşürün, el ilanının tasarımı, örneklerinin çıkarılması ve baskı maliyetleri, fiyatları oldukça yüksektir. Bu maliyet ve fiyatlandırma karşılığında etkileşim ve dönüşümü azdır. Geleneksel medya, özellikle TV reklamları, hala en önemli güç. Fakat geleneksel reklamların hızla demode hale geldiğini de göz ardı etmemeniz gerek.

Dijital reklamlar, yeni nesil iletişim ve reklam araçlarıyla şirket ve  firmalara hem zaman hem de tasarruf kazandırıyor.

Reklamcılık sektöründe de artık geleneksel reklam anlayışları tamamen değişmiştir. Televizyon olmadığı yıllarda gazete, dergi veya broşür gibi reklamlar popüler olsa da, daha sonra televizyon reklamları hepsinin önüne geçmiştir. Daha sonra internetin tüm dünyada yaygınlaşması ve insanların günlerinin büyük bir bölümünü internette geçirmesi, dijital dünyadaki reklam faaliyetlerinin önem kazanmasına neden olmuştur.

İnternet dünyasının çok büyük bir öneme sahip olmaya başlamasıyla beraber reklam çalışmaları da dijital ortama uyarlanmaya başlamıştır. Peki bu geleneksel reklamın biteceği anlamına mı geliyor? Bizce, hayır TV reklamları günümüzde hala çok büyük bir alan kaplıyor reklam mecrasında. Dijital ve geleneksel reklamı destekliyor diyebiliriz. Teknolojinin bu denli gelişmesiyle reklamların dijital mecralara kayması pek olağandı zaten.. Y ve Z kuşağı TV’ye pek zaman ayırmadığı için dijital reklamlar oldukça popüler bir yerde diyebiliriz. Dijital reklam geleneksel reklamın önüne geçebilir mi? Neden olmasın?

Bazı araştırmalara göre dijital reklamcılığın hacminin 2023 yılında 23 milyar dolar düzeyine çıkacağı öngörülüyor.İyi bir firma ve ajans ile çalışarak dijital reklamlar ile firmanızı hızlı biçimde siz de büyütebilirsiniz.