Gmail Reklamları

Gmail Reklamları

Gmail reklamları, hedeflediğiniz kitleye Gmail reklam alanlarında ulaşmanızı sağlar. 2016 verilerine göre dünya çapında hemen hemen 350 milyonun üzerinde aktif Gmail kullanıcısı yer alıyor. Rakamlar bu kadar yüksekken markanızı, ürün veya hizmetlerinizi Gmail kullanıcılarına ulaştırmak ister misiniz?

Gmail reklamları nedir?

Gmail Sponsored Promotions olarak da bilinen Gmail reklamları, Google AdWordsreklamları arasında yer alan ve markaların Gmail kullanıcılarını hedefleyerek yaptıkları reklam çalışmalarıdır. Gmail hesaplarında sağ veya üst tarafta görülmektedir. Tanıtımlar kısmında “reklam” ibaresi ile mail olarak da gönderilebilen Gmail reklamları, markaların son yıllarda en çok tercih ettiği reklam alanlarındandır.

Gmail reklamları
Gmail reklamları

Gmail reklamları modelleri

Gmail kullanıcılarına ulaştıracağınız reklamınız sadece metinden ibaret olmak zorunda değil. Görsel, video, gif ve form şeklinde de olabilir. Bu reklam modelinde kullanıcıları web sitenizi ziyaret etmeye, sizi aramaya, form doldurmaya, işletmenizin adresini öğrenmeye yönlendirebilirsiniz.

Detaylı hedef kitle belirleme

Google AdWords reklamlarının en büyük avantajlarından biri detaylı hedef kitle belirleme imkanı sunmasıdır. Gmail reklamlarını ulaştırmak istediğiniz hedefi spesifik olarak daraltabilir, pek çok kritere göre şekillendirebilirsiniz.

Mesleğe göre hedefleme: Gmail reklamlarında belirli meslek gruplarına ulaşabilirsiniz. Örneğin, insan kaynakları uzmanlarına yönelik reklam oluşturmak istiyorsanız sadece bu meslekteki kullanıcıları seçerek gereksiz bütçe harcamanın önüne geçebilirsiniz.

Konuma göre hedefleme: Şehir, ülke, semt veya bölgelere göre belirli bir yerde ve çevresinde yaşayan Gmail kullanıcılarına ulaşabilirsiniz. Gmail reklamları bu özelliği sebebiyle çokça tercih edilmektedir.

Yaş ve cinsiyete göre hedefleme: Hedef kitlenizin yaş grubunu ve cinsiyetini de seçebilmeniz mümkün. Örneğin sadece kadınlara yönelik ürünler seçiyorsanız reklamlarınızı sadece kadın kullanıcılara ulaştırabilirsiniz.

Anahtar kelimeler: Gmail reklamlarında diğer reklam modellerindeki gibi anahtar kelimeler, etiketler eklenebilir. Bu etiketlerle ilgili kullanıcılar reklamınızı görecektir.

İlgi alanlarına göre hedefleme: Anahtar kelimeler ve etiketlerin yanı sıra ilgi alanı seçimiyle de hedef kitlenizi daraltabilirsiniz.

Dile göre hedefleme: Gmail reklamları açarken dile göre de hedefleme yapabilirsiniz. Global boyutta reklam açacaksanız, her ülkeye göre farklı dilde reklam yayınlayabilirsiniz.

E-mail listesine göre hedefleme: Gmail reklamlarında kendi hedef kitlenizin mail datasını da kullanabilirsiniz. CSV dosyasına eklediğiniz mail adreslerine reklamlarınızı gösterebilirsiniz.

Kullanılan cihaza göre hedefleme: Reklamınızı görmesini istediğiniz kullanıcıları kullandıkları cihazlara göre de ayırabilirsiniz. iOS, Android veya masaüstü kullanıma göre hedefleyebilirsiniz.

Domaine göre hedefleme: Bu hedefleme seçeneği rakiplerinizin hedef kitlesine ulaşmanızı sağlar. Örneğin, kozmetik ürünleri satıyorsanız Gratis,  Watsons gibi markalardan mail alan kişileri seçebilirsiniz.

Alışverişe göre hedefleme: Daha önce sattığınız ürünlere benzer ürünleri satın alan kullanıcıları hedefleme imkanı sunar.

1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars (94 Kişi oy verdi, 5 üzerinden ortalama puan: 5,00. Bu yazıya oy vermek ister misiniz?)
Loading...