Temmuz 3, 2018 in Dijital Pazarlama

Kurumsal Web Sitesi Nasıl Olmalıdır?

Kurumsal web sitesi firmaların, markaların dijital platformdaki itibarını belirler. Bu sebepten kurumsal bir web sitesi şirketinizi en iyi şekilde yansıtmalıdır. Şirketler ürün ya da hizmetlerini tanıtmak için profesyonel bir ekibe sahip olan şirketlere ya da şirkete internet sitelerini yaptırmalıdırlar.

Kurumsal Web Sitesi Nasıl Olmalıdır?

Sadece ürün ve hizmeti tanıtan, bunları anlatan web siteleri çok geride kaldı. Kurumsal web sitesinde olması gereken birçok özellik mevcut. İnternet kullanımının günümüzde geldiği noktaya bakarsak artık her firmanın,markanın bir web sitesi olması gerekli. Aksi taktirde rakiplerin gerisinde kalmanız çok olası.

Öncelikle şirketin logo tasarımı çok önemli. Web sitesinde logo ön planda olmalı ve en iyi şekilde yansıtılmalıdır.Kurumsal bir web sitesi öncelikle kullanıcılarının,hedef kitlesinin beğenisini kazanmalıdır. Web siteniz olabildiğince anlaşılır olmalı, hedef kitleniz web sitenizi ziyaret ettiği zaman bilgilerinize,aradıkları ürün ve hizmete hemen ulaşabilmelidir. Firmanız hakkında bilgiler kurumsal web sitenizde yer almalıdır.Kullanıcılar sizi tanımalıdır.

Kurumsal web sitesinde en başta hedeflerinizi belirlemelisiniz. Web sitenizden beklentilerinizi not almalısınız. Bu  hedefler doğrultusunda bir strateji planlamak, kurumsal web siteniz için ilk adımdır. Web sitenizin adı, logosu, unvanı, içeriği ve çizgisi burada belirlenmelidir.

Hedef kitlenizi iyi tanımalısınız. Kullanıcılarınızın sizden neler istediğini,demografik özelliklerini,ilgilendiklerini iyi analiz edip, anahtar kelimeleri belirleyin ve web sitenizin tasarım ve görsellerini bu hedef kitleye en  uygun şekilde hazırlayın.

Ana sayfanız ilgi çekmeli. Kullanıcıların dikkatini çekmeli ve sitenizde olabildiğince fazla kalmalarını sağlamalı. Bu sebepten kullanıcılar sitenizi açtıklarında logonuz, mesajınız ve görseller olabildiğince etkileyici şekilde konumlandırılmalıdır.

Kullanıcıları harekete geçirici cümlelerle etkileşime geçirmelisiniz. Profesyonel web sitesi için bu oldukça önemlidir. Ürün ve hizmetleriniz adına ”hemen satın al” , ”bizi arayın” , ”hemen teklif al” gibi cümleler etkili olabilir.

Geri dönüşümleri takip etmelisiniz. Web sitenizin başarılı olup olmadığını yakından takip etmelisiniz.Geri dönüşlerin olumlu ya da olumsuz olması durumunda stratejinizi ona göre yönlendirmelisiniz.

Web sitenizi mobil uyumlu hale getirmelisiniz. Devir mobil devri olduğundan mobil uyumlu web sitelerinde daha fazla kullanıcıya ulaşabilirsiniz.

Web sitenizin içeriğini sürekli güncel tutmak müşterilerin şirkete daha yakın hissetmesini ve güven duymasını sağlar. Mesela siteniz içerisinde blog yazabilir, hem ürünlerinizi tanıtabilir hem de sitenize yarar sağlamış olursunuz.Çünkü Google, içeriğini düzenli olarak güncelleyen web sitelerini ön sıralarda gösterir.