Eylül 11, 2018 in Dijital Pazarlama, Sosyal Medya

Markanız İçin En İdeal Sosyal Medya Mecrasını Belirleyin

Markanız İçin En İdeal Sosyal Medya Mecrasını Belirleyin

Markaların sosyal medya pazarlamasına ayırdıkları bütçe her geçen gün artıyor. Ancak bazı markalar, hatalı pazarlama stratejisi sebebiyle gereksiz yere bütçe harcıyorlar. Bu hataların en başında da yanlış sosyal medya mecralarının seçilmesi geliyor. Bu yazımızda, markaların hedefleri doğrultusunda sosyal medyanın hangi ağlarını kullanmaları gerektiğini kaleme aldık.

“Markam İçin Hangi Sosyal Medya Ağlarını Kullanmalıyım?”

Facebook, Instagram, Linkedin, Twitter, Youtube, Snapchat, Pinterest ve daha pek çoğu… Sosyal medyayı etkili kullanabilmenin yolu doğru mecralarda doğru mesajı vermekten geçiyor. Öncelikle her sosyal medya mecrasının kullanıcısının farklı olduğunu bilmeli, buna uygun içerik üretmelisiniz. Dijital pazarlamadan etkili dönüş alamıyorsanız sebebi her mecra için aynı içeriği oluşturmanız olabilir. Burada atladığınız nokta, sosyal medya ağlarındaki kullanıcı profillerinin aynı olmamasıdır. Örneğin, Facebook ve Pinterest kullanan kitle farklıdır ve bu sebeple bu kitlenin markalardan beklentileri de farklı olacaktır.

Markanızın hedef kitlesi neredeyse orada olun

Sosyal medyada hedef kitleniz neredeyse, orada olmalı ve onlara seslenmelisiniz. Örneğin, e-ticaretle uğraşıyorsanız Instagram’ı mutlaka kullanmalı ve bu mecrada hedef kitlenize yönelik etkileyici kampanyalar oluşturmalısınız. Markanız için tanıtıcı ve fayda sağlayıcı video içerikler üretiyorsanız Youtube’da var olmalısınız. Bunun gibi hedefe yönelik size fayda sağlayacak mecraları seçin. İlgilenmeyeceğiniz, oraya özgü içerik üretmeyeceğiniz mecralarda yer almamanız daha iyi olacaktır. Çünkü bir markanın sosyal medyada hesabının olmamasından daha kötü bir şey varsa o da ilgilenilmeyen, boş bir hesabının olmasıdır.

Şirketin büyüklüğü ve işleyişine göre seçim yapın

Markanız için ideal dijital mecra seçerken şirketin büyüklüğüne odaklanın. Büyüklüğün yanı sıra şirketin hangi pazarda yer aldığı da önemli. Örneğin B2C (firmadan müşteriye) bir şirketseniz Facebook ve Instagram ideal olacaktır. B2B (firmadan firmaya) bir şirketseniz Linkedin’i kullanmanızda fayda var.

Sosyal Medyada Başarılı Hesap Yönetimi

Sosyal medyada hesaplarınızı etkili yönetebilmek ve hedef kitlenizle daha etkili bir iletişim kurabilmek için bu yazımızdaki tavsiyelere de göz atabilirsiniz: Sosyal Medya Hesap Yönetimi Nedir? Nasıl Yapılmalıdır?