Temmuz 16, 2018 in Dijital Pazarlama, Sosyal Medya

Sosyal Medya Uzmanı Olmanın Yolları

Sosyal medya uzmanı olmanın yolları, sosyal medya yöneticisi nasıl olur? Her gün gelişen teknoloji, sektörlere birçok şey kazandırmış ve iş imkanı sağlamıştır. Bunlardan biri de sosyal medya uzmanlığı olarak karşımıza çıkmıştır. Artık sosyal medya siteleri, hayatımızın bir parçası oldu.

Sosyal Medya Uzmanı Olmanın Yolları

Sosyal medya yöneticisi yetiştirmek için özel kurslar sosyal medya danışmanlığı/uzmanlığı kursları mevcut. İnternetin değişip sürekli yenilendiğini düşünürsek sosyal medya danışmanı kişilerin de sürekli yenilikleri takip etmesi gerekir.

  • Sosyal medya eğitimi almalısınız. Hiçbir bilgi öğrenmeden ya da sertifika sahibi olmadan bu alanda kariyer elde edemezsiniz
  • Facebook, Twitter, Instagram, Linkedin, Pinterest gibi sosyal ağlarda hesaplarınız olmalı. Eğitimlerde öğrendiklerinizi ilk olarak bu hesaplarda uygulamalısınız.
  • Sosyal hesapları aktif tutmalı ve günlük paylaşımları yapmalısınız.İçerikler üretmelisiniz.
  • Kişisel bir blog açmalısınız. Bu sizin bu alandaki gelişiminize katkıda bulunur. Hem bilgilerinizi hem de tecrübelerinizi paylaşabilirsiniz.
  • İnterneti tam anlamıyla öğrenmelisiniz. Paylaşımların en çok etkileşim aldığı saatleri, kullanıcıların neleri sevdiklerini ve sevmediklerini, hangi dilin potansiyel müşteriye ulaşmada daha fazla etkili olduğunu bilmelisiniz.
  • Sosyal medyadaki gelişmeleri yakından takip etmeli, gündemdeki her şeyden haberdar olmalısınız, sektörle alakalı makaleleri, blogları okumalısınız.
  • Ünlü markaların sosyal medya hesaplarındaki paylaşımları, kullandıkları dili  iyi analiz ederek kendi markanız için bunlardan yola çıkarak uygulama yapmalısınız.

Bir sosyal medya uzmanı olmak istiyorsanız her kesime hitap etmek zorundasınız.

Olaylara yaklaşırken sizin söylemlerinizin her kesimden insanı etkileyeceğini düşünerek hareket etmeli, görüşlerinizi ve düşüncelerinizi yansıtırken, paylaşım yaparken çizgilerinizin keskin olmamasına dikkat etmelisiniz.

Kişisel Düşüncelerinizi Markanızın Önüne Geçirmemelisiniz

Görüşlerinizin, düşüncelerinizin markanızın önüne geçmemesine özen göstermelisiniz. Göstermezseniz yıllar önce attığınız bir tweet bir anda gündeme gelerek markanızın bulunduğu konumu kötü etkileyerek, bir kriz ortamı yaratabilir.

Kendinizi Sürekli Yenilemelisiniz

Sosyal medya uzmanlığının en önemli şeylerinden biri ise, sürekli kendini yenilemek, “ben bu işte oldum artık” dediğiniz an bitersiniz. Medyayı gündemi sürekli takip etmek zorundasınız.

Geleceğe Yönelik Düşünmelisiniz

Bugün yaptığınız işlerde,paylaşımlarda Facebook, Instagram, Twitter gibi sosyal medya platformlarının her an değişebileceğinin bilincinde hareket etmelisiniz.

Biraz yaratıcılık, azim çok çalışma ve stratejik ilerleme ile başarılı bir sosyal medya uzmanı olabilirsiniz. Sosyal medya uzmanlığı konusunda gerekli eğitimleri Digital Kafalar’dan alabilirsiniz.