Haziran 18, 2018 in Dijital Pazarlama, Sosyal Medya

Sosyal Medyanın Alışverişe Etkisi Oldukça Şaşırtıcı!

Sosyal medyanın alışverişe etkisi üzerine bir araştırma yapıldı ve sonuçlar oldukça şaşırtıcı.

Sosyal medya, hayatımızda oldukça fazla yer tutuyor. Bu yazımızda sosyal mecranın hayatımızı her yönden sarmasını ele aldık. Alışveriş yapmadan önce fikir edinmek için baktığımız ilk yer  sosyal medya ,dijital mecra olmaya başladı.

İlham Kaynağı Sosyal Medya

Sosyal medyanın alışverişe etkisi oldukça yüksek son zamanlarda.. İnsanlar sosyal medyadaki kanaat önderlerinin önerilerine, hayran oldukları bir mankenin, ünlü bir oyuncunun elbisesine sahip olmak istiyor. Bu da sosyal medyayı büyük bir reklam pazarı haline getirirken, bu yolla yapılan satışlar da oldukça artıyor. Sosyal medya alışverişimiz dışında birçok şeye yön vermeye başladı.Eskiden mağazalardan alışveriş yapar iken artık sosyal medya ve dijital ortamdan alışveriş yapmak daha revaçta..

Sosyal Medya Alışveriş Açısından Güvenli mi?

Sosyal medya alışverişlerinin yaygınlaşmasıyla beraber bu alışverişlerin güvenilirliği tartışma konusu olmaya başladı. FacebookInstagram, ve WhatsApp gibi platformlardan alışverişe rağbet de gün geçtikçe artıyor.Bu alışveriş oldukça kolay ve hızlı olsa da bazı problem ve dolandırıcılıkları beraberinde getirebiliyor.

Tüketiciler Nelere Dikkat Etmeli?

1-Ürün alınan firmanın yasal olması gerek,

2-İade ve ürün gönderim politikalarının varlığını ve tüketici yorumlarını incelenmeli,

3-Ürün ile birlikte fatura gönderileceğinden emin olmalı,

4-E-ticaret Cayma Hakkı sayesinde satın aldığı ürün ya da hizmetten hiçbir neden göstermeksizin 14 gün içinde cayma hakkı olduğunu unutmamalı,

5-Tüketiciler bu konuda seçici ve bilgili olmalı.

Sosyal Medyanın Alışverişe Etkisi: Kim Nasıl Alışveriş Yapıyor?

PwC, dünyanın 27 ülkesinde 22 bin tüketiciye soru sorarak araştırma yaptı. İşte, ortaya çıkan ilginç sonuçlar…

-Mağazalardan haftalık alışveriş yapanların oranı 2015’te yüzde 40 iken, bugün yüzde 44’e çıktı.

E-ticaret hızla artıyor. Tüketiciler geçen yıl e-ticarette yüzde 27 oranında bilgisayar kullanırken şimdi oran yüzde 20’ye düştü. Tabletle alışveriş yüzde 8’den yüzde 12’ye, mobil telefondan alışveriş yüzde 7’den yüzde 17’ye yükseldi. Yani 2 katını aştı.

-Alışverişte mağaza seçimini yaşadığınız yer değil, marka bağımlılığı belirliyor. Tüketiciler markalara sadakat göstermeye ve onlara duydukları güveni ön planda tutarak alışveriş yapıyorlar.

-Tüketiciler ürünlerin ellerine en hızlı şekilde ulaşmaları için ek maliyete katlanmaya meyilli. Çoğu tüketici teslimatın saatine kadar karar vermek istiyor.

-Sosyal medyada beğendiğiniz ya da daha önceden baktığınız bir ürün daha sonra tekrar karşınıza çıkacaktır. Bunun sebebi artık dijital ortamlarda yapay zekanın kullanılmasıdır.