Temmuz 5, 2018 in Dijital Pazarlama, Sosyal Medya

Türkiye’de E-ticaret Siteleri Sosyal Medyaya Önem Veriyor mu?

Türkiye’de e-ticaret siteleri sosyal medyayla iç içe mi ? Önem veriyor mu? Eğer bu soruların cevaplarını merak ediyorsanız bugünkü konumuz oldukça ilginizi çekecektir.Son zamanlarda sosyal medyanın yükselişi her yerde konuşuluyor.. Sosyal medyanın e-ticarete etkisi son zamanlarda en çok konuşulan konulardan biri. Biz de bu konuyu derinlemesine inceledik.

Türkiye’de E-ticaret Siteleri Sosyal Medyaya Önem Veriyor mu?

İnternet kullanıcıları gün geçtikçe arttığı için sosyal medya kullanımı da bir o kadar yoğunlaştı. Birçok firma, ajans ve şirket sosyal medya kullanımının artması ile birlikte sosyal medya platformunda buluştu. Günümüzde özellikle Facebook, Twitter, Instagram gibi sosyal ağlar güçlü satın alma platformları haline gelmiş durumdadır. Bunun nedeni ise çok kolay ve de çok hızlı bir şekilde ulaşım, takip edilebilme, geri bildirim vb. çok iyi özelliklerdir.

Aktif olarak sosyal medyayı kullanan birçok firma hem hedef kitlesi üzerinde olumlu etki yaratmış hem de marka bilinirliğini, itibarını artırmıştır. Çünkü kullanıcılara mesaj veren birçok reklam hafızada iyi bir yer edinmiştir.Birçok firma sosyal medya platformuna girmiş durumda sebebi ise buradan daha hızlı etkileşim alabilmeleridir.

Sosyal medya kullanımının çok yüksek oranda olduğu ülkelerde e-ticaret pazarları daha büyük bir gelişme göstermektedir. Bütçelerin sosyal medya mecrasında daha düşük maliyetli olması firmaları da bu yöne çekmiş gibi görünüyor.Şüphesiz ki sosyal medyanın e-ticaret firmalarının üzerinde bir etkisi olduğu herkesçe biliniyor.

Sosyal medyayı aktif olarak kullanan e-ticaret firmaları ürün içeriklerine yoğunlaşarak paylaşım ve etkileşimlerini artırmaktadır. E-ticareti sosyal medyada gerçekleştiren firmaların daha geniş kesimlere sahip olduğunu görüyoruz.

Türkiye’de sosyal medya kullanımında en başta Facebook olmak üzere Twitter, Foursquare ve Pinterest gibi sosyal ağlar ön planda yer almaktadır.Sosyal medyanın  pazarlama özelliğinden yararlanan e-ticaret firmaları düşük pazarlama bütçeleriyle geniş kitlelere kısa sürede ulaşmayı başarmıştır.Bu ulaşım birçok  ithalat ve ihracat yapan firmaların dünya çapında global firmalar haline dönüşmesinin de adımlarını oluşturmuştur.

E-ticaret yani internet üzerinden yapılan alışverişler, internet ve online ödeme sistemlerinin gelişimi ile birlikte, çalışmaktan alışverişe vakti kalmayanlar,  evden çıkmadan ihtiyaçlarını gidermek isteyenler, oturduğu yerden tüm tatil rezervasyonlarını yapmak isteyenler için vazgeçilmez bir pazara dönüştü.Her işimizi kolaylaştıran e-ticaretin gün geçtikçe daha fazla alana yayılacağını düşünüyoruz.

Dünya artık çevrimiçi reklam ve tanıtımlar sayesinde bilgisayarlarımıza taşınmış durumda bu hızlı gelişmelere firmaların ayak uydurması ve takip etmesi gerekmektedir.Bu sebepledir ki e-ticareti sosyal medya ile entegreli kullanan firmalar arasında yerinizi almalısınız.