Sosyal Medya Yönetimi

MARKANIZI KİTLELERE DUYURUN!

Etkili sosyal medya yönetimi ile kurumsal hedeflerinize en doğru ve en hızlı şekilde ulaşın!

Sosyal medya yönetimi ile marka bilinirliğinizi artırın! Son verilere göre dünya üzerinde aktif 2.3 milyar sosyal medya kullanıcısı bulunuyor. Bu da neredeyse 3 kişiden birinin her gün internette vakit geçirdiği anlamına geliyor. Rakamlar bu kadar yüksekken markaların sosyal medya yönetimini önemsemeleri kaçınılmaz oluyor. Sosyal medya mecraları 2006 yılından bu yana yaklaşık 5 kat büyüdü ve her geçen gün etkisini artırmaya devam ediyor. Özellikle markaların hedef kitlelerine ulaşmalarını, bilinirliklerini artırırken aynı zamanda ürün ve hizmet satışı yapmalarını da sağlıyor. Bu sebeplerle büyük ölçekli markaların yanı sıra artık küçük ve orta ölçekli firmalar da sosyal medyanın gücünden faydalanmaya başladı.

Sosyal Medya Yönetimi Nasıl Yapılmalıdır?

Sosyal medya yönetimi, marka imajını doğrudan etkilediği için alanında uzman kişiler tarafından özenle yönetilmelidir. Markaların sosyal medya hesapları için strateji belirlenmesi, marka-hedef kitle-rakip analizinin yapılması, içerik oluşturulması, marka kimliğine uygun görsel çalışmaların hazırlanması ve olası kriz yönetimi yapılır. Sosyal medya yönetimi hem imaj yönetimi açısından hem de pazarlama açısından önemlidir.

Neden Sosyal Medyada Olmalıyız?

Günümüzde hem büyük hem küçük ölçekli firmaların sosyal medya hesapları bulunuyor. Çünkü artık dijital dünyada web siteye sahip olmak yeterli değil. Kullanıcıların, müşterilerinizin, potansiyel müşterilerinizin ve iş ortaklarınızın size ulaşmalarını kolaylaştırmalısınız. Sosyal medya hesaplarınız sosyal medya uzmanı tarafından aktif ve güncel tutulmalı, kaliteli ve özgün içeriklerle yönetilmelidir. Digital Kafalar olarak sosyal medya hesap yönetimi hizmetlerimizle pek çok markanın dijital imajını güçlendiriyoruz.

Sosyal Medya Yönetimi Nasıl Yapılmalıdır?
Sosyal Medya Yönetimi Nasıl Yapılmalıdır?

Digital Kafalar Sosyal Medyada Sizin İçin Neler Yapıyor?

Sosyal medya analizi: Markanızı daha yakından tanımak ve mevcut durumunu öğrenmek için  analiz ediyoruz. Marka, rakip ve hedef kitle analizi ile strateji belirliyoruz.

Sosyal medya danışmanlığı: Sosyal medya hesaplarınızın daha etkili olabilmesi için sürekli stratejiler geliştiriyor, size sosyal medya danışmanlığı hizmeti veriyoruz.

Sosyal medya içerik üretimi:Markanızın sosyal medya hesapları için özgün, ilgi çekici ve yaratıcı içerikler üretiyoruz.

Tasarımlar:Ürettiğimiz içeriklere uygun en göz alıcı tasarımlar tasarım ekibimiz tarafından hazırlanır.

Sosyal medya takibi:Hesaplarınızın tüm takibinden biz sorumluyuz! Takipçi iletişimi, gelen mesaj ve yorumların geri dönüşü ve takibi kontrolümüz altında.

Sosyal medya paylaşım takvimi:Hesabınız için hazırlanan içerikler haftalık veya aylık olarak onayınıza sunulur. Onay alındıktan sonra hesaplarınızda paylaşılır.

Yeniliklerin takibi ve uygulanması:Markanızın yenilikçi imajını önemsiyoruz. Bu sebeple sosyal medya platformlarına gelen güncellemeleri (Instagram story vs) sizin için uygulamaya geçiriyoruz.

Kriz yönetimi:Markanızın karşılabileceği tüm tehdit ve krizleri tahmin ediyoruz. Oluşabilecek kötü senaryolar için önlem alıyor, markanız için sosyal medyada kriz yönetimi hizmeti veriyoruz.

Raporlama: Haftalık ve aylık bazda size tüm etkileşimleri ve istatistikleri raporluyoruz.

Sosyal Medya Yönetiminde Dikkat Edilmesi Gerekenler Neler?

Sosyal Medya Yönetiminde Dikkat Edilmesi Gerekenler Neler?
Sosyal Medya Yönetiminde Dikkat Edilmesi Gerekenler Neler?
Sosyal Medya Yönetiminde Dikkat Edilmesi Gerekenler Neler?
Sosyal Medya Yönetiminde Dikkat Edilmesi Gerekenler Neler?

Hedef Kitle Analizi:

Kurumsal markaların sosyal medya yönetimi konusunda dikkat etmesi gereken ilk konu hedef kitle analizidir. Markanın hedeflediği mevcut ve potansiyel müşterilerin cinsiyeti, yaş aralığı, ilgi alanları önemlidir.  Sosyal medya hesabında yapılacak paylaşımlar ve sosyal medya reklam yönetimi esnasında bu hedef kitle göz önünde bulundurulmalıdır.

Rakip Analizi:

Markaların rakip analizi ve daha önemlisi rakip takibi yapmaları sosyal medya yönetiminin altın kurallarındandır. Rakip markalar neler yapıyor? Sosyal medya mecralarında ne tarz paylaşımlar yapıyor? Yaptıkları paylaşımlar ne seviyede etkileşim alıyor? Tüm bu sorular yanıtlanmalı, düzenli takibi yapılmalıdır.

Özgün İçerik Üretmek:

Sosyal medya yönetimi konusunda en önemli hususlardan biri de özgün içerik üretimidir. Rakip marka içeriklerinin taklidi olmayan, tamamen markaya özgü yaratıcı ve ilgi çekici içerik üretilmelidir. Sosyal medya paylaşımlarında kullanılacak olan dil anlaşılır olmalı, imla kurallarına mutlaka uyulmalıdır. Hedef kitleye fayda sağlayan, paylaşılabilir paylaşımlar yapılmalıdır.

Müşteri İlişkileri Yönetimi:

Yeni ismiyle “Diyalog Yönetimi”, marka ile hedef kitle arasında sadakat sağlamayı amaçlar. Sosyal medya hesabında yapılan paylaşımlara gelen beğeni, yorum ve özel mesajlar yoluyla takipçileri kategorilendirmeli, böylelikle her gruptaki takipçilerin beğenisini kazanacak içerikler üretilmelidir.

Raporlama:

Sosyal medya yönetiminin en son ve hiç şüphesiz en vurucu noktası raporlamadır! Raporlama, sosyal medya yönetimindeki başarı oranını görmeyi ve müşteriye göstermeyi sağlar. Daha da önemlisi, raporlamalar sonucunda incelenen istatistiklere göre yeni stratejiler belirlenir, hedef kitleden gelen geri dönüşe göre yeni içerikler oluşturulur. Markalar her ne kadar Facebook, Instagram ve Twitter’ın istatistik kısmından verileri takip etmeyi tercih etseler de çoğunlukla bu veriler yetersiz kalıyor. Bu süreçte mutlaka ajans desteği alınmalı, detaylı analizlerle sosyal medya yönetimi güçlendirilmelidir.

Reklamlar:

Facebook reklamları, Instagram reklamları, Twitter ReklamlarıReklam yönetimi, sosyal medyada markanın potansiyel müşterileriyle buluşmasını, bilinirliğini artırırken bu artışı satışlarına da yansıtmasını sağlar. Reklamlar, sosyal medya yönetiminin kalbidir. En önemli avantajı ise, geleneksel medya araçlarında yayınlanan reklamların maliyetlerine oranla daha düşük maliyetli olmasıdır.

Sosyal Medya Yönetimi Fiyat

Sosyal medya ajansı tarafından verilen sosyal medya hizmetleri farklı fiyat politikalarına sahip. Digital Kafalar sosyal medya danışmanı ve ekibi ile iletişime geçerek sosyal medya yönetimi teklifi alabilirsiniz.

1455806967_223
Güçlü İmaj
Etkili sosyal medya yönetimi ile hedef kitlenize ulaşabilir, marka imajınızı artırabilirsiniz.
1458085558_targeting
Yüksek Etkileşim
Özgün, kaliteli ve yaratıcı içeriklerle yüksek etkileşim kazanabilmeniz mümkün!
1458081750_hierarchy
Rekabet
Rakip markalarınız sosyal medyayı aktif olarak kullanırken siz de onlarla rekabet edebilir olmalısınız. Hemen harekete geçin!
1457125817_display_device_ads_advertising_advertisement_seo_tool_optimization
Bilinirlik ve Satış
Sosyal medya yönetimi ile ürün ve hizmetlerinizin satışını artırabilir, potansiyel hedef kitleye erişip bilinirliği artırabilirsiniz.
1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars (114 Kişi oy verdi, 5 üzerinden ortalama puan: 5,00. Bu yazıya oy vermek ister misiniz?)
Loading...