Aralık 8, 2023 in Dijital Pazarlama, Genel

Yılbaşı Pazarlaması için Satış Arttıracak Stratejiler

Yılbaşı pazarlaması yeni yıla girmeden önce satışlarınızı arttırmak için büyük bir fırsattır. Yılbaşı dönemi hem küçük hem büyük işletmeler için kazanca dönüşebilir. Süreç yönetimini iyi bilmek ve yılbaşı pazarlaması için doğru stratejileri uygulamak kampanya döneminden kar etmenizi sağlayacaktır. Sizin için bu yazımızda baştan sona işinize yarayabilecek tüm stratejileri ve uygulamaları detaylı olarak anlattık.

Yılbaşı Pazarlaması için Satış Arttıracak Stratejiler

Yılbaşı demek, işletmeler için yüksek ciro demektir. Yılbaşı pazarlaması için markalar yılın yarısından itibaren çalışmaya başlar. Yeni yıl kampanyalarını planlamak için asla çok erken diyemeyiz. Ne kadar erken başlarsanız, o kadar iyi. Bu dönemde markalar hem stoklarında olan ürünleri sene bitmeden satmayı, hem de marka bilinirliklerini arttırmayı hedeflerler. E-ticaret siteleri için yılbaşı kampanya önerileri neler? Yılbaşı kampanyaları için ne zaman ve nasıl reklam verilmeli? Hangi mecralardan tüketiciye ulaşılmalı? Dönüşüm oranlarını arttıracak yılbaşı pazarlama stratejileri neler? Sosyal medyada yeni yıl pazarlaması nasıl olmalı?

Yılbaşı dönemi, insanların para harcama eğiliminin yükseldiği ve hatta yeni bir marka/ürün denemeye daha istekli oldukları dönemdir. E-ticaret siteleri için hem avantaj hem de dezavantajları vardır. Bu dönemde tüketimin artması avantaj olsa da doğru hamleleri yapmazsanız rakiplerin arasında kaybolarak dezavantajlı duruma düşebilirsiniz. Bu süreci doğru yöneterek yeni kullanıcılara ulaşın ve satış yapın.

Yılbaşı Pazarlaması için Hangi Mecralar Kullanılmalı?

Web Sitenizi Yılbaşı Temasına Uyarlayın

Markalar, ürün satış sitelerinde yeni yıl döneminde değişiklik yaparlar. Hem tüketiciyi etkilemek hem de kampanyaları öne çıkarmak adına yeni yılı vurgulayan tasarımlar hazırlarlar. Özellikle e-ticaret siteleri kırmızı ve yeşilin ön planda olduğu tasarımlarla ilgi çekebilir ve indirim çağrışımı yapabilirsiniz. Örneğin; web sitenizin pop-up tasarımını güncelleyerek yeni yıl temasıyla web sitenizi ziyaret eden kullanıcıları karşılayabilirsiniz. Yeni yıl fırsatlarını vurgulayın ve eyleme geçirmeye yönelik mesajlarla ilgiyi arttırın.

Sosyal medyada yılbaşı pazarlaması

Yaratıcı İçeriklerle Organik Etkileşim

Yılbaşına yönelik yaratıcı içerikler hazırlamayı düşündünüz mü? Etkileyici içerikler paylaşmak markanız için bütçe harcamadan kullanıcılara ulaşmayı sağlar. Yeni yıl döneminde markalar paylaşım sayılarını arttırıyor. Siz de daha fazla paylaşım ve organik etkileşimlerle kitlenizi büyütebilirsiniz. Daha çok kullanıcıya erişme imkanı sunan Instagram Reels paylaşımlarından faydalanın. Instagram’ın yılbaşı akımlarını markanıza uyarlayarak video içeriğe dönüştürebilirsiniz. İndirimli ürünlerinizin olduğu yılbaşı temalı bir video içerik hazırlayabilirsiniz. Kullanıcılara hediye rehberi olarak ürünlerinizden oluşan videolar sunabilirsiniz.

Saatlik İndirimler için Hikaye Geri Sayımları

Geri sayım taktiği markaların kullanıcıları hızlı karar vermeye ikna etmesi için kullandığı bir stratejidir. Siz de ürünleriniz için yılbaşı kampanyası planlarken saatlik veya günlük indirimler yaparak kullanıcılara fırsatı kaçırma korkusu hissettirebilirsiniz. Bunun için Instagram Stories üzerinden geri sayım paylaşımı yapabilir ve satışa yönlendirebilirsiniz.

Yılbaşı kampanyaları için reklam ipuçları

Sosyal medya reklamları kullanılmalı mı?

Kesinlikle evet. Özellikle yılbaşı indirimlerinin yoğun olduğu ve markaların yarışa girdiği bu dönemde kullanıcıların sizi görmesini istiyorsanız mutlaka sosyal medyada da reklamlarınızı yayınlamalısınız. Daha geniş kitleye ulaşmak ve yılbaşı çılgınlığından faydalanarak satışlarınızı arttırmak için sosyal medya reklamlarını kullanın. Reklam maliyetlerinizi düşürmek için web sitenizi daha önce ziyaret eden kullanıcıları ve bunlara benzer kitleleri hedefleyebilirsiniz. Bu noktada profesyonel sosyal medya reklam yönetimi için Digital Kafalar olarak size destek sağlayabiliriz.

Ne zaman reklam verilmeli?

Bu dönemde en etkili verimi almak için reklamlara minimum bir ay öncesinden başlanmalı. Mümkün olan en kısa sürede reklam çalışmaları tamamlanmalı ve yayınlanmalı. Yılbaşı pazarlaması yaparken kampanyanızı Ocak ayının ilk haftalarında da devam ettirebilirsiniz.

E-Posta Pazarlamasından Faydalanın

E-posta pazarlamasının etkisi küçümsenemeyecek kadar fazla. Tüketimin arttığı yılbaşı döneminde de e-posta ile tüketicilere ulaşabilirsiniz. Daha sık ve daha ilgi çekici e-posta içerikleri ile marka iletişiminizi güçlendirebilir, web sitenize trafik sağlayabilirsiniz. Bunun için mevcut müşterilerinizi ve e-posta abonelerinizi kullanabilirsiniz. İndirim başlamadan e-posta pazarlamasına başlayarak duyuru yapın ve indirim zamanı fırsat ürünlerinizi veya hizmetlerinizi tanıtın.

Emoji Kullanın

Hepimize gün içerisinde pek çok mail geliyor. Bu mailler arasından ilgimizi çekenlere baktığımızda, çoğunlukla konu başlığının önemi öne çıkıyor. Doğru konu başlığı seçimi ile e-postanızın tıklanma oranını arttırabilirsiniz. Mutlaka konu başlığında emoji kullanın. Bu taktik sizi rakiplerinizin bir adım önüne geçirecektir. Yılbaşı ile alakalı ağaç, yıldız, noel baba gibi emojilerle dikkat uyandırın.

Tıklanabilir E-postalar oluşturun

E-posta hazırlayıp kullanıcılara iletmek yetmez. Bu çalışmayı iyi planlamalı, linklere tıklanması için geliştirmelisiniz. Konu başlığı ilgi çekici olmalı. Eyleme geçirici bir mesaj ve buton mutlaka olmalı. Kullanıcıları tıklamaya teşvik etmek için bazı önerilerimiz var. Dönemsel bir kampanya olduğunu ve stokların sınırlı olduğunu vurgulayın. Bu sayede müşterilere fırsatı kaçırma korkusu hissettirerek satın almaya teşvik edebilirsiniz. Daha hızlı davranmaya, hemen alışveriş yapmaya ve kampanyayı kaçırmamaya vurgu yapılmalıdır. Örneğin; indirim için geri sayım yapabilirsiniz. Sınırlı saatlerde indirim uygulayıp, bu saatler içerisinde geri sayım yaparak e-posta aracılığıyla kullanıcılara bu bilgiyi iletebilirsiniz. Onların karar verme sürecini hızlandırın ve hızla satın almalarını sağlayın.

Sadık Müşterilerinize Özel Hissettirin

Yılbaşı kültüründe hediyeler, mutlu ve özel hissettirme gibi konular dikkat çekmektedir. Siz de daha önceki yılbaşında markanızdan alışveriş yapan kullanıcılara kendilerini ayrıcalıklı hissettirebilirsiniz. Bu kullanıcıları belirleyip onlara özel SMS, mesaj veya e-posta ile özel indirim kuponu tanımlayabilirsiniz. Bu taktik onlara hem kendilerini ayrıcalıklı hissettirecek, hem de alışverişe yönlendirecektir. Müşteri sadakatini ödüllendirmeyi marka stratejilerinize mutlaka ekleyin.

Yılbaşı için SEO

“SEO’nun yılbaşı satışlarını arttırmaya faydası olur mu?” Kesinlikle, evet. Yeni yıl yaklaşırken insanların hediyelik ürün arayışına girmesi arama motoru aramalarına yansıyor. Çoğunlukla hediyelik ürünlerle ilgili aramalar yapılıyor ve bu noktada kullanıcıların karşısına çıkmak için SEO’dan faydalanmalısınız. Yeni yılla ve ürünlerinizle ilgili anahtar kelimeleri belirleyin ve bu kelimelerle ilgili blog içerikleri oluşturarak sıralamalarınızı yükseltin. Elbette sitenizin mevcut halinde de SEO optimizasyonunun yapılmış olması gerekir. SEO ajansı arayışında iseniz size bu konuda destek verebiliriz.