Şubat 5, 2018 in Dijital Pazarlama

E-Ticaret Rehberi: Satılacak Ürün Seçimi

E-ticaret rehberi; internetten para kazanmak, e-ticaret sitesi kurmak ve e-ticaret sitesinden ürün satmak isteyenler için oluşturduğumuz rehberdir. E-ticaret sitesi kurmak istiyor ancak “e-ticaret sitesinde ne satabilirim” diyorsanız bu yazı size e-ticaret en çok satan ürünler hakkında fikir verecektir.

E-ticaret Rehberi

En iyi e-ticaret ürünü hangisidir?

Online satış yapmak isteyenlerin ilk sordukları soru şudur: En iyi e-ticaret ürünü hangisidir? Satışı çok olan ürün ya da ürün grubu seçmek, başarılı bir e-ticaret sitesi kurmanın ilk ve en önemli adımıdır. Bu yüzden bu konu üzerinde detaylı araştırma yapmalı, farklı fikirlerden esinlenmelisiniz.

Ürünlerinizi kendiniz mi üreteceksiniz yoksa üretici firmadan mı tedarik edeceksiniz? E-ticaret sitesi kurmadan önce yapılması gerekenler arasında bu soruyu yanıtlamak yer alıyor. Önce buna karar verip daha sonra ürün seçimi yapmalısınız.

Kendi ürünlerinizi üretmeniz, size düşük maliyet ve kontrol sağlama avantajı sunar. Ancak pek çok e-ticaret sitesi sahibinin yaptığı gibi üretici firmayla çalışacaksanız en uygun fiyata ürünleri temin etmeye, üzerine yeterli kar marjı eklemeye dikkat etmelisiniz.

Ürün Seçimi Kriterleri

1-Ürünlerin potansiyel pazar hacimlerine bakın

Digital Kafalar e-ticaret rehberi size öncelikle ürün gruplarının pazar hacimlerine bakmanızı önerir. Sizin için hazırladığımız listede e-ticaret en çok satan ürünler ve pazar büyüklüklerine yer verdik. Bu ürünler arasından küçük ancak elverişli pazar büyüklüğü olanı seçebilirsiniz. Ayrıca pahalı ürünler satmayı düşünüyorsanız müşteri bulmanın daha zor olduğunu unutmamalısınız.

E-ticaret ürünleri pazar hacimleri

Yazılım, Kitap, Müzik, Çiçek – Yıllık Satış: 37,5 $ Pazar Payı: %26

Bilgisayar Donanım, Tüketici Elektroniği, Ofis Malzemeleri – Yıllık Satış: 22,8 $ Pazar Payı: % 16

Giyim, Ayakkabı, Takı, Linens / Ev Dekorasyonu – Yıllık Satış: 26 $ Pazar Payı: %13

Sağlık, Güzellik, Gıda ve İçecek – Yıllık Satış: 11,4 $ Pazar Payı: %8

Oyuncaklar, Video Oyunları, Spor Malzemeleri – Yıllık Satış: 9,975 $ Pazar Payı: %7

Küçük Ev Aletleri, Mobilya, El Aletleri, Bahçe Ekipmanları – Yıllık Satış: 4,275 $ Pazar Payı: %3

En çok satan internet ürünleri

1-Kadın Giyim
2-Kitaplar
3-Bilgisayar Donanımı
4-Bilgisayar Yazılımı
5-Giysi
6-Oyuncaklar / Video Oyunları
7-Videolar DVD
8-Sağlık ve Güzellik
9-Tüketici Elektroniği
10-Müzik
11-Takı
12-Büro malzemesi
13-Ev Dekorasyonu
14-Çiçekler
15-Spor Malzemeleri
16-Ayakkabı
17-Küçük Ev Aletleri
18-Araçlar ve Bahçe
20-Hediyeler

2-Sektördeki rekabeti iyi analiz edin

E-ticaret sitesi kurmak isteyenler için e-ticaret aşamaları mutlaka adım adım uygulanmalıdır. Satışını yapacağınız ürüne karar verirken de mutlaka sektörel rekabeti incelemelisiniz. Eğer satmayı düşündüğünüz ürünle ilgili çok fazla rakibiniz varsa bu, o ürünün talebinin ve satışının çok olduğunu gösterir. Bu ürünün müşterisinin çok olması sizi bu ürünü satmanız konusunda teşvik edebilir ancak rekabetin güçlü olduğunu ve fark yaratmanız gerektiğini unutmamalısınız.

3-Geçici bir talep olup olmadığına bakın

Satışını yapacağınız ürünün her zaman talep edilen bir ürün mü yoksa geçici bir trend mi olduğuna mutlaka dikkat edin. Uzun vadeli bir e-ticaret sitesi planınız varsa mutlaka her dönem talep gören bir ürün seçin.

4-İnternetten alınması gereken bir ürün olup olmadığı önemli

İnsanlar e-ticaret sitelerinden alışveriş yaparken yerel olarak bulamadıkları ürünleri alırlar. Yani örnekle açıklamak gerekirse, eğer web sitenizden el süpürgesi, kürek, çivi, tuvalet pompası gibi ürünler satmayı planlıyorsanız online satış ihtimalinin düşük olduğunu göz önünde bulundurmalısınız. Çünkü insanlar yakın mesafelerinde bulup alabilecekleri ve kısa sürede ihtiyaç duydukları malzemeleri internetten temin etmeyebilirler.

5-Tek kullanımlık ürün mü satacaksınız yoksa devamlı kullanılabilecek ürünler mi?

Ürün seçerken tekrar talep edilebilir ürünler seçmeye özen gösterin. Tek kullanımlık ürünler yerine devamlı talep edilen ürünler seçmek mevcut müşterinize tekrar satış yapabilmenizi sağlar.

6-Depolama ve kargolamaya uygun mu?

E-ticaret rehberi altında sıraladığımız ürün seçimi kriterleri arasında en önemli maddelerden biri de depo ve kargoya uygunluktur. Seçeceğiniz ürünün hacmi, kırılabilen ürün olup olmaması, kargo ve depolamaya elverişli olması oldukça önemli.

7-Ürünlerinize ve sektör trendlerine uygun e-ticaret sitesi

Ürün seçimine karar verdiyseniz mutlaka ürünlerinize, marka kimliğinize ve sektör trendlerine uygun bir e-ticaret siteniz olmalı. E-ticaret sitesi konusunda mutlaka profesyonel bir ajanstan destek almalısınız. Digital Kafalar ekibi olarak marka taleplerinize uygun web sitesi tasarlıyor, kusursuz hizmet veriyoruz. Bilgi ve teklif almak için Detaylı Bilgi Formu‘muzu doldurabilirsiniz.