Şubat 27, 2018 in Dijital Pazarlama, Reklam

Google Alışveriş Reklamları Nedir?

Google alışveriş reklamları
Google alışveriş reklamları

Google alışveriş reklamları nedir? Google alışveriş reklamlarının sağladığı avantajlar nelerdir? Google’da alışveriş kampanyası oluşturmak için hangi yollar izlenmeli?

Google alışveriş reklamları ile satış performansınızı artırın!

Google alışveriş reklamları, ürün ya da hizmet satan markaların web sitelerine giden trafiği artırmak ve potansiyel müşteriler bulmak için kullandığı reklam türüdür. Alışveriş kampanyalarını kullanarak markanızı daha üst seviyelere çıkarabilir, rakiplerinizi geride bırakabilirsiniz. Bu reklam türünde sadece metin değil; ürün görseli, başlık, fiyat ve daha pek çok bilgi de yer alabiliyor. Bu kadar çok bilgiye yer verilebilmesi ve ürün tanıtımı yapılabilmesi sebebiyle alışveriş reklamları olarak adlandırılıyor.

Google alışveriş reklamlarının sağladığı avantajlar neler?

Web sitenize giden trafiği artırır: Google alışveriş reklamına tıklayan kullanıcıları web sitenize yönlendirebilir, bu sayede organik ziyaretçiler kazanabilirsiniz. Google metin reklamlara kıyasla alışveriş reklamlarının tıklanma oranlarının iki ya da üç kat daha yüksek olduğu gözlemlenmiştir.

Potansiyel müşteri bulabilirsiniz: Satışını yaptığınız ürünlerin tanıtımlarını hedef kitlenize ulaştırdığınızda potansiyel müşteriler web sitenize gelecektir.

Doğrudan alışveriş yapmak isteyen kişilere ulaşabilirsiniz: Ürün listeleme olarak da bilinen Google alışveriş reklamı, Google’da ürün araması yapan ve alışverişe meyilli kitlelere ulaşmanızı sağlar.

Hedef kitleye kıyaslama yapma imkanı sunabilirsiniz: Google alışveriş kısmında çıkan ürün listeleme reklamında markaların yayınladıkları ürünlerin fiyatları da yer almakta. Bu da kullanıcılara kıyaslama imkanı sunuyor. Eğer satışını yaptığınız ürün rakip ürünlere göre fiyat-performans açısından daha iyiyse satış yapma oranınız daha yüksek olacaktır.

Ölçümleme ve raporlama imkanı: Google alışveriş reklamlarının güçlü raporlama ve performans ölçümleme özelliği bulunuyor. Bu özellik sayesinde yayınladığınız reklamın ne kadarının etkili olduğunu, ortaya koyduğunuz bütçenin ne kadarını geri kazandığınızı ölçümleyebilirsiniz.

Sadece tıklama için ücret verirsiniz: Google alışveriş reklamları tıklama başı maliyetle ücretlendirilir. Bu sayede ürünlerinize tıklanmadığı sürece boş yere bütçe harcamış olmazsınız.

Google alışveriş reklamı nasıl açılır?

Google reklamları detaylı hedef kitle belirleme ve doğru anahtar kelime seçimi gerektirdiği için mutlaka profesyonel bir reklam ajansından hizmet almanız gerekir. Digital Kafalar olarak markanızın Google reklam sürecini yönetebilir, alışveriş reklamları ile satış performansınızı artırmanızı sağlayabiliriz.