Haziran 28, 2018 in Dijital Pazarlama, Reklam

Etkili Reklam Metni Nasıl Yazılır?

Etkili reklam metni yazmak yaratıcılık gerektirir. İyi hazırlanmış bir reklam metni, daha iyi reklam performansı demektir. Tek başına yaratıcılık yeterli olsaydı işimiz çok daha kolay olabilirdi. Ama maalesef yeterli değil. Reklam metni yazmanın da çeşitli püf noktaları var.

Etkili Reklam Metni Nasıl Yazılır?

Etkili reklam metni yazmak istiyorsanız olabildiğince ilgi çekici ve ikna edici olmalısınız.

1.Kısa ve öz olmalı.

2.İlgi çekici olmalı, merak ettirmeli, hedef kitlenizi yakalayabilmelisiniz.

3.Reklam metninin etkili olabilmesi için markanızı iyi tanımalı ve iyi analiz etmelisiniz.

4.Reklam metninizde harekete geçirici cümleler kullanmalısınız.

5.Popüler anahtar kelimeleri reklam metninize eklemelisiniz.

Günümüzde, insanlar fazlasıyla dijital mecraya yönelmiş durumda ve yoğun veri dumanı sebebiyle reklamlara odaklanmıyor. Dolayısıyla reklam öyle bir tasarlanmalı ki, müşterinin ilgileneceği ana öğe reklam olmalı. Öyle bir başlık atmalısınız ki insanlar merak etmeli, ilgilerini oraya yönlendirmeli ve içeriğe odaklanmalılar. Hatta öyle bir içerik oluşturmalısınız ki insanlar onun reklam olup olmamasıyla değil; aradıkları bilginin orada olup olmadığıyla ilgilenmeliler. Üstelik, saniyeler içerisinde ilgi çekmeyi başarmalısınız çünkü potansiyel kitlenizin ilgisini hemen kaybedebilirsiniz.

Reklam metni reklam kampanyanızın performansını belirlemede çok önemli bir rol oynar. Alakalı arama sonuçlarında, reklam metinleriyle tıklama oranını yükseltebilir, ziyaretçilerin dikkatini çekerek onlara daha kolay bir şekilde ulaşabilir ve geri dönüşüm olarak büyük katkı sağlayabilirsiniz.

Bir reklam metninde ister görseli ön plana çıkarın ister başlığınızı isterseniz alt metinleri ama unutmayın ki öne çıkarılması gereken bir mesaj mutlaka olmalı. Eğer reklamın çıkış noktası ürünün faydasıysa, bu fayda en göz alıcı noktaya,en dikkat çekici alana yazılmalıdır.Yani reklama bakan kişi ilk olarak faydayı görmelidir.Tabi ki istediğiniz metinde faydanın ön plana çıkmasıysa..Bunları belirlemek için önem sırası yapmalısınız.Reklam metninizde sizin için marka mı , görsel mi , ürün mü yoksa slogan mı ön plana çıkmalı? Bu metni yazarken ilk olarak buna karar vermelisiniz.

Etkili reklam metni yazarken, firmanızın,markanızın veya şirketinizin farkını ortaya koymalı, ürün ve hizmetleri ön plana çıkarmalı ve potansiyel müşterileri sitenize çekmeyi hedeflemelisiniz. Amacınız reklam metninin olabildiğince fazla etkileşim, olumlu geri dönüş sağlaması olmalı.

Digital Kafalar olarak markanıza uygun en etkili reklam kampanyasını planlıyor, ilgi çekici reklam görseli ve reklam içeriği hazırlıyoruz. Doğru planlama ve doğru hedefleme ile reklamlarınızdan yüksek verim alabiliriz. Sosyal Medya Reklamları hakkında bilgi almak için bizi arayabilir veya teklif formu doldurabilirsiniz.