Ocak 31, 2018 in Dijital Pazarlama, Reklam

Google Reklamları Hakkında En Çok Merak Edilenler

Google Ads
Google Ads

Google Ads denildiğinde akla Google arama sonuçlarında çıkan ve web siteye yönlendiren reklamlar gelmektedir. Ancak Google reklamları bundan ibaret değildir. Görüntülü reklamlar olarak da bilinen GDN reklamları, Youtube reklamları, Gmail reklamları da Google reklam modelleri arasındadır. Peki, bu reklam modelleri markalara neler kazandırıyor? Satış oranlarını ve bilinirliklerini artırıyor mu? Google reklamlarıyla ilgili merak edilenleri yanıtladık.

Google Ads ile ilgili merak edilenler

Google reklamları kazandırıyor mu?

1-Google reklamları ne kazandırıyor?

Google Ads markanızın potansiyel kullanıcılara ulaştırılmasını sağlar. Ürün veya hizmetlerinizle, markanızla, sektörünüzle ilgili anahtar kelimeleri Google’da aratan kullanıcılara sizin web sitenizi sunar. Arama ağı reklamları sayesinde bu ürün ya da hizmete ihtiyaç duyan, konuyla ilgili bilgi almak isteyen kişilere ulaşmış olursunuz. Bu da diğer reklam modellerine oranla nokta atışı hedef kitleye ulaşmanızı, gereksiz bütçe harcamanızı engeller.

GDN reklamları ise sektörle ilgili web sitelerde banner olarak reklamınızın yer almasını kapsar. Ayrıca web sitenizi daha önce ziyaret eden kişileri de tekrar hedefleyebilme imkanı sunar. Google reklam tıklamalarıyla web sitenize trafiği artırabilir, potansiyel müşterilerin sizi aramalarını veya işletmenizi ziyaret etmelerini sağlayabilirsiniz. Tüm bunlara ek olarak tüketicinin zihninde marka algısı, marka bilinirliği yaratabilirsiniz. Eğer e-ticaret siteniz varsa sitenize yönlendirerek doğrudan satışa teşvik edebilirsiniz.

2-Google reklamları mı yoksa SEO mu daha etkili?

Markaların en çok merak ettiği sorulardan biri de Google reklamlarının mı yoksa SEO çalışmalarının mı daha etkili olduğu. Öncelikle hangisinin daha etkili olduğunun yanıtını vermeden önce mevcut markayı ve web sitesini incelemek gerekir. Eğer yeni bir web site ise SEO açısından oldukça güçsüzdür ve SEO çalışmaları için belirli bir zaman gerekir. SEO Çalışması Ne Kadar Sürer? yazımızı okuyarak SEO çalışmaları için gerekli süre hakkında bilgi sahibi olabilirsiniz.

Google Ads SEO çalışmalarına oranla daha kısa sürede geri dönüş almanızı sağlayacaktır. Özellikle piyasaya yeni giren markalar için en etkili sonuç alabilecekleri yöntem Google Ads reklamlarıdır. Ancak yine de Google reklamları ve SEO çalışmalarını senkronize bir şekilde yürütmekte fayda var.

Kullanıcılar reklamlarımı gördüğünde bütçem bitiyor mu?

Kullanıcılar reklamlarımı gördüğünde bütçem bitiyor mu?

Pek çok marka Google Ads hakkında yanlış algıya sahip ve bu sebeple bu  reklamlara sıcak bakmayabiliyor. Ancak Google reklamlarıyla düşük bütçeyle dahi etkili sonuç alabilirsiniz. Çünkü bu reklam modellerinde bütçe, kullanıcılar reklama tıkladığında azalır. Yani kullanıcıların reklamınızı görmesi bütçenizi azaltmaz. Site ziyareti yoksa, maliyet de yok! Tıklama başı maliyetle mevcut bütçeniz size geri dönüş sağlayacaktır.

Sitemi ziyaret eden kişilere reklamımı gösterebilir miyim?

Evet. Google’ın Remarketing yani yeniden pazarlama özelliği ile web sitenizi daha önce ziyaret eden kişileri hedefleyebilirsiniz. GDN reklamları ile bu kişilerin ziyaret ettikleri çoğu sitede karşılarına çıkabilir, görsel-metin ile onlara seslenebilirsiniz.

Google Ads ile satışlarımı artırabilir miyim?

Çoğunlukla e-ticaret siteleri, satışa yönelik markalar oldukları için bu soruyu Google reklam ajanslarına sormaktadırlar. Google Ads ile satış yapmak mümkün. Çünkü verilen reklamlar potansiyel tüketicileri web siteye yönlendirmekte ve siteye giden kullanıcılar zaten Google’da ilgili kelimeleri aratan kişiler. Bu sebeple nokta atışı kişilere ulaştığınızda, satış da artacaktır.

Google reklam sürecinizin yönetilmesi ve takibi için bizimle iletişime geçebilirsiniz.