Youtube Reklamları

Youtube Reklamları

Aylık aktif kullanıcı sayısı 1.5 milyarı aşan Youtube, en popüler reklam platformlarındandır. Youtube reklamları ile herkes sizi izlesin, herkesin izlediği yerde olun! Üstelik kullanıcılara arama yaparken veya video izlerken ulaşmanızı sağlayan Youtube reklamları, izlenme almadıkça bütçenizden harcama yapmaz. 

Youtube reklamları nedir?

Google AdWords üzerinden yayınlanan, video aralarında kullanıcılara markanızı, ürün ya da hizmetlerinizi tanıtma imkanı sunan reklam türüdür. Youtube reklamları masaüstü bilgisayarlar, mobil cihazlar, tablet ve akıllı televizyonlarda yayınlanabilmektedir.

Neden Youtube reklamları?

Toplamda 1.5 milyarın üzerindeki aylık aktif kullanıcı sayısı, günlük 100 milyon saate yakın video izlenmesi, her yıl %50 oranında popülarite artışı “Neden Youtube’da reklam vermeliyim?” sorusunu yanıtlıyor. Youtube, kullanıcı sayısının yüksek olması sebebiyle markaların en çok tercih ettiği reklam mecralarından biri. Doğru strateji ve doğru reklam yönetimi yapıldığında hedef kitlenize ulaşmanızı sağlar.

Youtube nasıl reklam verilir?
Youtube nasıl reklam verilir?

Youtube nasıl reklam verilir?

Youtube’da reklam yayınlamak için Google AdWords reklam uzmanından destek almanız gerekmektedir. Youtube reklamı Google reklam panelinden yayınlanmaktadır ve hedef kitle, maliyet, doğru strateji ve doğru zamanlama açısından mutlaka işin uzmanından faydalanmalısınız.

Düşük maliyetle hedef kitleyi etkilemenin yolu

Youtube reklamları geleneksel medya reklamlarına oranla daha düşük maliyetlidir. Üstelik Youtube reklamlarında reklamınız izlendikçe maliyet harcarsınız. İzleme başına ödeme sistemi ile çalışan Youtube reklamlarında kullanıcılar reklamı gördüğünde değil, belirli bir süreden fazla reklam izlendiğinde markadan ödeme alınır. Youtube reklamlarında yayınladığınız reklam için günlük bütçe ayarlayarak limit belirleyebilir, bütçenizi kontrol altında tutabilirsiniz. Böylelikle, reklamınız için planladığınızdan daha fazla ödeme yapmamış olursunuz.

Youtube video reklamları markanızı, ürün ya da hizmetlerinizin özelliklerini görsel reklamlara oranla daha detaylı şekilde aktarma imkanı sunar. Araştırma sonuçları video reklamların görsele dayalı kampanyalara göre daha etkili olduğunu vurguluyor. Bu sebeple etkili bir video ile hedef kitlenize ulaşabilirsiniz.

Youtube reklamları ile markanıza değer katın
Youtube reklamları ile markanıza değer katın

Youtube reklam yayınlarken detaylı hedef kitle seçebilirsiniz

Youtube reklamlarının en büyük avantajlarından biri detaylı hedef kitle seçebilmenize imkan tanımasıdır. Yani, Youtube’a koyacağınız reklamı kimlerin, hangi kitlenin görebileceğini seçebilirsiniz. Yaşa, cinsiyete, bölgeye, demografik özelliklere, ilgi alanlarına göre hedefleme yapabilirsiniz. Örneğin, sadece İstanbul-Üsküdar’da yaşayan erkek kullanıcıları hedeflemek istiyor olabilirsiniz. Reklamınızı yayınlayan Google Adwords uzmanı bu düzenlemeleri yaptığında, reklam için ayırdığınız bütçeyi daha etkili kullanmış olacaktır. Digital Kafalar reklam ekibi detaylı hedeflemenin yanı sıra hedeflenen kullanıcıların tahmini olarak hangi saatlerde Youtube’da video izlediğini analiz ederek doğru zamanlamayı belirler. Böylelikle, reklamlarınız nokta atışı hedefe doğru zamanda ulaşmış olur. Bu çalışma sonucunda reklamınızın izlenme oranı, tıklanma sayısı ve performansı daha yüksek olacaktır.

Youtube reklam modelleri reklam alanları
Youtube reklam modelleri reklam alanları

Youtube reklam modelleri

TrueView / Masthead:Youtube ana sayfasının üst kısmında yer alan ve günlük olarak hedeflenebilen reklam modelidir.

Videodan Önce TrueView:Atlanabilir video reklamlar olarak da bilinen bu reklam modelinde kullanıcı reklamı 5 saniye içinde atlarsa, reklamveren maliyet ödemez. Video öncesi, sonrası veya video içinde yer alabilir. Masaüstü bilgisayarlar, mobil cihazlar ve TV’de izlenebilir.

Bumper Reklamlar:Atlanamayan video reklamların bulunduğu Bumper reklamlarda video 6 saniyeden daha uzun olamaz. Ancak atlanamaması sebebiyle eğer videonuz etkiliyse, mesajınızı 6 saniyede iletebiliyorsanız markanız için çok etkili bir reklam türü olacaktır.

Yer Paylaşımlı Reklamlar: Videonun içerisinde belirli bir kısımda yer alan reklamlardır. Yaklaşık %20’lik küçük bir bölümde görünür, maliyetleri sebebiyle çokça tercih edilmektedir.

Görüntülü Reklamlar (GDN Reklamları): Öne çıkarılan videoların sağında, video önerileri listesinin yukarısında görünen reklam modelidir. GDN reklamları masaüstü bilgisayarlarda görülür.

Youtube video reklam %100 ölçülebilir

Geleneksel medya reklamlarında ölçümleme yapmak oldukça zordur. Tahmini oranlara erişilse dahi %100 sonuçlara ulaşılamaz. Youtube reklamları ölçümleme konusunda oldukça avantajlı. Yayınladığınız reklamın kaç kişiye ulaştığı, kaç kişi tarafından izlendiği, kaç kişinin yarıda izlemeyi bıraktığı, kaç kişinin reklamınıza tıkladığı %100 ölçülebilir. Digital Kafalar ekibi olarak Youtube reklam yönetimini yaptığımız tüm markalara detaylı ölçümleme verilerini rapor halinde sunuyoruz.

Youtube Reklam Fiyatları

Youtube reklam ücretleri, rekabete göre değişmektedir. Rakip markalarınız maliyeti artırdıkça, aynı alanda verilen reklam sayısı arttıkça Youtube reklam fiyatları da artmaktadır. Youtube reklam verme ücreti kısa sürede değişiklik gösterdiği için ortalama fiyat bilgisi almak için Youtube reklam yöneticimizle iletişime geçebilirsiniz. Bunun için bizi aramanız veya e-posta göndermeniz yeterli.

Reklamınız izlenmedikçe para ödemezsiniz

Youtube reklamları ile ortaya koyduğunuz bütçeyi oldukça etkili kullanabilmeniz mümkün. Çünkü Youtube reklamlarında izlenme başına ödeme yaparsınız. Videonuz izlenmedikçe hatta yarıya kadar izlendiğinde ödeme yapmazsınız. Bu sayede bütçenizi etkili ve verimli kullanma imkanınız olur.

Youtube reklamları hizmetimizden faydalanmak için yapmanız gereken tek şey, bizimle iletişime geçmektir. Sonrasında potansiyel müşterilerinizle tanışmaya hazır olun!

1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars (117 Kişi oy verdi, 5 üzerinden ortalama puan: 5,00. Bu yazıya oy vermek ister misiniz?)
Loading...