Ocak 30, 2018 in Dijital Pazarlama, Reklam, Sosyal Medya

Instagramda Satış Yapmak İsteyenlere Öneriler

2010 yılında kurulan Instagram, günümüzün en popüler sosyal medya mecralarından biri. 2016 yılı verilerine göre aylık aktif 400 milyon kullanıcıya sahip olan Instagram, pek çok markanın da satış yapmasına imkan sunuyor. Bu yazımızda Instagramda satış yapmak isteyenlere öneriler hazırladık.

Instagramda Satış Yapmak İsteyenlere Öneriler

Instagramda satış yapma rehberi

1-Instagram hesabınız kurumsal gözükmeli.

Facebook’ta kurumlar, işletme ve firmalar için işletme hesabı açılabiliyor. Kişisel hesaptan ayrı olan bu işletme hesapları kullanıcının zihninde kurumsal gözükmek için avantaj sunuyor. Ancak Instagram’da tek tip hesap modeli bulunduğu için markanızı bazı ufak tüyolarla işletme hesabı görünümüne kavuşturmalısınız.

Markanızın kurumsal gözükmesi için profil resminde mutlaka logo olmasına özen gösterin. Sayfa bilgileri kısmında marka ismi, adresi, telefon numarası, mail adresi yer almalı. Bu bilgilere ek olarak yaptığınız işi açıklayan kısa bir slogan da ekleyebilirsiniz. Bunlara ek olarak sayfada marka olduğunuzu samimi bir dil ile belli eden paylaşımlar yapmalısınız.

2-İçerik, kraldır!

“İçerik, kraldır” sözü son zamanlarda yerini videoya bırakmaya başlasa da metinler hala insan zihni için oldukça büyük öneme sahip. Paylaştığınız görsel ve videoların üzerine veya metin kısmına tüketicinin okumasını sağlayacak metinler yazmalısınız.

3-Doğru hashtag kullanımı yapmalısınız.

Hashtag kullanımı Instagramda satış yapmak için en çok dikkat etmeniz konulardan biri. Fazla hashtag kullanımı itici gözükebileceği için markanızla, ürün-hizmetlerinizle veya sektörle ilgili popüler hashtagleri bulup bunları eklemelisiniz. Doğru hashtagleri seçin, 4-15 arasında hashtag kullanmaya özen gösterin.

4-Görseller etkileyici olmalı.

Instagram fotoğrafların paylaşıldığı bir platform olduğu için markanızın Instagram sayfasında paylaştığınız fotoğrafların etkileyici olması gerekmektedir. Görseli gören kullanıcıların dikkatini çekmeli, beğenisini kazanmalıdır. Kaliteli olmayan görsel ve videolar daha az etkileşim alır. Instagramda satış için mutlaka yüksek çözünürlüklü, etkileyici görseller paylaşmalısınız.

5- Instagramda satış yapmak istiyorsanız web sitenize yönlendirin.

Paylaştığınız içeriklerle mutlaka takipçilerinizi web sitenize yönlendirmelisiniz. Henüz gönderilerin metin kısmına link eklenmiyor ancak profilinize eklediğiniz web sitesi linkini takipçilerinize hatırlatabilir, oradan size ulaşabileceklerini söyleyebilirsiniz.

Instagramda satış yapma etkili sonuç verse de daha profesyonel olmak ve satış oranını artırmak için mutlaka web sitenizin olması gerekmektedir. Eğer hala web siteniz yoksa Web Tasarım hizmetlerimizden faydalanabilir, bizimle iletişime geçerek teklif alabilirsiniz.

6-Stories paylaşımlarını kullanmalısınız.

Instagramda satış yapmak için gönderi paylaşımının yanı sıra hikaye özelliğinden de faydalanabilirsiniz. Geçtiğimiz yıl gelen stories özelliği çoğu kullanıcı tarafından çok sevildi. Buraya uygun bir görsel/video hazırlayarak, hedef kitlenize bu mecradan da seslenebilirsiniz. Üstelik bu kısımda hashtag, konum, link ekleme özelliği de mevcut.

7-Hesabınızı gizlemeyin.

Markanızın Instagram sayfasını gizlemek, daha az kişinin ürünlerinizi incelemesine sebep olur. Merak yaratma düşüncesiyle bunu yapan markalar daha az kişiye eriştikleri için, satış oranları da düşebilmektedir.

8-Reklamlar ile satış performansınızı artırabilirsiniz.

Tüm bu çalışmalara ek olarak ideal bütçe ile reklam çalışması yaptığınızda artık Instagram’dan satış yapmaya başlarsınız. Instagram reklamları konusunda profesyonel bir hizmet almak daha doğru hedef kitle seçmenize, daha düşük bütçeyle daha çok potansiyel müşteriye ulaşmanızı sağlar.