Şubat 12, 2018 in Dijital Pazarlama

Gmail Reklamları Nedir? Gmail’e Nasıl Reklam Verilir?

Gmail reklamları nedir? Gmail reklamları, Google AdWords reklam türlerinden biridir ve Gmail Sponsored Promotions olarak da bilinmektedir. Markaların Gmail kullanıcılarını hedefleyerek yaptıkları reklam çalışmalarıdır. Bu yazımızda “Gmail reklamları nedir, Gmail’e nasıl reklam verilir?” sorusunu detaylı olarak yanıtlıyoruz.

Gmail reklamları nedir?

2016 verilerine göre dünya çapında hemen hemen 350 milyonun üzerinde aktif Gmail kullanıcısı yer alıyor. Rakamlar bu kadar yüksekken markanızı, ürün veya hizmetlerinizi Gmail kullanıcılarına ulaştırmak ister misiniz? Son birkaç yıldır hayatımızda olan Gmail reklamları, Gmail hesaplarında sağ veya üst tarafta görülmektedir. Tanıtımlar kısmında “reklam” ibaresi ile mail olarak da gönderilebilen Gmail reklamları, Google reklamları arasında en popüler reklam modellerinden biri.

Gmail reklamları nasıl açılır?

Detaylı hedef kitle belirleme

Google AdWords reklamlarında detaylı hedef kitle belirleyebilmek mümkün. Aynı şekilde Gmail reklamlarında da hedef kitlenizi pek çok kritere göre belirleyebilirsiniz.

Mesleğe göre hedefleme: Gmail reklamlarında belirli meslek gruplarına ulaşabilirsiniz. Örneğin, insan kaynakları uzmanlarına yönelik reklam oluşturmak istiyorsanız sadece bu meslekteki kullanıcıları seçerek gereksiz bütçe harcamanın önüne geçebilirsiniz.

Konuma göre hedefleme: Şehir, ülke, semt veya bölgelere göre belirli bir yerde ve çevresinde yaşayan Gmail kullanıcılarına ulaşabilirsiniz. Gmail reklamı bu özelliği sebebiyle çokça tercih edilmektedir.

Yaş ve cinsiyete göre hedefleme: Hedef kitlenizin yaş grubunu ve cinsiyetini de seçebilmeniz mümkün. Örneğin sadece kadınlara yönelik ürünler seçiyorsanız reklamlarınızı sadece kadın kullanıcılara ulaştırabilirsiniz.

Anahtar kelimeler: Gmail reklamlarında diğer reklam modellerindeki gibi anahtar kelimeler, etiketler eklenebilir. Bu etiketlerle ilgili kullanıcılar reklamınızı görecektir.

İlgi alanlarına göre hedefleme: Anahtar kelimeler ve etiketlerin yanı sıra ilgi alanı seçimiyle de hedef kitlenizi daraltabilirsiniz.

Dile göre hedefleme: Gmail reklamlarını açarken dile göre de hedefleme yapabilirsiniz. Global boyutta reklam açacaksanız, her ülkeye göre farklı dilde reklam yayınlayabilirsiniz.

E-mail listesine göre hedefleme: Gmail reklamlarında kendi hedef kitlenizin mail datasını da kullanabilirsiniz. CSV dosyasına eklediğiniz mail adreslerine reklamlarınızı gösterebilirsiniz.

Kullanılan cihaza göre hedefleme: Reklamınızı görmesini istediğiniz kullanıcıları kullandıkları cihazlara göre de ayırabilirsiniz. iOS, Android veya masaüstü kullanıma göre hedefleyebilirsiniz.

Domaine göre hedefleme: Bu hedefleme seçeneği rakiplerinizin hedef kitlesine ulaşmanızı sağlar. Örneğin, kozmetik ürünleri satıyorsanız Gratis,  Watsons gibi markalardan mail alan kişileri seçebilirsiniz.

Alışverişe göre hedefleme: Daha önce sattığınız ürünlere benzer ürünleri satın alan kullanıcıları hedefleme imkanı sunar.

Google AdWords panelinden oluşturabileceğiniz Gmail reklamlarının hedef kitlesini bu kriterlere göre daraltabilirsiniz. Böylece ucuz maliyetle doğru hedefe ulaşmış olacaksınız.