Şubat 13, 2018 in Dijital Pazarlama, Reklam, Sosyal Medya

Sosyal Medya Ajansı Seçerken Nelere Dikkat Edilmeli?

Sosyal medya ajansı seçerken dikkat edilmesi gereken önemli noktalar var. Markanızın sosyal medya hesaplarını, takipçi iletişimini, kurumsal imajınızı emanet edeceğiniz ajans her anlamda beklentinizi karşılıyor olmalı. Peki, bir sosyal medya ajansını başarılı yapan unsurlar nelerdir?

Sosyal Medya Ajansı Nasıl Seçilir?

Sosyal Medya Ajansı Seçerken Dikkat Etmeniz Gerekenler

1-Terzi kendi söküğünü dikebiliyor mu?

Öncelikle sormanız gereken soru şu: Terzi kendi söküğünü dikebiliyor mu? Yani, markanızın sosyal medya hesaplarının yönetimini vereceğiniz ajans, kendi sosyal medya yönetiminde başarılı mı? Eğer özgün, yaratıcı ve ilgi çekici içerikler paylaşmayan ve hatta daha da önemlisi uzun süre paylaşım yapılmayan bir sosyal medya hesabına sahip ajansın size de faydası olmayacaktır.

2-Web sitesini inceleyin

Sosyal medya ajansları için araştırma yaparken sosyal medya hesapları kadar web sitelerini de incelemelisiniz. Çünkü ajansların web sitelerinde kendileri hakkında pek çok bilgiye ulaşabilirsiniz. Bu bilgiler sizi seçeceğiniz ajansa ulaştıracaktır.

3-Referanslarını görün

Sosyal medya ajanslarının referans markalarını görmeli, portfolyolarını incelemelisiniz. Eğer web sitelerinde yoksa, mail ile iletişime geçip isteyebilirsiniz. Markanız için neler yapabileceklerini görmenizin en iyi yolu budur.

4-Uzun vadeli çalışabileceğiniz bir ajans mı?

Sosyal medya yönetimi hizmeti alacağınız ajansı seçerken sormanız gereken bir diğer soru da, uzun vadeli çalışıp çalışamayacağınız… Sosyal medya yönetimi, her ay devam eden uzun süreli bir hizmettir. Bu sebeple uzun vadeli çalışabileceğiniz, güvenilir bir ajans seçmelisiniz.

5-Resmi bir sosyal medya ajansı olmasına dikkat edin

Sosyal medya yönetimi hizmeti, diğer çalışmalara göre uzun vadeli bir iş olduğu için mutlaka resmi, vergi mükellifi bir sosyal medya yönetim ajansı seçmelisiniz.

6-Detaylı rapor sunuyor mu?

Sosyal medya hesap yönetimi konusunda en önemli nokta yapılan işlerin rapora eklenmesidir. Anlaşacağınız ajansın mutlaka detaylı rapor sunacağından emin olun. Bu rapor size mevcut durumunuz hakkında bilgi verecek, gelecek dönem stratejilerinizi de şekillendirecektir. Digital Kafalar olarak markalarımız için aylık olarak hazırladığımız raporda tüm sosyal medya mecralarının etkileşimlerini detaylı olarak gösteriyor, rakiplerin çalışmalarıyla kıyaslıyor, 3 aylık veya yıllık bazda çok detaylı rakip analizi sunuyoruz.

7-Sosyal medya uzmanı ile tanışın

Sosyal medya araştırması yaptıktan sonra mutlaka ajansla iletişime geçip, sosyal medya uzmanı ile tanışmalısınız. Bazı dijital ajanslar köklü olmalarına rağmen çalışanları profesyonel, alanında uzman kişiler olmayabiliyor. Bu sebeple hesabınızı kurumun değil, sosyal medya uzmanının yöneteceğini göz önünde bulundurun. Mutlaka bu alanda eğitim almış, sosyal medya iletişimini bilen kişilerle çalışın.

8-Etkileyici tasarımlar

Sosyal medya uzmanı kadar ekipte yer alan tasarımcılar da önemli. Markanız için hazırlanacak görselleri yapabilecek güçlü bir tasarım ekibi var mı? Sormanız gereken diğer sorulardan biri de bu. Her konuda olduğu gibi sosyal medya yönetiminde de değişen trendler var. Tasarımcının trendleri takip etmesi, yaratıcı ve yenilikçi tasarımlar hazırlaması gerekmektedir.

9-Bütçe, kalite ile doğru orantılı olmalı

Sosyal medya ajansları arasında kıyaslama yaparken mutlaka fiyat-performans karşılaştırması da yapmalısınız. Yüksek bütçe isteyen markanın kaliteli hizmet verme garantisinin olmadığını unutmamalısınız. Hem cebinizi sarsmamak hem de etkili içeriklerle sosyal medya vitrininizi güncel tutmak istiyorsanız sosyal medya yönetimi hizmetlerimizden faydalanabilirsiniz.

10-Demo çalışma isteyin

Sektörde çoğu sosyal medya ajansı demo çalışma göndermiyor, gönderenler de ön çalışma olarak adlandırdıkları bu çalışmada markaya sunabilecekleri hiçbir şeyi yansıtamıyorlar. Sosyal medya ajansı seçerken sizin için neler yapabileceklerini görmenizin en iyi yolu, ön çalışma istemektir. Bizimle iletişime geçerek, sizin için yapabileceğimiz çalışmalar hakkında bilgi alabilirsiniz.