Facebook Reklam Maliyeti Nasıl Düşürülür?
Facebook reklam maliyeti nasıl düşürülür? Facebook reklamları kullanımı son dönemde yüksek oranda arttı! Her geçen gün yenilenen algoritması sebebiyle hemen hemen tüm markaları reklam kullanımına yönlendirdi. Artık Zaman Tüneli’nde ağırlıklı olarak kişisel hesapların paylaşımları yer alacağı için hedef kitleye ulaşmak, onlara erişebilmek isteyen markalar Facebook reklamlarını kullanmak zorundalar.
Facebook reklam maliyeti
Facebook reklam maliyeti düşürme ipuçları
Facebook, her ne kadar markaları reklama yönlendirmesinin yanı sıra reklam maliyetlerinin en düşük olduğu sosyal medya platformu olması sebebiyle de tercih ediliyor.
Doğru reklam modelini seçmelisiniz
Facebook reklamları farklı modellere ayrılmaktadır. Gönderi öne çıkarma, sayfa beğeni, trafik reklamları, uygulama indirme, video reklamlar ve daha pek çok farklı reklam modeli bulunuyor. Bu reklam modelleri arasından en düşük maliyetle en çok etkileşim alabileceğiniz modeli seçmelisiniz.
Doğru hedef kitle belirleyin
Facebook reklam maliyeti düşürmek, bütçenizi gereksiz yere harcamamak için hedef kitle belirleme aşamasına mutlaka dikkat etmelisiniz. Hedef kitlenizi çok iyi tanımalı, bu hedef kitleyi reklamınızın hedef kitle kısmında detaylı olarak belirtmelisiniz. Digital Kafalar olarak Facebook reklamları çalışmalarımızda yaşa, cinsiyete, konuma, ilgi alanlarına, beğendiği sayfalara, demografik özelliklerine ve hatta gelir düzeyine göre dahi hedef kitle belirleyebiliyoruz. Bu sayede müşterilerimiz düşük maliyetle daha spesifik hedefe ulaşmış oluyorlar.
İlgi çekici görsel seçin
Hedef kitleye erişmek kadar onların ilgisini çekebilmek, reklamınıza daha uzun süre bakmalarını sağlamak ve yönlendirdiğiniz siteye gitmelerini sağlamak için dikkat çekici bir görsele ihtiyacınız var.
Doğru zamanı seçin
Reklam çalışmalarınızı Facebook’un en yoğun olduğu saatlerden birkaç saat önce yayınlayın. Reklamların oturması için belirli bir süre geçmesi gerekir. Bu yaklaşık 1-2 saatlik süre reklamınızı hazır hale getirecektir.
Facebook reklam maliyetlerini düşürmek için uzun metinlerden kaçının
Facebook reklamlarında yazı oranını iyi ayarlamalısınız. Görsel üstü yazı için verilen oranı aştığınız takdirde reklam etkileşimleriniz düşük olacaktır. Aynı şekilde reklam metni-açıklamasında da kısa ve net bir şekilde mesajınızı iletmelisiniz.
Reklam uzmanına danışın
Gereksiz yere bütçe harcamasından kaçınmak istiyorsanız mutlaka Facebook reklamlarınızın yönetimini bir reklam ajansına bırakmalısınız. Çünkü, basit bir panel gibi görünse de Facebook reklamları detaylı çalışma yapılmadığında paranızın boşa gitmesine sebep olabilir. Reklam yayınlanırken gerekli tüm önemli noktalara dikkat edilmeli, reklam takibi yapılmalı, etkileşime göre strateji devamı sağlanmalı veya yeni strateji oluşturulmalı, tüm geri dönüşler raporlanmalıdır.