Şubat 15, 2018 in Dijital Pazarlama, Reklam

E-Ticaret Rehberi: E-ticaret Siteleri İçin Reklam Yönetimi

E-ticaret siteleri için reklam yönetimi nasıl olmalı? E-ticaret siteleri hangi reklam modelini kullanmalı? Reklam yayınlarken nelere dikkat edilmeli? Gereksiz bütçe harcamamak için dikkat edilmesi gerekenler neler? Hepsinin yanıtı e-ticaret rehberimizin bu yazısında…

E-ticaret Siteleri İçin Reklam Yönetimi

E-ticaret siteleri için reklam yönetimi nasıl olmalı?

E-ticaret sitesi kurmak ve site üzerinden yapılan satış performansını artırmak oldukça emek ve sabır isteyen bir iştir. Bu süreçte yararlanabileceğiniz, satışlarınızı artırmanızı sağlayacak en önemli pazarlama, dijital pazarlamadır. İnternet reklamlarını kullanarak potansiyel ve mevcut hedef kitlenize ulaşabilir, ürünlerinizi görmelerini ve web sitenizi ziyaret etmelerini sağlayabilirsiniz. Web siteye yönlendirdiğiniz kullanıcıların satın alma işleminde bulunmaları için reklam yönetiminde dikkat etmeniz gereken hususlar var.

E-ticaret siteleri reklam yayınlarken nelere dikkat etmeli?

E-ticaret sitenizde yer alan ürünlerin veya markanızın yaptığı kampanyanın reklamını yayınlamadan önce reklam vereceğiniz alanı ve modelini seçin. Google AdWords reklamları mı yoksa sosyal medya reklamları mı tercih etmek istediğinize karar verin. Bu karar sürecinde dikkat etmeniz gereken temel unsur, hedef kitlenizin en çok kullandığı alandır. Potansiyel müşterileriniz Instagram kullanıyorsa sosyal medya reklamlarını, ihtiyaca yönelik Google aramalarından markalara ulaşıyorsa Google reklamları kullanabilirsiniz. Bu konuda ürünlerinizin ne olduğu da önemli bir kriterdir. Her an alınabilecek bir ürün mü yoksa sadece ihtiyaca yönelik ürünler mi satıyorsunuz? Bu soruların yanıtlarını verdikten sonra reklam mecranızı seçin.

E-ticaret siteleri için reklam modeli nasıl seçilir?

Google reklamları bünyesinde pek çok reklam modeli bulunuyor. Görüntülü reklam ağı, arama motoru reklamları, Gmail reklamları, Youtube reklamları gibi farklı reklam modelleri var. Sosyal medya reklamları bünyesinde ise Instagram reklamları, Facebook reklamları, Linkedin reklamları, Twitter reklamları yer alıyor. Bu reklam alanları da kendi içerisinde farklı reklam modellerine ayrılıyor. Örneğin Facebook’ta hem görsel, hem video reklam verebileceğiniz gibi gönderi öne çıkarma, uygulama indirme, form doldurma, trafik sağlama gibi amaçlara yönelik reklamlar da yayınlayabilirsiniz. Eğer e-ticaret sitenizin mobil uygulaması varsa ve bunu duyurmak istiyorsanız Facebook ve Instagram’da tek butonla uygulama indirmeye yönlendiren reklam modelini seçmelisiniz. E-ticaret sitenizdeki ürünü satmak istiyorsanız trafik veya gönderi öne çıkarma reklamı kullanabilirsiniz.

Gereksiz bütçe harcamamak için dikkat edilmesi gerekenler neler?

En sık yapılan reklam hatalarının başında yanlış hedef kitle belirlemesi gelmektedir. Doğru reklam mecrası ve reklam modeli seçildiyse hedef kitle analizi yaparak işe başlayabilirsiniz. Markanızın hitap ettiği, satın alma işlemi gerçekleştiren kitleyi iyi analiz edebilmeli, reklamlarınızı bu kitle dahilinde olan kişilere sunmalısınız. Digital Kafalar ekibi olarak hem Google reklamları hem de sosyal medya reklamlarında detaylı hedef kitle belirliyor, gereksiz maliyetin önüne geçiyoruz. Yaşa, cinsiyete, ilgi alanlarına, konuma, demografik bilgilere ve hatta takip ettiği-beğendiği sayfalara göre bile hedef kitle belirlemesi yapabiliyoruz. Bu sebeple etkili geri dönüş alabilmek, reklama verdiğiniz bütçeyi kısa sürede geri kazanıp satışlarınızı artırmak istiyorsanız mutlaka bir dijital reklam ajansı ile çalışmalısınız.