Şubat 18, 2018 in Dijital Pazarlama

Başarılı Dijital Pazarlama İçin Renklerin Psikolojisi

Başarılı Dijital Pazarlama İçin Renklerin Psikolojisi

Başarılı dijital pazarlama için renklerin önemi büyük. Stratejileri belirlemek ve hedef kitleyi bu stratejilerle etkilemek istiyorsanız renklerin psikolojik etkilerini bilmenizde fayda var. Yapılan araştırmalara göre tüketicilerin %93’ü görselliğin önemini vurgularken, %85’i de satın alma nedeni olarak renk ve görselliğin etkili olduğunu söylüyor. Pek çok markanın dijital pazarlama stratejilerini geliştirmesini sağlayacak renklerin psikolojisi rehberini sizin için hazırladık.

Kırmızı

Mc Donalds, Burger King gibi fast food markalarının kurumsal renklerinde kırmızı kullanılmaktadır. Bunun sebebi kırmızının acıktırıcı bir renk olmasıdır. Çünkü kırmızı renk hareket, heyecan ve tutku ile ilgilidir. Vücudu fiziksel olarak uyarır, kalp atış hızını arttırır ve iştaha, yemek yemeye teşvik eder.

Yeşil

Sağlık, huzur, güç, doğa, sakinlik, dinlendiricilik, organik kelimelerinin tanımlarıyla ilişkilidir. Bu sebeple diyet gıdalarının, organik ürün mağazalarının tercih ettiği renktir. Ayrıca çevreye olan duyarlılığı anlatır. Starbucks, yeşil rengi kullanan markalara örnek verilebilir.

Turuncu

Enerji ve mutluluk hissettiren renktir. Dikkati çeker, tüketici tarafından anında fark edilir. Farklı bir lezzette ürün satan firmalar dikkat çekmesi için genellikle turuncu rengi seçerler.

Mor

Asalet, lüks, bilgelik, prestij gibi kelimelerin tanımlarıyla ilişkilidir. Yaratıcılığı da vurgulayabilir. Güzellik, kozmetik ürünlerinde çokça kullanılır.

Mavi

Güven verir, barışı hissettirir, huzur duygusunu yaşatır. Kurumsal markalar tarafından çokça kullanılan mavi renk, bu psikolojik etkileri sebebiyle pek çok markanın olumlu imaj yaratmasına katkı sağlamıştır.

Siyah

Siyah hem yası, matemi hem de gücü, tutkuyu ve uzmanlığı temsil eder. Bu sebeple nasıl kullanıldığı çok önemlidir. Güçlü imaj yaratmak isteyen markaların da tercih ettiği renktir.

Beyaz

Beyaz pek çok renkle kontrast oluşturduğu için ürününüzü ön plana çıkarabilecek bir renktir. Sadelik, temizlik hissi de yaşattığı için ürününüzün daha güzel görünmesini sağlayacaktır. Hijyenik bir algı oluşturduğu için temizlik markaları tarafından çokça kullanılmaktadır. Eğer temizliği vurgulamak istiyorsanız beyaz rengi tercih etmenizde fayda var.

Dijital pazarlama konusunda yaptığınız ancak farkında olmadığınız hataları öğrenmek ister misiniz? Müşteri kaybetmenize, marka imajınızı düşürmenize sebep olan noktaları öğrenmek için Markaların Kaçınması Gereken Dijital Pazarlama Hataları yazımızı da inceleyebilirsiniz.