Ağustos 10, 2018 in Dijital Pazarlama, Reklam

Google AdWords Reklam Maliyetleri Nasıl Düşürülür?

Google Adwords reklam maliyetleri nasıl düşürülür diye merak ediyorsanız mutlaka bu yazıyı okumalısınız. Google Adwords reklam maliyetlerini öncelikle yatırım getiriniz ile birlikte ölçmelisiniz. Reklam kampanyanızın verimli olabilmesi için size sağladığı faydanın harcadığınız maliyetten daha fazla olması gerekir.

Google AdWords Reklam Maliyetleri Nasıl Düşürülür?

Google Adwords anahtar ve alt kelimelerde, arama motorlarında üst sıralarda yer almak sitenize gelen ziyaretçi sayısını arttırdığı gibi hizmet veya ürün arayan potansiyel müşterilerin de her zaman ilk olarak size ulaşmasını sağlar. Bu yüzden arama motorlarından gelen trafik son derece önemlidir. Kimi zaman da üst noktada olmak size yetmeyebilir.

Bu aşamada Adwords reklamları yayınlarken maliyetleri en aza indirmek için neler yapabileceğinizi sizin için kaleme aldık.

1- Rakip Analizi

Dijital pazarlama alanlarında yapmanız gereken en önemli şey her zaman rakip analizidir. Eğer Adwords hakkında hiçbir şey bilmiyorsanız, haliyle ne kadar bütçe ayırmanız gerektiğini ve hangi kelimelerde reklama çıkmanız gerektiğini de bilemezsiniz.

Bunları öğrenmenin en iyi yolu rakiplerin yaptığı Adwords kampanyalarına göz atmaktır. Sizin için önemli olan veriler, en çok hangi kelimelerde reklama çıkıldığı, aylık ne kadar bütçe ayrıldığı ve bu bütçe ile ne kadar trafik geldiğidir.

Elde ettiğiniz veriler doğrultusunda ilk kampanyanız için ortalama bir Adwords bütçesine sahip olabilirsiniz.

2- Hedef Kitle Analizi

hedef kitle

Hedef kitlenizi analizi yapmadan nerede nasıl reklama çıkılması gerektiğini bilemezsiniz. Bu sebepten hedef kitlenizi tüm ayrıntılarına kadar analiz etmeniz gerekmekte. Hedef kitle analizi için Google Analytics’den faydalanabilirsiniz. Sitenize gelen ziyaretçilerin demografi özelliklerine göz atarak yaş aralıklarını, ilgi alanlarını öğrenebilirsiniz. Sitenize en çok hangi şehirlerden ziyaretçi geldiğini öğrenerek reklamlarda sadece bu şehirleri hedefleyerek maliyeti düşürebilirsiniz.

3- Anahtar Kelime Planlayıcı Kullanarak Liste Yapmak

Google Anahtar Kelime Planlayıcı bir yazılımdır. Anahtar kelimelere göre sonuç çıkarabilir, sitenize ya da rakip sitelere göre liste oluşturabilir.Anahtar kelime planlayıcısının size sunduğu kelimeler sayesinde tıklama başı maliyetleri düşük fakat aranma hacmi yüksek olan kelimelerden yeni bir liste yapabilirsiniz. Kendi listeniz ile yeni bulduğunuz anahtar kelimelerden oluşan listeleri bir araya getirebilirsiniz.

4- SEO İle Kalite Puanı Arttırabilirsiniz

Google Adwords reklam maliyetleri

Kampanyalardan yüksek etkileşim alabilmek için Adwords kalite puanının yüksek olması gerekmektedir. Kalite puanı ne kadar yüksekse verdiğiniz teklif düşük olsa bile sıralamada üst sıralara çıkabilirsiniz.

5- Reklamlarda Etkili Başlıklar Kullanma

Reklamları düzenlerken oluşturduğunuz başlık ve alt başlıklarda mutlaka anahtar kelimeleri kullanmalısınız.  Fiyatları ön plana çıkarırsanız eğer daha fazla tıklama alabilirsiniz. Kullanılan başlıklar açıklamalar açılış sayfasının içeriğiyle alakalı olmalıdır.

6- Teklifleri Her Seferinde Düşürün

Kampanyalarda her zaman yüksek teklifi vererek sürekli üst sıralarda yer aldığınızı düşünelim. Bir süre sonra kalite puanı yükseldi ve artık daha az teklifler verebilirsiniz. Bu yüzden aylık olarak verdiğiniz teklifleri daha düşük olarak şekilde güncellemelisiniz

Bu taktikler sayesinde Google Adwords reklam maliyetleri düşürülebilir.