Ağustos 13, 2018 in Dijital Pazarlama

Etkili Dijital Pazarlama Teknikleri

Etkili dijital pazarlama tekniklerini doğru kullanabilmek firma ve markalar adına oldukça önem taşıyor. Son dönemlerde artan akıllı telefonlar ve tabletler sayesinde, artık gün içinde en az 2-3 saat telefon, bilgisayar başında vakit geçiriyoruz. Haliyle artık birçok firma ve marka dijital pazarlama mecralarına yatırım yaparak, dijital reklamlara ağırlık vermeye başladı. Dijital mecraları iyi yöneten işletmeler, internet üzerinden marka başarı performanslarını başarıyla arttırıyorlar.

Dijital Pazarlama Nedir?

Dijital pazarlama, dijital ortamda ürün ve hizmetinizi ön plana çıkarabileceğiniz, günümüz teknoloji dünyasında geleneksel pazarlamaya göre daha avantajlı ve tercih oranı yüksek pazarlama yöntemidir.Böyle teknolojik bir devirde dijital pazarlamaya bütçe ayırmayan işletmeler satış konusunda rekabette rakiplerine göre daha geri plana düşebilirler. Etkili dijital pazarlama teknikleri sayesinde kendi markanızı, firmanızı ön plana çıkarabilir,ürünlerinizi tanıtabilir,satış arttırabilir ve hedeflerinizi geniş kitlelere çıkarabilirsiniz.

Etkili Dijital Pazarlama Teknikleri Nelerdir?

1.SEO (Arama Motoru Optimizasyonu): Dijital pazarlama teknikleri içerisinde yer alan en önemli çalışma faaliyetlerinden biridir. Web sitelerinin arama motorlarında daha kolay bir şekilde bulunmasını ve daha çok kullanıcıya erişilmesini sağlayan çalışmalardır. Sitenin konusuna göre belirlenen anahtar kelimeler doğrultusunda site üzerinde düzenlemeler yaparak arama motorlarına uygun kriterler oluşturmaktır.

2)SEM (Arama Motoru Pazarlaması): Türkçe karşılığı arama motoru pazarlaması olan bu dijital pazarlama tekniği arama motorları üzerinde yapılan reklamlardır. Kendi bütçeniz doğrultusunda arama motorlarında kendi hedef kitleniz ve anahtar kelimeleriniz ile reklam verebilirsiniz. Bu sayede daha fazla kullanıcıya erişim sağlamanız mümkündür.

3)Mobil Pazarlama: Günümüzde popülaritesi en yüksek bir etkili pazarlama tekniğidir. Her geçen gün mobil kullanıcı sayısının hızla artması ve uygulamaların çoğalmaya bu mecrada geniş bir pazar alanı oluşturmaktadır. İnternete en çok erişim sağlanılan yerlerden biri olan mobil telefonlarda yapacağınız reklam ve pazarlama çalışmaları sizi hedef kitlenize hızlı bir şekilde ulaştıracaktır.

4)İçerik Pazarlama: Kullanıcıyı çekmek için artık sadece elinizdeki ürün yeterli değil . Blog sayfaları, sosyal medya, video içerikleri ve daha bir sürü içerik çeşidi hızla tüketilmekte. Üstelik insanlar tarafından daha fazlası istenilmektedir.İçerik pazarlama sayesinde geniş kitleleri firma,site vs. çekebilmeniz mümkün.

5)E-Mail Pazarlama: E-ticaret alanında yapılan satışların belirli bir kısmı e-mail pazarlama sayesinde yapılmaktadır. Dijital pazarlama çalışmalarınızı yaparken e-mail pazarlama da yaparsanız yüksek geri dönüşümler elde etmeniz mümkündür.

6)Sosyal MedyaGünümüzde insanlar artık ihtiyaçlarını sosyal mecralar üzerinden belirlemekte ve satın alırken de bu alanlarda araştırma yapmaktadır. Haliyle sizin hedef kitlenize en uygun sosyal medya uygulamalarını belirleyip o alanda işe başlamanız size fayda sağlar. Ayrıca markalaşmak için sağlam adımlar atmanıza yardımcı olacaktır.

Etkili dijital pazarlama için markanızın bilinirliğini ve satışları artırmak, kalıcı hale getirmek için etkili dijital pazarlama tekniklerinden iyi bir strateji oluşturup bu doğrultuda planlar yapılmalı. Dijital pazarlamada  hedeflediğiniz amaca ulaşmak için müşterilerinizin  yoğun olarak bulunduğu dijital mecralarda çeşitli mesajlar ve müşteriler ile markanız arasında bağ kurmalısınız.