Ekim 14, 2020 in Dijital Pazarlama, Genel, Reklam, Sosyal Medya

Profesyonel Sosyal Medya Yönetimi Nasıl Yapılır?

Profesyonel Sosyal Medya Yönetimi
Profesyonel Sosyal Medya Yönetimi

Profesyonel Sosyal Medya Yönetimi Nasıl Yapılır?

Profesyonel sosyal medya yönetimi nasıl yapılır, hangi trendlerden faydalanılır, nelere dikkat edilir ve dönüşümü arttırmak için neler yapmak gerekir? Tüm bu soruların yanıtını ve daha fazla ipucunu sizler için yazdık.

Sosyal medya yönetimi yaparken profesyonel olmak ve hedef kitlenin zihninde kurumsal ve güçlü bir marka imajı yaratmak oldukça önemli. Sattığınız ürünleri ya da sunduğunuz hizmeti en iyi şekilde tüketiciye ulaştırmak için sosyal medya yönetimini kusursuz ve doğru şekilde yapmalısınız. Facebook, Instagram, Twitter, Linkedin ve Pinterest gibi sosyal medya platformlarında gücünüzü göstermek, rakiplerinizden sıyrılarak kullanıcılara ulaşmak için bu rehberdeki her adımı özenle uygulamalısınız.

Profesyonel Sosyal Medya Yönetimine Nasıl Başlanır?

Sosyal Medya Hesap Yönetimine Nasıl Başlanır?

  • Profesyonel bir sosyal medya yönetimine başlamadan önce markanızı analiz edin. Sattığınız ürünü ya da sunduğunuz hizmeti sizden iyi bilen olamaz. Avantajlarınızı ve dezavantajlarınızı bilin. Kullanıcıya sunduğunuz faydalara odaklanarak ürün veya hizmetlerinizi vurgulayın.
  • Rakiplerinizi ve sosyal medya hesaplarını analiz edin. Kendi markanızı tanımanız yetmez. Sosyal medyada güçlü olabilmek için rakiplerinizi iyi tanıyın, yaptıkları çalışmaları aktif olarak takip edin.

  • Hedeflediğiniz kitleyi analiz edin. Ulaşmak istediğiniz hedef kitleyi ne kadar iyi tanırsanız sunduğunuz ürün ve hizmetleri de onlara o kadar kolay ulaştırabilirsiniz.
  • Marka kimliğinize ve yaptığınız analizlere en uygun sosyal medya mecralarını seçin. Hangi sosyal kanalların size daha fazla getiri sağlayacağını bilmelisiniz.
Sosyal Medya İçerikleri Nasıl Hazırlanır?

Sosyal Medya İçerikleri Nasıl Hazırlanır?

Hesap yönetimi için yaptığınız analizler doğrultusunda çıkan sonuçların sentezi, hazırlayacağınız içerikler hakkında size fikir verecektir. Sosyal medyayı sadece bilgilendirici ve tanıtıcı içerik üretme amacıyla kullanmayın. Kullanıcıların sorularını yanıtlayın, onlarla bağlantı kurmanızı sağlayacak içerikler üretin ve eğlendirerek bilgilendirin. Ürün tanıtıcı içerikler paylaşırken, reklam havasına bürünmeden ürünü satmaya yönelik değil ürünün faydalarını sunmaya yönelik şekilde içerikler hazırlayın. Gün içerisinde çok fazla reklama maruz kalan kullanıcılar artık tanıtıcı içerikler yerine kar amacı gütmeyen içeriklere ilgi gösteriyor. Bu sebeple içerik hazırlarken her zaman kullanıcıların zihnine girip, onların neler görmek isteyeceğini düşünün ve buna göre içerik hazırlayın. İçerik takviminize mutlaka özel günlerle ilgili paylaşımlar da eklemelisiniz. Özel günlerde kullanıcılarla aranızda ortak bağ oluşturmak ve bu tarz duyarlı paylaşımlar yapmak sizi kullanıcıların gözünde değerli bir marka yapacaktır.

İçerik üretirken dikkat edilmesi gereken noktalar neler?

Sosyal medya içeriklerinde kullanacağınız dile ve marka konumlandırmasına dikkat edin. Hangi ilgi alanlarına yönelik içerikler oluşturacağınızı belirleyin. Hedef kitleyi yakından tanıyın ve en önemlisi özgün, daha önce görülmemiş içerikler üretin.

Öneri: Eğer çok büyük ve kurumsal bir firmanın sosyal medya hesabını yönetmiyorsanız samimi bir dil kullanabilirsiniz. Kullanıcılara daha samimi içerikler sunarak etkileşim yaratabilirsiniz. İlgi çeken makaleler sunun, ilginç bilgiler paylaşın, sorular sorun, eğlenceli içerikler oluşturun. Oluşturacağınız içeriğin türünü belirleyen en önemli etmenin hedef kitleniz olduğunu unutmayın! Hedef kitlenizin sevdiği şeylere odaklanın.

Peki, sosyal medyada paylaşım sıklığı ne olmalı?

Sosyal medya hesaplarından art arda yapılan paylaşımlar belirli bir zaman sonra kullanıcıların bu markaya karşı duyarsızlaşmasına sebep olur. Bu nedenle paylaşım sıklığını oldukça iyi ayarlamalısınız. Paylaşım periyodu belirlerken kullanıcıya kendinizi unutturmamak ile kullanıcıyı yoğun içerikle boğmamak arasındaki ince çizgiyi yakalamalısınız. Paylaşım sıklığını belirleyen çok sayıda kriter var. Yönetiğiniz sayfa, içerik türleri, sosyal medya kanalı gibi… Örneğin, Instagram’da günde 1-2 gönderi yeterli olurken, Twitter’da daha çok sayıda gönderi paylaşmanız kullanıcıları rahatsız etmeyecek aksine ilgilerini çekecektir. Tüm sosyal medya paylaşımlarınızı önceden planlayarak haftalık veya aylık takvimler halinde hazırlamak işinizi kolaylaştıracaktır. Paylaşım sıklığı kadar paylaşımların günü ve saati de oldukça önemli. Kullanıcılarınızın en çok aktif olduğu zaman aralıklarında paylaşım yapmalısınız. Tüm bunlar için vaktiniz yoksa veya detaylar konusunda hata yapmak istemiyorsanız profesyonel bir sosyal medya uzmanı veya sosyal medya ajansından destek almalısınız.

Sosyal Medya Yönetimi

Sosyal Medya Görselleri Hazırlarken Nelere Dikkat Etmelisiniz?

Kullanıcıların dikkatini çekmek için etkili görseller veya video içerikler oluşturmalısınız. Sosyal medya tasarımlarında kullanılan font, renk, filtreler, yerleşimler vs. hepsi marka kimliğini yansıtmalıdır. Bütün paylaşımlarınızın görsel tasarımları arasında bir bütünlük olmalı, sosyal medya profiliniz markanızı yansıtmalıdır. Kısaca, hazırlanan görseller marka kimliğinizle örtüşmeli. Kullanıcılar görseli gördüklerinde logonuzu görmeden dahi bu görselin markanıza ait olduğunu anlamalı. Marka algısını yaratmak için etkili görseller hazırlamanın önemini ihmal etmeyin. Bu aşamada mutlaka iyi bir tasarımcı ile çalışmalısınız.

Profesyonel Sosyal Medya Yönetiminde Hashtag Kullanımı

Profesyonel sosyal medya yönetimi için oldukça önemli bir kriter de hashtag kullanımıdır. Etiketler olarak da bilinen hashtagler, ilgili konularda yeni kullanıcılara ulaşmanızı sağlayan etkili yollardan biridir. Hemen hemen her sosyal mecrada kullanılan hashtagleri, ne çok fazla ne de çok alakasız şekilde kullanmalısınız. Yani hem içeriğinizle ve markanızla uyumlu hashtag seçmeli, hem de sayısını abartmamalısınız.

Sosyal Medya Reklamları Nasıl Yayınlanır?

Hem uygun maliyetli hem de detaylı hedefleme yapabildiğiniz sosyal medya reklamları için siz de profesyonel sosyal medya yönetimi desteği alın. Sponsorlu reklamlar hakkında daha fazla bilgi almak için Sponsorlu Reklam Nedir? başlıklı yazımıza göz atabilirsiniz.

Profesyonel Sosyal Medya Yönetimi Raporlaması Nasıl Yapılır?

Sosyal medya yönetiminde istikrarlı büyümek için rapor hazırlamak ve analiz çıkarmak oldukça önemli. Doğru raporlama yapmak, rapor sonuçlarına göre doğru analizler çıkarmak için mutlaka alanında uzman bir ekiple çalışmanızı tavsiye ediyoruz.

Digital Kafalar olarak tüm sosyal medya yönetim sürecinde size destek verir, markanızı daha büyük kitlelere duyururuz. Bizimle iletişime geçmeniz yeterli!