Şubat 23, 2023 in Dijital Pazarlama, Genel, Sosyal Medya

Gayrimenkul Firmaları için Etkili Sosyal Medya Yönetimi

Gayrimenkul firmaları için etkili sosyal medya yönetimi ile kazanılan fırsatlar yadsınamaz bir gerçek. Yeni müşterilere ulaşmak ve projelerinizi sunmak için Facebook, Instagram ve Youtube en etkili sosyal medya mecralarıdır. Gayrimenkul Sektörü için Dijital Pazarlama serimizin ilk yazısında Facebook ve Instagram’a yoğunlaşacağız. Gayrimenkul sektörü için sosyal medya yönetimi nasıl olmalı? Gayrimenkul danışmanları ve emlakçılar sosyal medyada nasıl pazarlama yapmalı? Gayrimenkul sektörünün sosyal medyada yaptığı hatalar neler? Emlak sektörü için sosyal medya ideal paylaşım saatleri neler?

Gayrimenkul Firmaları için Etkili Sosyal Medya Yönetimi

Marka Duygusunu Yansıtan İçerikler Planlayın

Hedef kitlede uyandırdığınız veya uyandırmayı hedeflediğiniz duygu ne? İlk aşamada bunu belirlemeye çalışın. Mevcut ve potansiyel müşterileriniz marka isminizi duyduğunda ya da paylaşımlarınızı gördüğünde ne hissetmeli? Markanıza “güven” duymasını istiyorsanız buna yönelik marka konumlandırma çalışması yapmalısınız. Logodan slogana, kurumsal renklerden reklam çalışmalarına kadar her aşamada vermek istediğiniz duyguyu yansıtmalısınız. 

Marka duygusunu sosyal medya içeriklerinizde yansıtmaya çalışın. Reklam kampanyalarında kullandığınız dil, ilettiğiniz mesaj, reklam görseli ve video içeriği hedeflediğiniz marka duygusunu hissettirmeli. Örneğin; hedef kitlenize sadece ev değil, yaşam tarzı sunduğunuzu gösterebilirsiniz ya da projelerin depreme dayanıklılığını kanıtlayarak ve vurgulayarak “güvenle” yaşayabilecekleri yaşam alanları sunabilirsiniz.

Düzenli ve İlgi Çekici Paylaşımlar Hazırlayın

Gayrimenkul markalarının sosyal medyada paylaştıkları genel içerikler portföy paylaşımlarıdır. Ancak her gün portföy paylaşarak sayfanızı sıkıcı hale getirmeyin. Kullanıcılar gün içerisinde zaten çok fazla tanıtıcı içeriğe maruz kalıyor. Portföylerinizin yanı sıra yeni çıkan mevzuatları, kira artış oranlarını paylaşabilirsiniz. Kitlenizin sorunlarına çözüm olabilecek ve fayda sağlayabilecek içerikler hazırlayabilirsiniz. Doğru evi nasıl bulabilirsiniz? Ev satın alırken ya da kiralarken nelere dikkat edilmeli? Sadece portföy paylaşımından ziyade bu tarz içerikler de paylaşırsanız takipçi sayınızın ve etkileşimlerinizin hızla arttığını göreceksiniz. 

Video İçeriklerin Dinamizminden Yararlanın

Sosyal medya pazarlamasında video içeriklerin dinamizminden ve ilgi çekiciliğinden faydalanın. Reels paylaşımları, videolu stories içerikler size değer katacaktır. Markanızın dijital itibarını zedelememek ve olumlu izlenim bırakmak için profesyonel çekim yapmaya özen gösterin. Bunun için ekipman kiralayıp çekim yapabileceğiniz gibi profesyonel bir ekipten de destek alabilirsiniz. 

Gayrimenkul Sektörü Hashtag Kullanımı

#gayrimenkul, #emlak, #realestate, #arsa, #konut, #satılıkarsa gibi sektör ve gönderinizle alakalı hashtagler kullanın. Hashtag kullanımında dikkat etmeniz gereken bazı noktalar var. Instagram algoritması açısından değerlendirme yaparsak gönderilerinizde çok fazla hashtag kullanmanızı tavsiye etmeyiz. Az ama öz, yani gönderinizle alakalı 5-8 arası hashtag kullanabilirsiniz. Ayrıca etkileşim ve takipçi almak için alakasız trend hashtagleri kullanmayın. Örneğin trend hashtaglerden instagood gibi hashtagleri eklerseniz o etiket sayfasında gönderinizi gören kullanıcılar konuyla alakasız olduğu için ilgilenmeyeceklerdir. Bu durumda gönderinizin performansı düşecek ve erişimi az olacaktır. 

Analizler Çıkarın ve Yeni Stratejiler Oluşturun

Sosyal medyada başarılı olmanın formülü analizleri yorumlamak ve buna göre stratejiler planlamaktır. Takipçilerinizin hangi içeriklerinize ilgi duyduğunu tespit edebilirsiniz. Hedef kitlenizin hangi saatlerde daha aktif olarak uygulamayı kullandığını görebilirsiniz. Bunun gibi verileri doğru şekilde yorumlayıp kullanmalısınız.

Sosyal medya analizi hakkında daha detaylı bilgiyi Tüm Aşamalarıyla Sosyal Medya Analizi Nasıl Yapılır? yazımızdan alabilirsiniz.

Sosyal medyada ideal paylaşım saatleri için de Instagram’da En Doğru Paylaşım Zamanı Nedir? yazımızı okuyabilirsiniz.

Gayrimenkul Firmalarının Yaptığı Sosyal Medya Hataları Neler?

Araştırmalarımıza göre gayrimenkul firmaları dahil pek çok markanın yaptığı ilk hata, tüm sosyal medya platformlarında aynı içeriği paylaşmak. Her mecranın farklı bir platform olduğu bilinciyle hareket edilmeli, o mecraya uygun içerik oluşturulmalıdır. Elbette ki Youtube için hazırladığınız video içeriği Twitter’da da paylaşabilirsiniz. Ancak bu örnekten hareketle, Twitter düşüncelerin yazılı iletildiği bir platform olduğu için sadece text içerikli paylaşımlar yapmak da strateji planınızda olabilir.

Takipçi sayısına fazla önem vermek de hatalardan biridir. Takipçi sayısı önemlidir ancak organik olması şartıyla. Ancak önceliğimiz her zaman etkileşim olmalıdır. Etkileşim sağlanmadığı takdirde takipçi sayısının çok olması avantaj değil dezavantaj olacaktır. Instagram algoritmasına göre gönderileriniz etkileşim aldıkça daha fazla kullanıcıya sunulur. Takipçileriniz sahteyse ve etkileşimde bulunmazlarsa gönderiniz buhar olup uçacaktır adeta.

Kullanıcılar gayrimenkul firmalarıyla sosyal medya üzerinden iletişime geçerler. Bu noktada firmalar mutlaka ama mutlaka kullanıcılara kısa sürede dönüş yapmalıdır. Geç cevap verilen ya da hiç cevap verilmeyen mesajlar marka imajını büyük ölçüde zedeliyor.