Şubat 7, 2023 in Dijital Pazarlama, Genel, Sosyal Medya

Tüm Aşamalarıyla Sosyal Medya Analizi Nasıl Yapılır?

Sosyal medya analizi markaların sosyal medyadaki performanslarını ölçümlemeleri ve stratejilerini geliştirecek analizler elde etmelerini kapsar. Ücretli bir program aracılığıyla ya da manuel olarak analiz çıkarılabilir. Sosyal medya analizleri sadece markanın kendi sosyal medya hesaplarının performansını değil, rakip sayfaların performanslarını da incelemesiyle oluşturulur. Biz de bu sebeple sizin için sosyal medya veri toplama kapsamında incelemeniz gereken tüm noktaları en basit yöntemleriyle birlikte anlattık.

Sosyal medya hesaplarında nasıl analiz yapılır? Sosyal medya raporlama ve analiz neden önemli? Sosyal medya hesap raporlaması ne gibi faydalar sunuyor? Sosyal medya hesap analizi, sosyal medya içerik analizi, sosyal medya etkileşim analizi, sosyal medya rakip analizi, sosyal medya hedef kitle analizi nedir ve nasıl yapılır? 

Sosyal Medya Analizi Nasıl Yapılır?

Markaların hedeflerine ulaşabilmesi, daha fazla satış elde edebilmesi için sosyal medyada pek çok olayı analiz etmesi gerekir. Bu analizler sonucu çıkarılacak rapordan faydalanarak yeni stratejiler belirlenmelidir. 

Sosyal Medya Hedef Kitle Analizi

Sosyal medyayı bir ürün ya da hizmetin satışı için kullanan markalar hedef kitle analizi yapmalıdır. Sattığınız ürünü kimlerin aldığını ya da alacak potansiyelde olduğunu bilmelisiniz. Hedef kitle analizi doğru yapılırsa ürünlerinizin tanıtımını bu analiz doğrultusunda yaparak başarılı olabilirsiniz. “Benim hedef kitlem herkes” demeyin. Hedef kitleniz çok geniş olabilir ancak başlangıçta hedef kitlenizi bölümlere ayırarak ilerlemenizi tavsiye ediyoruz. 

Hedef Kitle Analizi Nasıl Yapılır?

Mevcut müşterilerinizi/takipçilerinizi analiz ederek başlayabilirsiniz. Ürünlerinizi satın alan ya da paylaştığınız gönderileri beğenen kullanıcıları inceleyin. Bu kişilerin ilgi alanları neler? Bu kişilerin yaş aralıkları neler? Hedef kitlenin cinsiyet dağılımı nedir? Bu kişilerin ekonomik durumu nasıl? Hangi dili kullanıyorlar ve hangi konumda yaşıyorlar? Tüm bu soruların yanıtını bulmaya çalışın. Sosyal medya hesap istatistiklerinizden de bazı verileri elde edebilirsiniz. Ancak daha detaylı verileri elde etmek için program kullanmalı ya da tek tek kullanıcıları inceleyerek analiz çıkarmalısınız. Bu verileri sadece sosyal medya üzerinden değil, web sitenizin analitiklerinden bulabilirsiniz. Sosyal medya analiz için rakip markaların kullanıcılarını da inceleyebilirsiniz. 

Sosyal Medya Etkileşim Analizi

Sosyal medya hesaplarınızdan yaptığınız paylaşımları analiz ederek gelecekteki gönderilerinizi planlayabilirsiniz. Geçmiş gönderilerinizin aldığı etkileşimleri analiz edin. Hangi içerikler daha fazla beğenildi? Hangi içerikler daha çok yorum aldı? Hangi içeriklerin erişim oranı daha fazla? İçerik istatistiklerinde gönderilerin aldığı erişimlerin Hashtag’lerden mi, Anasayfa’dan mı yoksa Keşfet’ten mi geldiğini görebilirsiniz. Bu yöntemler hangi hashtag’lerin işe yaradığını görmenizi sağlayacak. Hangi içeriklere yönelmeniz gerektiğiniz anlayacaksınız. 

Sosyal Medya İçerik Analizleri

Sosyal medyada hangi içeriklerin ilgi çekeceği konusunda bir strateji belirlemeden önce kendi sayfanız veya rakip sayfaların içeriklerini inceleyebilirsiniz. Bu aşamada etkileşim analizinden de faydalanılır. Şu soruları cevaplamaya çalışın; Video veya resim paylaşımlarından hangisi daha çok ilgi çekiyor? Grafik tasarım içerikleri mi ilgi çekiyor yoksa daha doğal fotoğraf paylaşımları mı? İçeriklere ne tarzda açıklama yazıları yazılıyor? Bu yazılarda hangi dil kullanılıyor? Samimi bir dil mi yoksa kurumsal ve mesafeli mi? 

Sosyal Medya Rakip

Sosyal medya rekabet analizi ile rakip markaların güçlü ve zayıf yönlerini öğrenerek hamlelerinizi buna göre planlayabilirsiniz. Rakip analizi ile rakiplerin hedef kitlesini tanıyarak avantaj sağlayabilirsiniz. Buna ek olarak rakiplerin yaşadıkları olumsuz deneyimleri inceleyerek kendiniz bu durumlara karşı önlem alabilirsiniz. Ayrıca tehditlerin yanı sıra fırsatları da analiz edebilir ve kendi markanız için uygulayabilirsiniz. 

Rakip analizine başlamanın ilk adımı, sektörel bazda rakip listesi hazırlamaktır. Rakiplerinizi dijital kanallar aracılığıyla araştırın ve güçlü gördüğünüz markaları listeleyin. Bu liste üzerinden tek tek markaları, hangi sosyal medya platformlarında aktif olduklarını, sosyal medya paylaşımlarını, kullanıcılar ile aralarındaki iletişim dilini, stratejilerini, yürüttükleri kampanyaları vs. inceleyin ve elde ettiğiniz verileri kaydedin. 

Sosyal Medya Rakiplerin Reklam Verileri

Sosyal medyada rakiplerinizin verdikleri reklam kampanyalarını görebileceğinizi biliyor muydunuz? Facebook ve Instagram üzerinden yürütülen reklamları belirli anahtar kelimelerle arayarak rakip reklam sonuçlarını görüntüleyebilmek mümkün.

Rakiplerinizin Reklamlarını Analiz Edin

Digital Kafalar olarak sosyal medya veri toplama aşamasında rakiplerinizin reklamlarını sizin için analiz edip raporluyoruz. Bu sayede hazırlanacak reklam kampanyası için bilgi toplamış oluyor ve başarımızı şansa bırakmıyoruz! Sosyal medya hesap yönetimi ve reklam çalışmaları için danışmanınız olmaya hazırız. Bizimle iletişime geçebilirsiniz.