Mayıs 3, 2022 in Dijital Pazarlama, Reklam, Sosyal Medya

Instagram Reklam Ücretleri 2022- Instagram Reklam Maliyeti Nasıl Düşürülür?

Instagram reklam ücretleri, reklam kampanyasını oluşturan ve optimize eden kişinin yetkinliğine göre değişiklik göstermektedir. Instagram’da reklam kampanyası oluştururken maliyeti düşürmek için nelere dikkat etmelisiniz? Instagram reklam bütçesi nasıl belirlenir? Instagram reklam fiyatları hangi faktörlere göre değişiyor? Sizin için tüm bu soruları yanıtladık.

Instagram Reklam Ücretleri Ne Kadar?

Instagram sponsorlu reklam verme ücretleri günlük bazda minimum 15 TRY’dir. Bir gönderiyi sponsorlu reklam ile yayınlamak istediğinizde her reklam kampanyası için günlük en az 15 TRY harcamak zorundasınız. Bütçenizi istediğiniz seviyede arttırmanız da mümkün. Sektör ve hedef kitle analizi sonrasında markanız için ideal reklam bütçesini belirleyebilirsiniz. Reklamlar için önemli olan kampanyaya ayrılan bütçenin ne kadar olduğu değil, bütçenin ne kadar efektif kullanıldığıdır.

Instagram reklam ücretleri
Instagram reklamları için minimum tutar 15 TRY’dir. (Bu bilgi 2022 Mayıs ayında Business Manager’dan alınmıştır)

Reklam Maliyetlerini Etkileyen Faktörler

Instagram reklamlarınızdan daha az bütçe ile daha çok tıklama/gösterim almak istiyorsanız bunlara dikkat etmelisiniz. Aşağıda sıraladığımız maddelerin hepsi Instagram reklam fiyatları ‘nı etkilemektedir.

  • Kampanyanın Türü
  • Teklif Türü
  • Hedef Kitle
  • Reklam Alaka Düzeyi Tanısı / Kalite Sıralaması
  • Tahmini Eylem Oranları
  • Sektör – Rekabet
  • Dönemsel Fırsatlar
  • Kampanya İçeriği

Kampanya Türü

Instagram reklamları için farklı kampanya türleri mevcut. Trafik, Etkileşim, Bilinirlik, Mesajlar, Potansiyel Müşteriler Bulma, Video Görüntülemeleri, Dönüşüm ve buna benzer farklı kampanya amaçları var. Reklam kampanyanıza uygun kampanya türünü seçmeye dikkat edin. Ayrıca video reklamların diğer reklam türlerine göre daha düşük maliyetli olduğunu unutmayın.

Teklif Türü

Instagram reklamları için en çok kullanılan teklif türleri Tıklama Başı Maliyet (TBM) ve Bin Gösterim Başına Maliyet (BGBM)’dir. Teklif türüne göre, reklam bütçenizin tıklama başına ya da gösterim başına harcama yapmasını seçebilirsiniz.

Hedef Kitle

Instagram reklam kampanyası oluştururken hedef kitle analizini doğru yapmalısınız. Konum, yaş, cinsiyet ya da ilgi alanlardan birini hatalı girdiğiniz takdirde reklamınız hedeflemediğiniz kullanıcılara erişir. Sunduğunuz ürün ya da hizmetlerle ilgilenmeyen kullanıcılara reklamlarınızın gösterilmesi gereksiz yere maliyet harcamanıza sebep olacaktır. Doğru hedef kitle belirlemesi için sayfanızın istatistiklerinden yararlanabilirsiniz. Instagram işletme sayfalarının istatistikler bölümünde yer alan Hedef Kitle İstatistikleri’nden takipçilerinizin konum, yaş, cinsiyet gibi bilgilerine ulaşabilirsiniz. Reklam kampanyanız için belirleyeceğiniz bazı demografik kriterlere ulaşmış olacaksınız.

Reklam Alaka Düzeyi Tanısı / Kalite Sıralaması

Google reklamları gibi Instagram reklamları da Alaka Düzeyi Puanı’na sahiptir. Yayınlanan kampanyalar kullanıcılardan aldığı dönüşüme göre puan alır. Alaka Düzeyi Tanısı toplamda 3 ayrı başlıkta puanlandırılmaktadır. Kalite Sıralaması, Etkileşim Oranı Sıralaması ve Dönüşüm Oranı Sıralaması olmak üzere reklamınızın hangi seviyede olduğunu bu 3 başlık altından görebilirsiniz. Reklam Alaka Düzey Puanı yüksek olan kampanyaların reklam maliyetleri daha düşük olacaktır. Reklamınızı yayınlarken her noktada “hedeflediğiniz kullanıcının reklama tıklaması”nı sağlamayı düşünmelisiniz.

Tahmini Eylem Oranları

Instagram reklam verme ücretleri Tahmini Eylem Oranları’na göre de değişiklik gösterir. Reklam maliyetini düşürmek, rakiplere göre öne çıkmak için bu konuya da hakim olmalısınız. Tahmini eylem oranı, reklamın etkileşim ve dönüşüm olasılıklarını belirler. Instagram, reklamınızın hedef kitle ile arasındaki alaka üzerine bir tahmin yapar. Eğer reklamınıza güveniyorsa ve yüksek oranda etkileşim alacağını düşünüyorsa reklamınızı ön plana çıkarır.

Sektör / Rekabet

Sektör, kullanıcı profili ve rekabet gibi konular Instagram reklamları için harcayacağınız bütçeyi etkiler. Hedeflediğiniz kitle “şirketler” ise, reklamın erişimi daha düşük olma ihtimaline sahip. Instagram’da bireysel kullanıcı profili, işletme profilinden daha fazla. Doğrudan tüketici odaklı hedef kitlesi olan markaların ise işi daha kolay! Sektörün yanı sıra rekabetin yüksek olması da reklamınız için teklif yarışına sebep olur.

Dönemsel Fırsatlar

Dönemsel fırsatlar Instagram sponsorlu reklam ücretleri konusunda etkili bir kriterdir. Maliyetler, dönemsel olarak değişiklik gösterir. Satışların yoğun olduğu Yılbaşı, Sevgililer Günü, Anneler Günü, Babalar Günü gibi özel günlerde reklam kampanyalarınızın dönüşüm oranı daha yüksek olacaktır. Sektörel kampanya dönemlerini de mutlaka takip etmelisiniz. Bir otelin reklam kampanyalarını yürütüyorsanız tatil dönemleri için yoğun ve etkili bir reklam kampanyası hazırlamalısınız.

Kampanya İçeriği

Yukarıda sıraladığımız tüm maddeleri dikkate alsanız dahi kampanya içeriğiniz zayıfsa reklam maliyetiniz yüksek olacaktır. Amacınız, hedef kitlenizin ilgisini çekecek yaratıcı içeriği oluşturmak olmalı! Metin ve kreatif açısından ilk 3 saniyede ilgi çeken bir Instagram reklamı oluşturmalısınız. Instagram reklam içerikleri konusunda daha fazla bilgi sahibi olmak istiyorsanız Instagram Reklam Yönetimi Nasıl Yapılır? yazımıza da göz atabilirsiniz.

Instagram reklam verme ücretleri için net bir rakam vermek mümkün değil. Bahsettiğimiz konulara dikkat ederek Instagram tanıtım ücretlerini düşürebilirsiniz.

Digital Kafalar Instagram reklamları konusunda size destek verir, etkili kampanyalar oluşturarak harcadığınız bütçeden maksimum verimi almanızı sağlar. Bizimle iletişime geçmeniz yeterli!

Error: Contact form not found.