Ekim 16, 2020 in Dijital Pazarlama, Genel, Sosyal Medya

E-ticaret Sosyal Medya Yönetimi Nasıl Yapılmalı?

E-ticaret sosyal medya yönetimi
E-ticaret sosyal medya yönetimi

E-ticaret Sosyal Medya Yönetimi Nasıl Yapılmalı?

E-ticaret sosyal medya yönetimi nasıl yapmalısınız? Hangi hamleler trafiği ve satışı arttırmaya yardımcı olur? Doğru marka imajı için e-ticaret girişimleri nasıl paylaşımlar yapmalı? Sosyal medya mecralarının hangi özelliklerini kullanmalısınız?

E-ticaret sektörü, gün geçtikçe sosyal medya ağları ile birlikte daha fazla büyüyor ve gelişiyor. E-ticaret girişimi olarak pek çok ürünün satışını yapıyor olabilirsiniz. Kozmetik ürünler, teknolojik aletler, mobilya, giyim, kitap, takı, aksesuar gibi pek çok ürün satışını yapabilirsiniz. Bu ürünlerin satışını yaptığınız e-ticaret sitesine giden trafiği arttırmak için sosyal medyadan faydalanın. Peki, e-ticaret sosyal medya yönetimi yaparken nelere dikkat etmeliyiz? Hangi hamleler trafiği ve satışı arttırmaya yardımcı olur? Doğru marka imajı için e-ticaret girişimleri ne tarzda paylaşımlar yapıyor?

E-ticaret sosyal medya yönetimi
E-ticaret sosyal medya yönetimi

Sosyal Medya Yönetimi E-ticaret Girişiminize Hangi Faydaları Sağlar?

Sosyal medya platformlarından doğru paylaşımlar yaparak daha fazla kullanıcıya ulaştığınızda web sitenizin trafik oranı artacaktır. Bu site ziyaretlerinin alışverişe dönüşme ihtimali yükselecektir. Marka bilinirliğiniz artacak, kullanıcıların zihninde markanızla ilgili imaj oluşmaya başlayacaktır. Yani kısacası sosyal medya yönetimi e-ticaret girişiminizi duyurmanıza ve ürünlerinizin satışını yapmanıza olanak sağlar.

E-ticaret Firmaları İçin Sosyal Medya Hakkında İpuçları

  • E-ticaret sitenizde yer alan ürünlerin görsellerini sosyal medya hesaplarınızda paylaşmadan önce birkaç tasarımsal dokunuş yapın. Öncelikle marka logonuzu görsellere eklemelisiniz. Sayfada bütünlük sağlayacak bir tasarım şablonu belirleyerek ürünlerinizi bu şekilde kullanıcılara sunabilirsiniz. Ayrıca her sosyal medya mecrasının görsel boyutu farklı olduğu için görsellerinizi buna göre düzenlemelisiniz. Örneğin; Instagram feed için kare boyutta, stories için dikey boyutta bir tasarım yapmalısınız. Bu konuda profesyonel bir tasarımcıdan destek alabilirsiniz.
  • Paylaşımların görselleri kadar metinleri de oldukça önemli. Sadece ürün ismi-kodu-fiyatı yazmak yerine kullanıcılardan etkileşim almanızı sağlayacak bir caption yazabilirsiniz.
  • Sadece ürün tanıtıcı içeriklerden ibaret bir sayfaya sahip olmayın. İlgi çekici, bilgilendirici ya da lifestyle içeriklerle sayfanızı zenginleştirin.
  • Paylaşımlarınızı düzenli periyodlarda yapmalı ve sürekli aktif kalmalısınız. E-ticaret sayfaları farklı markaların sayfalarına göre daha sık paylaşımların yapıldığı sayfalardır. Bu sebeple her an kullanıcının gözünün önünde olmakta fayda var.
  • Sayfanıza daha fazla organik takipçi toplamanın ve markanızı duyurmak için kampanya ve çekilişler yapın. Bunların gücünden faydalanın!
  • En etkili pazarlama yöntemlerinden olan influencer marketing, sosyal medya yönetimi konusunda size destek sağlar. Marka ve ürünlerinizle örtüşen, kurumsal kimliğinize uygun bir marka elçisi seçerek influencer marketing çalışması planlayabilirsiniz.
  • Sosyal medya mecralarındaki son yenilik ve güncellemelerden faydalanın. Örneğin, ürün satışı yapan bir e-ticaret sayfası olarak Instagram alışveriş özelliğini mutlaka kullanıyor olmalısınız. Bu özellik sizin daha çok dikkat çekmenizi sağlayacak.

Daha fazla bilgi almak için Profesyonel Sosyal Medya Yönetimi ve Sosyal Medya Hesap Yönetimi yazılarımıza da göz atabilirsiniz.

Sosyal medya yönetimi için Digital Kafalar olarak çözüm ortağınız olabiliriz. Bizimle iletişime geçmeniz yeterli!