Ekim 15, 2020 in Dijital Pazarlama, Genel, Reklam, Sosyal Medya

Instagram Reklam Yönetimi Nasıl Yapılır? Verimli Instagram Reklamları

instagram reklam yönetimi
instagram reklam yönetimi

Instagram reklam yönetimi yaparken nelere dikkat etmek gerekir? Instagram reklamlarından düşük bütçeyle yüksek verim almanın ipuçları neler? Bu reklamlarda bütçeyi etkileyen kriterler neler?

Instagram Reklam Yönetimi Nedir?

Instagram reklam yönetimi, Instagram’da markaların yayınladıkları sponsorlu reklamları kapsar. Markalar ürün ya da hizmetlerini tanıtmak, yeni müşterilere ulaşmak ve satış performanslarını arttırmak için kullanırlar. Çok sayıda kullanıcının bulunması, hedefleyebilme özelliği ve düşük maliyetli olması sebebiyle çok tercih ediliyor.

instagram reklam yönetimi

Markalar Neden Instagram’da Reklam Yayınlıyor?

Instagram’da reklam yayınlamanın farklı amaçları vardır. Marka ve işletmeler çoğunlukla bilinirlik sağlamak, etkileşim toplamak, yeni müşterilere ulaşmak için reklam verirler. Ürün satışı yapmak, hizmet tanıtımı yapmak, web siteye trafik sağlamak için de sponsorlu reklam verebilirsiniz. Sponsorlu Instagram reklam yönetimi amaçlanan hedefe uygun reklam modeli seçilerek yapılmalıdır.

Instagram’da reklam gösterim maliyeti düşüktür. Kullanıcı erişimi de yüksek olduğu için çok sayıda marka bu reklamları kullanarak kullanıcılara ulaşıyor.


Instagram Reklamları Hangi Alanlarda Yayınlanır?

Instagram reklamları ana sayfadaki akışta, stories kısmında, keşfet kısmında kullanıcıların karşısına çıkar. Reklamı yayınlarken en fazla verim ve dönüşümü almaya yönelik reklam yerleşimi planlanmalıdır. İlgili hedeflemeleri doğru yaptığınız takdirde direkt olarak ulaşmak istediğiniz kullanıcılara ulaşabilirsiniz.


Instagram Reklamları Nasıl Açılır?

Instagram üzerinden paylaşılan gönderilerin altında yer alan “Tanıtım yap” butonu ile gönderileri öne çıkarmak mümkün. Ancak bu şekilde yayınlanan Instagram reklamlarında detaylı hedefleme yapmak mümkün olmuyor. Bu sebeple reklamlarınızın az maliyet harcayarak yüksek seviyede dönüş almak istiyorsanız Business Manager kullanmalısınız. Bu panelde bulunan özellikler sayesinde daha detaylı hedefleme seçeneklerine ulaşabilirsiniz. Reklam sonuçlarının detaylı analizleri sonrasında reklamınızı optimize ederek dönüşüm oranlarını yükseltebilirsiniz.

Instagram Reklamlarında Başarıyı Etkileyen Faktörler Neler?

Sosyal medya reklamlarında başarı sağlamak için bu kriterlere dikkat edin.

Reklam İçeriği

Öncelikle reklam mesajınız, görsel veya video içeriğiniz oldukça önemli. Reklam kalitesini doğrudan etkiler. Bu noktada başarılı olmak için mutlaka profesyonel bir destek almanızı tavsiye ediyoruz. İşinizi şansa bırakmamalı, başarılı bir reklam içeriği ile kullanıcıların dikkatini çekmelisiniz. Dikkat çeken reklam içeriği, reklam kalite puanını arttırır ve bu da reklamınızın erişim oranını yükseltir. Digital Kafalar; reklam görseli ve metni hazırlarken kullanıcıların zihinlerinde pozitif algı yaratacak, harekete geçirecek stratejileri kullanır.

Doğru Reklam Modeli

Instagram reklam yönetimi yaparken çeşitli reklam modelleri arasından doğru reklam tipini seçmek başarınızı artırır.

Optimizasyon

Facebook ve Instagram reklamlarında reklamı yayınladıktan sonra reklamı sık sık takip etmelisiniz. Elde edilen sonuçların verilerine göre reklamı optimize etmelisiniz. Reklamınız için hedef kitlenizi, görsellerinizi, reklam metinlerinizi ve yeni hedef kitleler deneyerek A/B testler yapmalısınız.

Reklam çalışmalarından yüksek performans almak ve maliyet konusunda tasarruf etmek için size profesyonel destek sağlıyoruz. Detaylı bilgi almak için bizimle iletişime geçebilirsiniz.