Nisan 7, 2018 in Dijital Pazarlama, Reklam, Sosyal Medya

Sponsorlu Reklam Nedir? Sponsorlu Reklam Verme

Sponsorlu reklam nedir?
Sponsorlu reklam nedir?

Sponsorlu reklam nedir ve nasıl açılır? Sponsorlu reklamların markalara sağladığı avantajlar neler? Sponsorlu reklamlar ile satışı artırmak, bilinirlik sağlamak mümkün mü?

Markaların yeni müşterilere ulaşmak ve ürün/hizmetlerini tanıtmak için en çok tercih ettiği dijital pazarlama yöntemlerinin başında sponsorlu reklamlar geliyor.

Sponsorlu Reklam Nedir?

Sponsorlu reklamlar, Facebook ve Instagram’da yayınlanan reklam çalışmalarıdır. Sosyal medya reklamları olarak da adlandırılan bu reklam türünde öne çıkarmak istediğiniz görsel ya da video Haber Akışı’nda, stories kısmında, Instagram keşfet kısmında, akıştaki sağ ve sol sütunlarda, video aralarında, Messenger’da ve daha pek çok kısımda görülebilir. Müşterilerinize ulaşmak istediğiniz kısımları seçebilir, dilediğiniz bütçeyi belirleyebilirsiniz. Belirli bir bütçe karşılığında belirlenen hedefteki kullanıcılara gösterilen bu reklamlarla markanıza değer katabilirsiniz.

Facebook Sponsorlu Reklam Verme

Facebook sponsorlu reklam vermek için Business Manager kullanmanız ya da gönderiyi öne çıkarmanız gerekiyor. Daha detaylı çalışmak ve profesyonel reklam kampanyaları için Business Manager kullanmanız tavsiye edilir. Hem reklamı yayınlarken daha detaylı çalışabilir hem de reklam performansını daha detaylı ölçümleyebilirsiniz. Business Manager kullanarak reklam yayınlarken dikkat edilmesi gereken pek çok nokta var. Bu noktalarda hata yapmamak ve gereksiz yere reklam bütçesi harcamamak için mutlaka sosyal medya uzmanından ya da sosyal medya ajansından yardım almalısınız. Bunun için Facebook reklamları hizmetlerimizden faydalanabilirsiniz. Bizimle iletişime geçmeniz yeterli!

Instagram’da Reklam Verme

Instagram reklamları Facebook’a bağlıdır ve aynı reklam panelinden reklamınızı yayınlayabilirsiniz. Instagram reklamları ile hem stories kısmında, hem Keşfet kısmında hem de ana sayfadaki akışta reklamınız yayınlanabilir. Ayrıca reklamınız görsel veya video şeklinde de olabilir. Instagram reklam modellerine tıklayarak, Instagram reklamları hakkında daha detaylı bilgi alabilirsiniz. Instagram reklamı yayınlamadan önce reklam modellerini bilmek ve hedefe uygun doğru reklamı yayınlamak önemli. Marka bilinirliği, erişim, trafik, etkileşim, uygulama yüklemeleri, video görüntülemeleri, potansiyel müşteri bulma, mesajlar, dönüşüm, katalog satışları, mağaza ziyaretleri… Bu reklam modelleri arasından reklam verme amacınıza yönelik olanı ve sizin için en düşük maliyetle en etkili dönüşü sağlayacak olan modeli seçmeniz gerekli.

Sponsorlu reklamlar açık arttırma sistemi üzerine kurulmuştur ve bu şekilde çalışır. Ancak sadece bütçe değil reklam kalite puanı gibi kriterlere göre de reklamın erişimi belirlenir. Yani daha çok kişiye ulaşmak ve başarılı bir reklam sonucu elde etmek için ayırdığınız bütçenin yanı sıra rakiplerin reklamlarıyla mücadele edebilmeli, reklam kalite değerinizi yüksek tutmalı, kullanıcıların olumlu etkileşimde bulunacağı reklam kampanyası planlamalı, tahmini eylem oranları ve reklam alaka düzeyi yüksek olmalıdır. Tüm bu noktalarda profesyonel yardım almak, en ufak hatanın önüne geçmenizi engeller ve işinizi şansa bırakmış olmazsınız.

Sponsorlu Reklamların Avantajları Neler?

  • Sponsorlu reklamlar diğer reklam modellerine oranla daha düşük maliyetlidir. Çok düşük bir bütçeyle bile etkileşim alabilirsiniz.
  • Sponsorlu reklamların detaylı hedef kitle seçim özelliği vardır. Bu sayede reklamınızı görmesini istediğiniz kitlenin yaşını, cinsiyetini, ilgi alanlarını, demografik özelliklerini, konumunu belirleyebilirsiniz.
  • Hem görsel hem de video reklam yayınlama seçeneği sunar.
  • Farklı alt modelleri olduğu için reklamınızın görüleceği yere göre seçim yapabilirsiniz. Örneğin; Instagram hikayeler kısmında reklamınızı yayınlayabilirsiniz.
  • Konuma göre hedefleme yapabilirsiniz. Bu sayede gereksiz yere bütçe harcamamış, sadece hizmet verdiğiniz bölgedeki kullanıcılara ulaşabilirsiniz. Örneğin sadece İstanbul şehrinin Üsküdar ilçesinde ürün ya da hizmet satıyorsanız bu bölgede yaşayan ya da o bölgede konum bildiren kullanıcılar reklamınızı görür. Bu sayede reklam hedefinizi daraltmış ve bütçede tasarruf etmiş olursunuz.

Sponsorlu reklam çalışmaları ile ilgili bilgi ve fiyat teklifi almak için bizimle iletişime geçebilirsiniz. info@digitalkafalar.com mail adresimize mail atabilirsiniz.