Şubat 10, 2018 in Dijital Pazarlama, Reklam, Sosyal Medya

Instagram Reklamları Hakkında Bilmeniz Gerekenler

Instagram reklamları hakkında bilmeniz gereken, daha etkili geri dönüş alabilmek ve bunu yaparken daha düşük maliyet harcamak için öğrenmeniz gereken püf noktalar var. Sizin için etkili Instagram reklam önerilerini listeledik.

Instagram Reklamları Hakkında Her Markanın Bilmesi Gerekenler

Instagram reklamları hakkında bilmeniz gereken en önemli püf noktalar!

Instagram, dijital pazarlama ve sosyal medya reklamları alanında günümüzün en popüler platformlarından biridir. Bunun sebebi kullanıcı sayısının fazla olmasının yanı sıra sponsorlu bağlantı, Instagram hikaye reklamı gibi reklam modelleri sunmasıdır. Bu sebeple internetten satış yapmak veya kendini tanıtmak isteyen çoğu marka Instagram reklamları ile hedef kitlesine ulaşıyor. Ancak basit gibi görünen Instagram reklamları profesyonel reklamcılar tarafından yayınlanmadığında gereksiz yere yüksek miktarda bütçe harcanmasına sebep olabiliyor. Bunun nedenleri arasında da yanlış hedef kitle analizi, detaylı hedef kitle belirleyememe, yanlış zamanlama seçme gibi önemli hatalar yer alıyor. Bu hatalardan uzak durmak, az bütçe ile Instagram’da reklam açmak, bütçeye oranla daha etkili dönüş almak için Instagram reklamları hakkında bilmeniz gerekenler var.

1-Detaylı hedef kitle belirleyin

Instagram reklamları ile detaylı hedef kitle seçebilmeniz mümkün. Yaşa, cinsiyete, konuma, ilgi alanlarına, demografik özelliklere ve hatta aylık/yıllık maddi gelir seçeneklerine göre bile hedef kitle belirlemesi yapabilirsiniz. İlgi alanları dahilinde markanızın sattığı ürünleri veya verdiği hizmetlerle ilgilenen kişileri seçebilirsiniz. Büyük rakiplerinizin sosyal medya hesaplarını takip eden kullanıcıları, ürünlerinizin yer aldığı sektörle ilgili sayfaları beğenen ve inceleyen kişileri hedefleyebilirsiniz. Digital Kafalar, sizin için en nokta atışı hedef kitleyi belirler ve reklamlarınızı sadece bu kullanıcıların görmesini sağlar. Bu sayede harcadığınız bütçe dahilindeki reklama geri dönüş olma olasılığı daha yüksek olacaktır. Hedef kitle belirlemesinin detaylı yapılamaması, boş yere maliyet harcamanız anlamına gelir. Örneğin, kozmetik ürünleri satışı yapıyorsanız daha önce kozmetik, makyaj, bakım sayfalarına hiç girmemiş ve bu alanlara ilgi duymayan kullanıcıları da hedeflediğinizde reklamlarınız bu kişilerin sayfalarında görülecektir. Sonuç olarak, ilgi duymadıkları için ürününüzü satın almamış olacaklar ve siz de boş yere bütçenizi harcamış olacaksınız.

2-Video reklamları tercih edin

Eskiden sıkça kullanılan “İçerik, kraldır” sözü yerini “Video, kraldır”a bıraktı. Bu sebeple “Instagram’da etkili satış yapmak için görsel mi video mu paylaşmalıyım?” diye düşünüyorsanız tercihinizi videodan yana kullanın. Videoları çok uzun tutmayın. Instagram reklamlarında süre zaten kısıtlı, maksimum 30 saniyelik video hazırlayın. Vermek istediğiniz mesajı videonun ilk saniyelerinde dikkat çekici şekilde vermeye çalışın.

3-Facebook reklamları ile destekleyin

Instagram reklamları çok aktif şekilde kullanılıyor. Ancak hedef kitleniz Facebook kullanıyorsa, mutlaka Facebook’ta da aynı reklamı yayınlamalısınız. Bu şekilde, açtığınız Instagram reklamlarını Facebook ile desteklemiş olacaksınız.

4-Görsel kullanacaksanız, kaliteli ve etkili olsun

En sık yapılan reklam hatalarının başında düşük çözünürlüklü, bulanık, karanlık, kalitesiz görseller kullanımı gelmektedir. Sosyal medya reklamları hedef kitleye ulaştığında onları etkilemek için toplamda 5 ila 10 saniye süreniz var. Bu sürede ilgi çekebilmek için en kaliteli görseli tercih etmeli, ürün satıyorsanız en sevilen ürün görselinizi kullanmalısınız.

5-Uzun açıklamalardan kaçının

Bu maddeyi sadece Instagram reklamlarında değil, diğer sosyal medya reklamları için de kullanabilirsiniz. Kullanıcılar kısa, öz ve net mesajlar görmeyi tercih ediyor. Bu sebeple reklam metni-açıklaması kısmına kısaca vermek istediğiniz mesajı yazın. Maksimum 300-350 karakter kullanabilirsiniz.

6-Açıklama kısmına bağlantı eklemeyin

Açıklama kısmına eklenen bağlantı linklerine tıklanmadığı için amatörce görülüyor. Hedef kitleyi yönlendirmek istediğiniz web sitenin linkini açıklama kısmına değil reklam butonuna ekleyebilirsiniz.

7-Markanızın logosunu kullanın

Hem görsel hem de video reklam yayınlarken markanıza ait logonun reklam içerisinde yer almasına dikkat edin. Hedef kitle zihninde marka algısı oluşturmanızı sağlayacaktır. Görselin sağ alt köşesine, abartılı büyüklükte olmayacak şekilde logonuzu ekleyebilirsiniz.

8-Carousel reklam veya Instagram hikaye reklamları yayınlayabilirsiniz

Reklam açarken markanız için en etkili reklam modelini seçmelisiniz. Bu yüzden mutlaka hikaye reklamlarını veya Carousel (çoklu görsel-video reklamları) reklamlarını da denemelisiniz. Üstelik hikaye reklamları her geçen gün yepyeni özelliklerle geliştiriliyor.

9-Tasarımda fazla yazı kullanmayın

Facebook ve Instagram benzer reklam ilkelerine sahip. Bu yüzden Facebook’un görsel üstü yazıda %20 oran kuralı göz önünde bulundurulursa Instagram’da da buna dikkat edilmelidir. Görselin üzerinde çok fazla yazı kullanmak algısal olarak da rahatsız edici olabilir. Vermek istediğiniz mesajı kısaca verebilirsiniz. Uzun açıklamaları özetleyerek reklam metni-açıklaması kısmına ekleyebilirsiniz.

10-Boş yere maliyet harcamamak için işi profesyonellere bırakabilirsiniz

Digital Kafalar, yenilikçi ve dinamik ekibiyle markalara Instagram reklamları hizmeti sunar. Teklif veya bilgi almak için bizimle iletişime geçebilirsiniz.