Şubat 8, 2018 in Dijital Pazarlama

E-Ticaret Rehberi: E-ticaret Sitesi Tasarımı Nasıl Olmalı?

E-ticaret sitesi tasarımı nasıl olmalı? E-ticaret sitelerinde alışveriş yapan kullanıcılar arasında sepete ürün ekleyen 10 kişiden sadece 2 ya da 3’ü satın alma işlemini tamamlıyor. Sepette ürün bırakma, alışverişi tamamlamama oranını düşürmeye yardımcı faktörler arasında e-ticaret sitesi tasarımı da yer alıyor. Başarılı bir e-ticaret markası yaratmak için e-ticaret sitesi tasarımı nasıl olmalı? Sizin için kaleme aldık.

İdeal e-ticaret sitesi tasarımı nasıl olmalı?

E-ticaret sitesi kurarken hem kullanılabilirlik hem de şıklık açısından dikkat etmeniz gereken pek çok nokta var.

E-ticaret sitesi tasarımı için gerekli özellikler

E-ticaret sitesi hızlı ve pratik olmalı

Online alışveriş yapan kullanıcıların en büyük beklentileri e-ticaret sitesinin hızlı ve pratik olmasıdır. E-ticaret sitesi kurarken mutlaka site hızını yükseltmeye yönelik çalışmalar yapılmalıdır. Ayrıca müşterilerin çoğu ürün sepetteyken satıştan vazgeçtikleri için satın alma sürecini de hızlandırmalısınız. Üyelik formu gibi gerekli olan her şeyi olabilecek en pratik şekilde sunun, müşterilerin pratik bir satın alma gerçekleştirmelerini sağlayın.

Renk tercihlerine dikkat edilmeli

E-ticaret sitesi tasarlarken renk seçimi konusu oldukça önemli. Araştırma sonuçlarına göre sayfa tasarımı satın almayı %93 oranında etkilerken, renklerin etkisi ise %85’tir. Ayrıca renkler tüketici zihninde markanızla bütünleştiğinde, marka algısı da yaratmış olacaksınız. Çok renkli, dikkat dağıtıcı ve karmaşık bir e-ticaret sitesinden uzak durmaya çalışmalısınız. Hem müşterilerin dikkatini dağıtacak hem de güven sarsıcı olacaktır. Kurumsal renklerinize, logonuzun renklerine uyumlu bir siteye sahip olmanız daha iyi bir seçim olacaktır. Ayrıca sektöre uygun renk seçmeye de dikkat edin. Örneğin organik gıdaların satışını yapacağınız bir e-ticaret sitesi kurmak istiyorsanız yeşil tonlarında bir web site tasarımı yaptırabilirsiniz.

Ana sayfa, vitrin gibidir

Nasıl ki mağazaların vitrini varsa, e-ticaret sitelerinin de ana sayfası vardır. Ana sayfa, mağazanın vitrini kadar özenle tasarlanmalıdır. Çünkü müşterinin ilk temas kurduğu sayfa burasıdır ve tasarım, sitede kalma oranını doğrudan etkiler. Hem sade, göz yormayan bir ana sayfa tasarlamalı hem de rakiplerinize göre fark yaratmalısınız. Ana sayfaya konulacak ürünler de en sevilen, en çok satılan ürünler olmalıdır.

Kategori seçenekleri kolay ulaşılabilir olmalı

Kullanıcıların hızlı ve pratik bir e-ticaret sitesi istediklerini belirtmiştik. Bu sebeple kategoriler de kolay ulaşılabilir, en fazla 5-6 saniyede açılabilir olmalıdır. Bu sebeple “E-ticaret sitesi tasarımı nasıl olmalı?” sorusunun yanıtını merak edenlere ürün kategorizasyonuna dikkat etmelerini de öneriyoruz.

Site bölümleri eksiksiz olmalı

Başlık (Header alanı), sliderlar, menü, arama alanı, footer alanı mutlaka özenle tasarlanmalıdır. Bloklar üye girişleri, ürün kategorileri, sitenizde yayınlamak istediğiniz görseller, kampanya ve duyurular için kullanılabilir. Vitrin blokları da popüler ve satışını artırmak istediğiniz ürünleri göstermek için kullanılabilir. İndirimdeki ürünler için de kullanabilirsiniz.

E-ticaret sitesinde olması gerekenler neler?

E-ticaret sitenizde mutlaka olması gereken özellikler:

1-Sık sorulan sorular bölümü olmalı. Kullanıcıların merak ettikleri veya edebilecekleri soruları bu kısımda mutlaka yanıtlamalısınız.

2-Kullanıcıların güvenini kazanmak için firmanıza dair tüm bilgilere yer vermelisiniz. Firma ismi, adres bilgileri, telefon numaraları, mail adresleri açıkça belirtilmelidir.

3-Kargo ve iade koşulları belirtilmelidir. Eğer müşterilerin güvenini kazanmak ve satış oranını artırmak istiyorsanız müşterileriniz için iade hakkı tanıyabilirsiniz. Bunu sitenizde belli alanlarda belirtmeli, müşterilerinizi bu konuda rahatlatmalısınız.

4-Site içinde arama yapabilme imkanı sunmalısınız. E-ticaret sitenizde mutlaka arama çubuğu olmalı, kullanıcılar bulmak istedikleri ürün veya ürün gruplarına daha kolay ulaşabilmeli. Bu şekilde daha önce gördükleri ürünleri de kolaylıkla bulabilirler.

5-Ürün bilgileri detaylı olmalı. Sattığınız ürünün ismini yazmanız yeterli olmaz. Masa satıyorsanız ölçülerini, kıyafet satıyorsanız kumaş türünü, rengini ve daha pek çok özelliğini eklemelisiniz. Bu, kullanıcıların satışa yönelme ihtimalini artıracaktır.

6-Canlı destek veya müşteri hizmetlerine bağlı bir link ekleyebilirsiniz. İnsanlar sorun yaşadıklarında bu sorunla ilgili hızlı dönüş beklerler. Bu sebeple müşterilerinizi bekletmemeli, attıkları mesaj ya da gelen aramalara dönüş yapmalısınız.

E-ticaret sitesi sahibi olmak istiyorsanız en şık, en özgün ve en kullanışlı e-ticaret sitesine sahip olmak için bizimle iletişime geçebilirsiniz. Ayrıca e-ticaret rehberi serimizin diğer yazılarına da göz atabilirsiniz. E-ticaret Rehberi: E-ticaret Sitesi Açmadan Önce Bilmeniz Gerekenler