Şubat 6, 2018 in Dijital Pazarlama

E-ticaret Rehberi: E-ticaret Sitesi Açmadan Önce Bilmeniz Gerekenler

E-ticaret sitesi açmadan önce
E-ticaret sitesi açmadan önce

E-ticaret sitesi açmadan önce bilmeniz gerekenler neler? Neden e-ticaret sitesi kurmalısınız? E-ticaret işine girerken bu süreçte nelere dikkat etmeniz gerekiyor? Başarıyı yakalamak için göz önünde bulundurmanız gerekenleri sizin için listeledik.

E-ticaret sitesi açmadan önce bilmeniz gerekenler neler?

E-ticaret sitesi açmadan önce bilmeniz gerekenler neler?

E-ticaret sitesi açarken neler yapılmalı?

Öncelikle bir site kurup içine ürünleri ekleyip satış yapma fikri çok kolay gözüküyor. Ancak durum o kadar da kolay değil. Her işte olduğu gibi, gelirin yüksek olduğu e-ticaret sektöründe de dikkat edilmesi gereken pek çok nokta var. Başlangıçta mutlaka hukuki sürece ve yasalara uygun şekilde şirketinizi kurmalısınız. Daha sonra şirket ismine uygun bir alan adı almalı, e-ticaret sitesine sahip olmalısınız. E-ticaret siteniz mutlaka kullanıcılar için kolay kullanım imkanı sunan, mobil uyumlu ve Google dostu olmalıdır. Mobil uyumlu web site hakkında merak ettiklerinizi ResponsIve Site Nedir? Mobil Uyumlu Web Site Gerekli Mi?yazımızı okuyarak öğrenebilirsiniz.

İsim ve ürün seçimi

E-ticaret sitesi açmadan önce siteden hangi ürünleri satacağınıza karar vermelisiniz. Satılacak ürün seçimi aşamasından sonra hedef kitlenin ilgisini çekecek, sektörle ve ürünlerle alakalı, etkileyici ve vurucu bir isim bulmalısınız. İsim seçerken benzer ada sahip markaların olmamasına dikkat etmelisiniz.

Nasıl müşteri bulacağınızı öğrenin

E-ticaret sitesi açmadan  müşteri bulma stratejisi belirlemelisiniz. E-ticaret sitesi kurmadan önce mutlaka müşteri bulmanızı sağlayacak taktik ve stratejiler belirlemeli, bir iş planı hazırlamalınız.

Stok yönetimini planlayın

Plan yapmayan e-ticaret siteleri müşterilerine “stokta yok” demek zorunda kalıyor, bu şekilde mevcut müşteriyi kaybetmiş oluyor. Bu durumla karşılaşmamak için depo, stok ve kargo süreçlerini önceden planlamalısınız.

Reklamların etkisini göz ardı etmeyin

E-ticaret satışlarını artıran en önemli etken, internet reklamlarıdır. Sosyal medya reklamları ve Google reklamları hızlı ve etkili bir şekilde müşteri bulmanızı, satış performansınızı artırmayı sağlar. Satacağınız ürünleri belirledikten sonra mutlaka reklam stratejisi oluşturmalısınız. En uygun maliyetle en çok dönüş alabileceğiniz reklam mecralarını önceden görebilmeli, sektöre adım attıktan sonra yükselişe geçip dikkatleri üzerinize çekmelisiniz.

Digital Kafalar olarak tüm reklam süreçlerinizi yönetiyoruz. Satacağınız ürünler ve hedef kitle portföyüne göre en uygun reklam mecrasını belirliyor; Facebook reklamları, Instagram reklamları, Google reklamları, GDN reklamları alanında hizmet sunuyoruz.

E-ticaret sitesi kurma, sosyal medya ve reklam yönetimi, SEO hizmetlerimizden faydalanmak, bilgi ve teklif almak için bizimle iletişime geçebilirsiniz.