Ocak 26, 2018 in Dijital Pazarlama, Reklam, Sosyal Medya

Instagram Hikaye Reklamı Nedir? Stories’de Nasıl Reklam Oluşturulur?

Instagram hikaye reklamı ile markalar yükselişte! Dünyanın en popüler sosyal medya platformlarının başında gelen Instagram, geçtiğimiz yıl gelen Stories özelliği ile günde yaklaşık 150 milyon kullanıcıya erişiyor. Bu yazımızda sizler için Instagram hikaye reklamları hakkında merak ettiklerinizi kaleme aldık.

Instagram hikaye reklamı nedir?

Hikaye reklamları işletmelerin hedeflerine ulaşmalarını kolaylaştırıyor. Hedefleme ve erişim özellikleri ile Stories reklamları nokta atışı hedefleme imkanı sunar. Bu sayede ürün veya hizmetlerinizi, konuyla ilgili kullanıcılara ulaştırma imkanı bulursunuz. Instagram hikaye reklamı gelişmiş hedefleme özelliği sayesinde reklam içeriğini doğru hedef kitleye ulaştırmayı sağlar. Yani reklamınızı görmesini istediğiniz hedef kitleyi yaş, cinsiyet, konum, ilgi alanları ve diğer demografik özelliklerine göre sınıflandırabilirsiniz. Örnek vermek gerekirse, sadece İstanbul’da hizmet veren bir kozmetik firmasıysanız, İstanbul’da yaşayan ve kozmetik sayfaları beğenen-bu alana ilgi duyan kullanıcıları hedefleyebilirsiniz. Bu sayede bütçeyi daha etkili kullanmış olursunuz.

Instagram story reklamları ile yükselin!

Günümüzde hem küçük hem büyük ölçekli işletmelerin tercih ettiği Instagram stories reklamları detaylı ölçümleme imkanı da sunuyor. Reklam performansını detaylı istatistiklerle veren bu reklam modeli Instagram reklamları arasında en çok tercih edilen, en popüler reklam türlerinden biri. Reklam yayını esnasında veya reklam yayından kaldırıldıktan sonra kaç kullanıcının reklamınızı görüntülediğini, reklamın kullanıcılara ne sıklıkla ulaştığını görebilirsiniz. Digital Kafalar olarak Instagram reklamları kapsamında markanızı stories özelliği aracılığıyla potansiyel müşterilerinize ulaştırmanızı sağlıyoruz. Erişim için optimizasyon yaparak reklamlarınızı maksimum kişiye ulaştırıyor, uygun bütçeyle etkili geri dönüş alabilmenizi sağlıyoruz.

Instagram hikaye reklamları hangi özellikte olmalı?

Instagram hikayeleri fotoğraf veya video olabilir. 10 saniyelik videolar ile Instagram stories’ten hedef kitlenize ulaşabilirsiniz. Hikaye reklamları 9:16 dikey formatta görsel veya video olmalıdır. Reklam görseli veya videoya bir link ekleyerek “yukarı kaydırma” özelliğini kullanabilir, web sitenize trafik sağlayabilirsiniz. Bu özellik, e-ticaret markalarının da gözdesi halinde. Direkt olarak satışa teşvik eden bu reklam modeli sizin de satış oranınızı artırmanıza yardımcı olacaktır. Web siteye trafik sağlamasının yanı sıra Instagram hikaye reklam modelinin markaların Instagram direkt mesaj sayısını da artırdığı görülmüştür. Hikayeleri izleyen kullanıcıların hikayeyi yanıtlayabilme imkanı, markaların tüketiciyle direkt olarak temas halinde olmasını sağlamakta.