Ekim 19, 2020 in Dijital Pazarlama, Genel, Sosyal Medya

Sosyal Medya Tasarımları Nasıl Olmalıdır? Örneklerle Sosyal Medya Tasarımı

Sosyal medya tasarımları
Sosyal Medya Tasarımları Nasıl Olmalıdır? Etkili Sosyal Medya Tasarımı

Sosyal Medya Tasarımları Nasıl Olmalı?

Sosyal medya tasarımları kullanıcıların markanızı, ürün ya da hizmetlerinizi fark etmesini sağlayan en önemli noktalardan biridir. Milyarlarca sayıda içeriğin anlık olarak akıp gittiği sosyal medya denizinde öne çıkan sosyal medya tasarımı hazırlarken bu önerileri dikkate alın!

Sosyal Medya Tasarımları için İpuçları

Sosyal medya platformuna uygun post tasarımı hazırlayın

Çok sayıda kullanıcının yer aldığı Facebook, Instagram, Twitter, Linkedin ve Pinterest gibi sosyal medya platformları birbirinden farklıdır ve içerikleri bu farklılığa uygun olarak üretilmelidir. Hangi sosyal medya mecrasında paylaşım yapılacaksa o platformun ölçülerine ve konseptine uygun post tasarımı yapılmalıdır. Örnekle açıklamak gerekirse; Facebook gönderileri kare boyuttayken Instagram stories dikey boyutta çalışılmalıdır. Ölçünün yanı sıra tasarımı belirleyen kriterlerden biri de sosyal medya platformunun kullanım amacı ve konseptidir. Örneğin; Linkedin kurumsal ve iş odaklı içerik akışının olduğu bir sosyal medya mecrası olduğu için kurumsal bir tasarım dili kullanabilirsiniz. Unutmayın; her sosyal medya mecrasının yansıttığı ruh farklıdır.

Metin mutlaka okunaklı ve net olmalı

Sadece sosyal medya post tasarımları için değil bütün grafik tasarım çalışmalarının temel kuralı budur. Görsellerde kullanılacak metinler mutlaka okunaklı, net ve anlaşılır olmalıdır. Bu noktada tipografi bilgisi önem kazanıyor. Doğru font ve doğru punto seçimi sosyal medya görselinin ilgi çekmesini sağlar.

Sosyal medya post tasarımı hazırlarken görsel metninin “bir başlık ve bir alt başlık”tan oluşması idealdir. Ancak bu post tasarımını reklam olarak yayınlayacaksanız reklam politikaları kapsamında yer alan %25 text overlay kuralına uygun şekilde tasarımı yapmalısınız. Yani tasarımdaki text oranı, görselin %25’ini aşmamalıdır.

Sosyal medya post tasarımında yerleşim nasıl olmalı?

Sosyal medya için tasarım hazırlarken hizalamaya, eşitliklere ve alt-üst-sağ-sol boşluklarına dikkat etmelisiniz. Görselin odak noktası orta kısımda etrafta bırakılan boşlukları eşit ölçüde ayarlayabilirsiniz. Text sütununuzu ortaladığınızda sağ ve sol boşlukların eşit olmasına dikkat etmelisiniz. Zaten profesyonel tasarım programlarında bu hizalamalar konusunda cetvel araçları size yardımcı olacaktır.

Görsellerde bütünlük olmalı

Sosyal medya tasarımları profilde bütünlük sağlaması ve marka imajını yansıtması için birbirleriyle bağlantılı şekilde tasarlanmalıdır. Görseller için aynı veya birbiriyle uyumlu template’ler hazırlayarak markanın kurumsal kimliğini yansıtabilirsiniz. İnternette bulunan hazır sosyal medya tasarım şablonları kullanabileceğiniz gibi sosyal medya ajansından da profesyonel destek alabilirsiniz.

Renklerin dilini bilin

Başarılı tasarımların sırrı, insan zihnine ulaşabilmenin yolunu bilmekten geçer. Renklerin özelliklerini, insan zihninde hangi rengin neyi çağrıştırdığını bilmenizde fayda var. Tabii ki renk seçimi yaparken markanın kurumsal renklerinden uzaklaşılmamalı. Kullanıcılar sosyal medya paylaşımınızı gördüklerinde bunun sizin markanızla bağlantılı olduğunu ilk bakışta fark etmelidir. Bu algıyı yaratmak başlangıçta zor ancak doğru hamleler ve başarılı sosyal medya post tasarımları ile başarmak mümkün.

İllüstrasyonlardan faydalanın

Sosyal medya paylaşımları yaparken rakiplerinizin arasından sıyrılmanız ve dikkat çekebilmeniz için illüstrasyon tasarımlarından, vektörel çizimlerden faydalanabilirsiniz. Bu çizimlerle zenginleşen infografik içerikler oluşturabilirsiniz.

Instagram Gönderi (Post) Tasarım Ölçüleri Nedir?

Instagram gönderileri için standart kare ölçü 1080 x 1080 px’dir.
Instagram yatay gönderiler için ölçü 1080 x 566 px’dir.
Instagram dikey gönderiler için ölçü 1080 x1250 px’dir.

Instagram Hikaye (Stories) Tasarım Ölçüleri Nedir?

Instagram hikayeleri 1080 x 1920 px ölçülerindedir.
Instagram hikayeleri 9:16 oranına uygun olmalıdır.

Twitter Paylaşımları İçin Görsel Tasarım Ölçüleri Nedir?

Twitter için hazırlanan tasarımların ölçüsü 1024 x 512 olmalıdır.

Linkedin Paylaşımları İçin Görsel Tasarım Ölçüleri Nedir?

Linkedin için hazırlanan tasarımlar 1104 x 736 piksel ölçülerinde olmalıdır.

Facebook Gönderi ve Hikaye Tasarım Ölçüleri Nedir?

Facebook dikdörtgen gönderiler için ölçü 1200 x 630 px’dir.
Facebook kare gönderiler için ölçü 1200 x 1200 px’dir.
Facebook hikayeleri için ölçü 1080 x 1920 px’dir.

Sosyal Medya Tasarım Fiyatları 2022

En iyi sosyal medya tasarımları grafik tasarımcılar ve sosyal medya uzmanlarının işbirliği ile ortaya çıkar. Sosyal medya tasarım fiyatları uzmana ve ajansa göre değişiklik göstermektedir. Sosyal medya tasarımları en düşük 150 TL’den başlar ve çalışmayı yapan kişi ve kurumun profesyonelliğine göre fiyat yükselir. Fiyatı değiştiren bir diğer unsur, sosyal medya tasarımının kaç farklı mecra için ve kaç farklı ölçüde yapılacağıdır.

Digital Kafalar olarak kurulduğumuz yıldan bu yana çok sayıda marka için sayısını bilmediğimiz kadar çok sosyal medya tasarımı hazırladık. Bu içeriklerle binlerce, yüz binlerce kullanıcıya eriştik. Sizin için bu post tasarımlarından bazılarını bir araya getirdik. Dilerseniz sizin de sosyal medya yönetimi konusunda çözüm ortağınız olabiliriz.