Ekim 21, 2020 in Genel, Reklam, Sosyal Medya

Instagram Yönetimi Nasıl Yapılır? Instagram Yönetim Ajansı

Instagram yönetimi nasıl yapılır?
Instagram yönetimi nasıl yapılır?

Instagram Yönetimi Nasıl Yapılır?

Instagram yönetimi konusunda doğru adımlar atan markalar rakiplerini geçiyor ve daha çok kullanıcıya erişiyor. Her gün milyonlarca markanın ürün satışı yapmasını, hizmetlerini tanıtmasını sağlayan Instagram, sizin için de faydalı olacak. Ancak, doğru şekilde kullanıyorsanız… Takipçi satın aldıysanız veya “paylaşım yapıyoruz ancak dönüş yok” diyorsanız, bu rehbere mutlaka göz atmalısınız! Instagram hesap yönetimi yaparken nelere dikkat etmelisiniz? Sizin için önerilerle dolu bir rehber hazırladık.

Instagram yönetimi nasıl yapılır?
Instagram yönetimi nasıl yapılır?

Instagram Hesabı Nasıl Yönetilir?

Hesap yönetimi, markalar için sosyal medya uzmanı ya da sosyal medya ajansları tarafından yapılmalıdır. Bazı markalar ajanslarla çalışırken bazıları sosyal medya uzmanlarına hesap yönetimi yaptırmaktadır. Doğru strateji belirlemek, doğru içerikler paylaşmak ve hedef kitleye ulaşabilmek için hesap mutlaka bir uzman tarafından yönetilmeli.

Hesap yönetiminde nelere dikkat etmek gerekir?

Doğru bir profil oluşturun

Instagram hesabınızı yönetirken, profilinize giren kullanıcıların gözünden bakmalı ve profilinizi buna göre düzenlemelisiniz. Profil resminiz, öne çıkan görselleriniz, içerikler, bio, iletişim butonları vs. Hepsi tamamen kusursuz olmalı, kullanıcıların zihninde markanızla ilgili olumlu imaj oluşmalıdır.

İçerik stratejisi belirleyin

Instagram demek, paylaşım demektir. Sosyal medyada tutunabilmeniz için kullanıcılara kendinizi unutturmadan ve onları bunaltmadan paylaşımlar yapmalısınız. Düzgün bir içerik planınız olsun. Stratejinizi belirleyin, buna uygun içerik önerilerinizi listeleyin.

Görseller ve metinler amaca yönelik olmalı

Hesabınızda ürün tanıtımı yapıyorsanız görsellerinizi ürünü ön planda tutacak şekilde tasarlamalısınız. Metinlerinizi de ürün hakkında bilgi verici ve tüketiciyi harekete geçirecek şekilde yazmalısınız. Sosyal medya görsel tasarımları ile ilgili sosyal medya tasarımları nasıl hazırlanır? yazımıza da göz atabilirsiniz.

Stories bölümü, anahtar noktamız!

Instagram’da kullanıcılar akıştaki gönderilerden ziyade çoğunlukla hikayeler bölümünde zaman geçiriyor. Günlük olarak hikaye paylaşımı yapmalı, profiliniz için de gönderiler oluşturmayı ihmal etmemelisiniz. Stories kısmını kullanıcılarla etkileşime geçmek için kullanın. Anketler düzenleyin, sorular sorun, ilgi çekecek içerikler paylaşın.

Kullanıcıların aktif olduğu saatlerde paylaşım yapın

Instagram hesabı yönetirken dikkat etmeniz gereken noktalardan biri de paylaşım saatidir. Paylaşımlarınızı, kullanıcıların Instagram’da en çok vakit geçirdikleri zaman aralıklarında yapabilirsiniz. Bunu tespit etmek için instagram istatistiklerinden faydalanın.

Hedef kitleniz neyi seviyorsa o içeriklere yönelin

Bunu tespit etmek için çok sayıda analiz yapmak gerekse de, instagram sayfa yönetimi konusunda en çok işinize yarayacak önerilerden biri bu. Kullanıcıların en çok hangi içeriklere etkileşimde bulunduklarını tespit edin. İçeriklerinizi kıyaslayarak hedef kitlenizin davranış ve hareketlerini inceleyin ve buna göre onların ilgisini çekecek içerikler oluşturarak sayfanızın trafik ve etkileşim oranını arttırın. Bu analizler konusunda instagram reklam ajansı ile çalışmak, farklı programlar aracılığı ile daha detaylı analiz sonuçları elde etmek size büyük ölçüde fayda sağlayacaktır.

Hashtag (etiket)’leri doğru kullanın

Instagram hashtag bölümünde üst sıralarda popüler olarak çıkmak hiç kolay değil. Ancak doğru hamlelerle hedeflediğiniz etiketlerde üstte çıkabilirsiniz. Instagram sayfanızdaki gönderilerde temel bir çalışma yapmalı, gönderilerinizin beğeni, yorum, kaydedilme ve erişim oranlarını yükseltmelisiniz. Çok hashtag kullanımından ziyade, doğru hashtag kullanımını tavsiye ediyoruz.

Instagram yeniliklerini mutlaka kullanın

Instagram hesap yönetimi yaparken kullanıcıların dikkatini çekmenin yolu, en yeni özellikleri kullanmaktır. Bu sebeple profesyonel instagram sayfa yönetimi için uygulamanın güncel tutulması ve yeni özelliklerin kullanılması gerekir. Instagram Reels ile videolar çekerek hedef kitlenize etkili içerikler sunabilirsiniz.

Instagram yönetimi nasıl yapılır?
Instagram yönetiminde doğru influencer seçimi oldukça önemli.

Doğru influencer seçimi

Son dönemde yükselişte olan influencer marketing, doğru yapıldığında markanıza fayda sağlar ancak yanlış influencer seçimi markanız için olumsuz bir itibara sebep olur. Bu sebeple markanızı, ürün ya da hizmetlerinizi tanıtacak olan influencerı seçmek ve doğru bütçe ile tanıtım yaptırmak için mutlaka bir sosyal medya uzmanı ya da sosyal medya ajansı ile çalışmalısınız. Influencer seçimi yaparken kişinin sosyal medyadaki rolü, insanların zihninde yarattığı algı ve bu kişinin markanızla olan ilişki düzeyi oldukça önemli.

Alışveriş özelliğini kullanın

Instagram yönetimi yapan e-ticaret markaları mutlaka alışveriş özelliğini kullanarak dönüşüm ve etkileşim oranlarını arttırmalıdır. Alışveriş özelliğinin sunduğu avantajlardan faydalanarak web sitenize giden trafiği büyük ölçüde arttırabilirsiniz. Instagram alışveriş özelliğini aktif etmek için bizimle iletişime geçebilirsiniz.

Instagram algoritmasını takip edin

Güncel Instagram algoritmasını takip etmek ve hesabı buna göre yönetmek size fayda sağlar. Örneğin; instagram’da gönderilere gelen yorumlara yanıt verme süresi oldukça önemli. “Yorumlar biriksin, toplu şekilde yanıtlarım” demek yerine maksimum 60 dakika içerisinde yorumları yanıtlamalısınız. Özellikle e-ticaret sayfasına sahipseniz yoğun yorum ve mesaj akışına hızlı ve doğru şekilde dönüş yapmalısınız.

Reklam yönetimini doğru yapın

Gönderi öne çıkararak değil, Business Manager paneli üzerinden detaylı hedefleme seçenekleri ile doğru kitleye reklamlarınızı yayınlayın. Instagram reklam yönetimi hakkında daha fazla bilgi almak için İnstagram reklam yönetimi yazımıza göz atabilirsiniz.

Takipçi sayısı değil, gönderi etkileşimleri önemli!

İşte, en önemli nokta bu. Sayfaların yaptıkları ilk hata, takipçi satın almak. Ancak bilmediğiniz bir şey var. Instagram algoritması, gönderi etkileşim oranları takipçi sayısına oranla yüksek olan sayfaları daha çok seviyor. Çok sayıda takipçi aldığınızda bu takipçiler organik olmadığı için sayfanızdaki gönderilerin etkileşim oranları düşük kalıyo. Siz de otomatik olarak Instagram’ın gözünde sınıfta kalıyorsunuz. Bu ve bunun gibi bütün detayları bilen bir uzmandan faydalanmak, sosyal medyada yükselmenizi sağlayacaktır.

Instagram hesaplarınızın yönetimini profesyonel ellere bırakabilirsiniz. Bizimle iletişime geçmeniz yeterli!