Kasım 2, 2020 in Dijital Pazarlama, Genel, Reklam, Sosyal Medya

Instagram Reklam Fiyatları Nasıl Belirleniyor? -Instagram Reklam Ajansı

instagram reklam fiyatları neye göre belirlenir?
instagram reklam fiyatları neye göre belirlenir?

Instagram Reklam Fiyatları Belirleme Rehberi

Instagram reklam fiyatları ve bu fiyatları belirleyen faktörler hakkında bilgi verdiğimiz bu yazı ile instagram reklamları konusunda doğru bütçe yönetimi yapabileceksiniz. Reklam ücretleri nasıl düşer? En yüksek reklam kalite puanını ve yüksek erişimi sağlamanın yolları neler? Instagram reklam maliyetini etkileyen faktörler neler?

Öncelikle Instagram reklam yönetimi ile Facebook reklamlarının yönetim panelinin aynı olduğunu bilmelisiniz. Çünkü Instagram, Facebook’la aynı çatı altında yer alan bir sosyal medya markasıdır ve reklam yönetim panelleri ortaktır. Instagram reklamları da tıpkı Facebook reklamları gibi Business Manager panelinden yönetilmektedir. Instagram uygulaması üzerinden de gönderilerinizi öne çıkarabilirsiniz. Ancak bu şekilde reklam hedeflemesi konusunda detaylı çalışma yapamazsınız.

Sponsorlu reklam verme konusunda daha detaylı bilgiyi Sponsorlu Reklam Nedir? Sponsorlu Reklam Verme Rehberi yazımızda bulabilirsiniz.

Instagram’da reklam yayınlamak istiyor ancak ne kadar bütçe ayıracağınızı bilmiyor olabilirsiniz. Aslında tüm sosyal medya reklamlarında olduğu gibi Instagram reklamlarında da belli bir ücret yok. Reklamlarınızın yayınlanma süresine ve harcamak istediğiniz bütçeye siz karar veriyorsunuz. Ancak alacağınız geri dönüşe oranla harcadığınız ücret pek çok kritere göre değişiklik gösteriyor. Yani, yayınlanan her reklam aynı ücretle aynı oranda etkileşim almıyor.

Instagram reklam fiyatları tıklama başına 0.20 kuruş ile 5₺ arasında değişiklik gösterir. Reklama dilediğiniz kadar bütçe ayırabilirsiniz ve Instagram bu bütçeden fazlasını harcamaz. Instagram, reklam için ayrılan bütçelerden KDV almaktadır. Bu oran %18’dir. Yani, yayınlanan reklamlar için reklam bütçesinin %18’i oranında vergi ödemesi yapılıyor.

Tahmini Etkileşim Oranı ve Reklam Kalite Puanı

Reklam yayınlamadan önce belirli bir teklif hazırlanır. Verilen teklifle alınan etkileşim oranının farklı olmasının sebepleri ise tahmini etkileşim oranı ve reklam kalite puanıdır. Şimdi, reklam tekliflerini inceleyelim. Daha sonra reklam maliyetini düşürmenin yollarından bahsedeceğiz.

Reklam Tekliflerini Nasıl Belirlemelisiniz?

Instagram reklam modellerinde iki farklı teklif türü var;

  • Tıklama başı maliyet (TBM) : Reklamlarınız tıklama aldığında ödeme yaparsınız. Bu teklif türünde ortalama ücret tıklama başına 0.20 kuruş ile 2₺ arasındadır. Bu Instagram reklam ücreti reklam kalitesine göre değişiklik gösterir.
  • Bin Gösterim Başına Maliyet (BGBM): Reklamlarınız bin kişiye gösterildiğinde ödeme yaparsınız. Bu teklif türünde ortalama ücret bin gösterim başına 5-6₺ arasındadır. Bu reklam türünde de harcanan ücret reklam kalitesine göre değişir. Bu reklam ücretleri reklamlardan elde edilen tahmini oranlardır.
  • Reklam yayınlarken otomatik teklif verme özelliğini kullanmak ile manuel teklif oluşturmak arasında reklam maliyetini büyük oranda etkileyen bir nokta var. Bu konuda mutlaka sosyal medya reklam uzmanına danışmalısınız.

Öneri: Yeni yayınlanan reklamlarda reklam bütçesini başlangıçta düşük tutmak ve zamanla bütçeyi arttırarak ilerlemenizi tavsiye ediyoruz.

Instagram Reklamları Kalite (Alaka Düzeyi) Puanı Nasıl Yükselir?

Instagram reklam ücreti reklam kalite puanına göre değişiklik gösterir demiştik. Kalite (alaka düzeyi) puanı, reklamınızın gösterim sayısına oranla aldığı tıklama sayısını temsil eder. 1 ile 10 arasında değişen rakamlar arasından puan alırsınız. Bu puan yüksekse reklamınız çok tıklama alır, TBM oranı düşer. Bu puan az ise reklamınız az tıklama alır ve Instagram reklamı için harcanan ücret artar. Şimdi reklam maliyetinizi düşürmek için alaka düzeyi puanını nasıl yükselteceğinizden bahsedelim.

Instagram reklam oluşturma aşamasında reklam görselinde çok fazla metne yer vermemeye dikkat edin. Son güncellemelerde Facebook-Instagram reklam görsellerindeki %25 metin oranı sınırı kalktı ancak hala Instagram, reklam görsellerinde çok fazla metin yer almasından hoşlanmıyor. Yazmasını istediğiniz metinleri görselin üzerine değil, açıklama kısmına yazın.

Reklamınızın yorum, beğeni ve tıklama alması alaka düzeyi puanını yükseltir. Bunun için yayınlayacağınız reklam mutlaka hedef kitlenin etkileşimde bulunacağı bir içerik olmalıdır. Yani reklam içeriği hedef kitle ile alakalı, onların ilgisini çekecek yapıda olmalı. Bu aşamada başarılı bir reklam kampanyası hazırlamak için Instagram reklamları konusunda profesyonel bir destek alabilirsiniz.

Reklamınız olumsuz yorum veya şikayet aldığında reklam alaka düzeyi puanınız düşer ve reklamınız yayından kalkar!

Tahmini Eylem Oranları Nedir?

Instagram reklam verme fiyatlarını etkileyen diğer faktör de tahmini eylem oranlarıdır. Tahmini eylem oranı, reklamın hedef kitleler tarafından etkileşim ve dönüşüm yapıp yapmadığına dair olasılığı belirler. Yani Instagram, reklamınızın hedef kitle ile arasındaki alaka üzerine bir tahmin yapar. Eğer reklamınıza güveniyorsa ve yüksek oranda etkileşim alacağını düşünüyorsa reklamınızı ön plana çıkarır. Alaka düzeyi ve tahmini eylem oranı yüksek olan reklamlar rakip reklamlara göre önceliklidir.

Instagram reklam yönetimi konusunda profesyonel destek almak istiyorsanız Digital Kafalar olarak çözüm ortağınız olmaya hazırız! İletişime geçmeniz yeterli.