Kasım 9, 2020 in Dijital Pazarlama, Genel, Sosyal Medya

2021 Sosyal Medya Trendleri Neler Olacak?

2021 sosyal medya trendleri
2021 sosyal medya trendleri

2021 yılında markaların sosyal medyada başarılı olabilmesi için dijital pazarlama stratejilerini optimize etmeleri gerekecek. Çünkü, yanlış bilgiler ve yoğun reklamla dolup taşan sosyal medya mecralarında hedef kitlenize ulaşmak hiç kolay olmayacak. Sizin için gündeme ve mevcut gelişmelere bağlı olarak gelecek dönemde sosyal medyada önem kazanabilecek noktaları kaleme aldık. 2021 sosyal medya trendleri ile tüketicilerin artık neleri önemsediğini, onlara nasıl ulaşabileceğinizi öğrenebilirsiniz.

2021 Sosyal Medya Trendleri

Relationship Marketing (İlişki Pazarlaması) önem kazanacak

Son yıllarda artan bilgi kirliliği ve sahte haberler sebebiyle kullanıcılarla sosyal medyada güven ilişkisi kurmak her zamankinden daha zor ve daha önemli olacak. Reklamlara olan ilginin gün geçtikçe azalması ile kullanıcıların bu reklamlara daha çok duyarsızlaşacağını söylemek mümkün. Bu noktada markaların güven duygusunu hissettirebilmesi oldukça önemli. Reklam yayınlarken dahi markayı ön planda tutmak yerine güven temelinde oluşturulan içerikleri öne çıkarabilirsiniz. Araştırmalara göre tüketicilerin %70’i ürün ve hizmetler hakkında diğer müşterilerin görüşlerine dikkat ediyor. Ayrıca çalışanların görüşü de oldukça önemli. Unutmayın ki, bir markanın reklamını en iyi o işletmenin çalışanları yapar. Bu sebeple sosyal medya yöneticileri 2021 yılında başarılı olmak için çalışanlarla ve tüketiciyle olan ilişkiye yatırım yapmalıdır.

İki taraflı iletişim daha önemli hale gelecek

Sosyal medya algoritmaları kullanıcılara ilgilendikleri gönderiler sunan sayfalara öncelik veriyor. Yani kullanıcıların gönderilerinizi beğenmesi, yorum yapması ve paylaşması algoritmalar açısından çok önemli. 2021 yılında bu durum daha önemli hale gelecek çünkü kullanıcılar artık tanıdıkları kanallar aracılığıyla ürün ve hizmetlere güven duyacaklar/duymayacaklar. Sonuç olarak, 2021 yılında etkileşim sağlayan içerikler ve insan odaklı bir sosyal medya ön planda olacak.

Video içeriklere yönelim artacak

Mart 2020 yılında 76 milyon indirilmeye ulaşan Tiktok’un etkisini göz ardı edemeyeceğiz. Bunun yanı sıra yeni bir güncellemeyle video içerik oranının artmasını sağlayan bir başka uygulama da Instagram oldu. Instagram Reels, Tiktok, Youtube… Sosyal medyada tutunmak için video içerik oluşturmak artık kaçınılmaz olacak.

Pandemide yükselişe geçen canlı yayınlar 2021’de de artacak

2020 yılında özellikle Covid-19 salgını sebebiyle artan canlı yayınlar, 2021 yılında da yükselişine devam edecek. Sosyal medya uzmanları kullanıcılarla iletişim kurmak için onlarla ilgilerini çekecek konularda canlı yayın gerçekleştirebilirler. İşletmeler mesai saatlerinde nasıl çalıştıklarını gösterebilir, ürünlerin üretim aşamasını, uzman röportajları, açılış ya da etkinlikleri ya da sadece soru-cevap için sohbet yayını yapabilirler.

Toplumsal olaylara duyarlı olan markalar kazanacak

Pek çok araştırma sonucu kullanıcıların toplumsal ve çevresel konulara duyarlı markalara olan bakış açılarının olumlu olduğunu gösteriyor. Ancak bu durumu PR çalışmasına dönüştüren ve kazanç sağlamayı amaçlayan firmalara bakış açıları ise negatif yönde. Sosyal sorumluluk projelerinin önem kazandığı ve kazanmaya devam edeceği dönemde sosyal medyada da toplumsal sorunlara karşı sessiz kalmamak, art niyetsiz ve içten bir dilde mesaj iletmek gerekecek. Artık bu konularda daha hassas olunmalı.

Sosyal ticaret kavramı güçlenecek

Sosyal ticaret, e-ticaret satın alımlarını arttırmak için sosyal medya platformlarını kullanmak olarak tanımlanıyor. Bu kavram 2021 yılında karşımıza daha çok çıkacak gibi görünüyor. “Swipe” özelliğini henüz aktif olarak kullanmayan markalara duyurulur; gelecek dönemde sosyal medya platformlarının alışveriş özellikleri daha çok kullanılacak!

2021 sosyal medya trendleri konusunda öngörülen maddeleri sizin için yazdık. Bu trendleri inceleyerek markanız için doğru ve etkili bir şekilde kullanarak sosyal pazarlamada başarınızı arttırabilirsiniz.