Şubat 9, 2023 in Dijital Pazarlama, Reklam, Sosyal Medya

Instagram Form Reklam Nasıl Oluşturulur?

Instagram form reklam modeli olarak bilinen Lead Generation Ads, geleneksel pazarlamada anketör ya da tele pazarlamacıların yaptığı işi daha düşük maliyetle yapmanızı sağlar. Facebook Lead Ads, hedef kitlenin ilgisini çektikten sonra onlardan bilgi formu toplamaya yarar. Potansiyel müşteriler bulmayı düşünüyorsanız, Facebook ve Instagram Potansiyel Müşteri Reklamları (Form Reklamları) için kampanyanızı oluşturmaya hemen başlamalısınız. 

Büyük ya da küçük ölçekli pek çok marka için müşteri datası oldukça önemli. Bu noktada markalar mevcut müşterilerinin datasını sakladığı gibi her geçen gün datalarına yeni müşteriler de eklemek için çalışıyor. Facebook ve Instagram reklamlarından faydalanan markalar daha fazla yeni müşteri kazanıyor. Instagram form reklamları nedir? Instagram form reklamı ile neler kazanabilirsiniz? Instagram form reklam oluşturma aşamaları neler? Instagram’da form reklamı açarken nelere dikkat etmelisiniz? Bu soruları sizin için yanıtladık. 

Instagram Form Reklamı Nedir, Ne İşe Yarar?

Form reklamları, işletmeniz için yayınladığınız reklam aracılığıyla hedef kitlenize bir form sunmanızı sağlar. Bu form aracılığıyla onlardan bazı soruları yanıtlamalarını isteyebilir, iletişim bilgilerini toplayabilirsiniz. Sonrasında topladığınız bu bilgiler dahilinde pazarlama çalışmalarınızı şekillendirebilirsiniz. Örneğin; spor salonu için verdiğiniz internet reklamından gelen formlar ile bu kişileri arayarak salonunuz hakkında bilgi verebilir ve kayıt olmaları konusunda teklif sunabilirsiniz. Günümüzde markaların çoğu etkileşim odaklı reklamlardan ziyade form reklamlarını tercih ediyor. Bunun en büyük sebebi, direkt satışa yönlendiren bilgiler edinmenizi sağlaması. 

Form reklamlarını kimler tercih edebilir?

  • Yeni müşteri bulmayı hedefleyen firmalar
  • Potansiyel müşterilerden belli soruların yanıtını toplamak ya da iletişim bilgilerini almak isteyen firmalar
  • Kayıt yapmaya yönlendiren reklam kampanyaları (Örneğin; seminer gibi etkinlikler, spor salonu işletmeleri vs.)

Instagram form reklamları diğer reklam modellerine oranla daha yüksek maliyetlidir. Bütçe açısından pahalı olmasının sebebi, yukarıda da bahsettiğimiz gibi satışa yönlendiren bilgileri doğrudan sağlaması. Oldukça etkili olan bu reklam modelinde bütçenizi boşa harcamamak için reklam kampanyanızı özenle planlamalısınız. 

Facebook ve Instagram Lead Ads (Form Reklamları) Nasıl Oluşturulur?

Tüm profesyonel sosyal medya reklam uzmanları Instagram reklam kampanyalarını Business Manager üzerinden yürütür. Facebook dahilinde olan bu panelde detaylı hedef kitle çalışması yapabilir, reklam kreatifinizi düzenleyebilir, reklam istatistiklerinizi takip edebilirsiniz. Hatta rakip reklamları incelemeniz de mümkün. Facebook Business Manager hakkında Sponsorlu Reklam Verme yazımızda daha detaylı bahsetmiştik. Buraya tıklayarak o yazıya ulaşabilirsiniz.

  • Business Manager paneline giriş yaptıktan sonra kampanya oluşturma aşamasında size sorulan ilk şey reklam modeliniz olacaktır. Bu aşamada “potansiyel müşteri bulma”yı seçerek form reklam kampanyanızı oluşturmaya başlayın. 
  • Diğer aşamada önceden çalışmasını yaptığınız hedef kitleniz için belirlediğiniz yaş, cinsiyet, demografik özellikler, ilgi alanları, dil ve konum gibi bilgileri girin. 
  • Reklamınız için belirlediğiniz bütçeyi “günlük ya da toplam” seçeneklerinden biriyle belirtin. Instagram reklam fiyatı belirleme konusunda yetersiz hissediyorsanız Instagram Reklam Maliyetleri yazımızdan destek alabilirsiniz.
  • Reklam vereceğiniz mecraları seçin. Instagram’da form reklamı vermek istiyorsanız sadece Instagram bölümünün seçili olduğu kısmı işaretleyin. Ancak Facebook’u küçümsemeyin. Çünkü Facebook ve Instagram’da verilen reklamların TBM oranları sadece Instagram’da verilen reklamlara göre daha düşük olabiliyor. Ayrıca Facebook üzerinden de çok sayıda form toplayacağınıza emin olabilirsiniz.
  • Reklam kreatifi bölümünde kampanyanıza ait görsel/video, açıklama metni, başlık ve buton bilgilerini girin. Bu konuda destek için blog sayfamızda yer alan “Etkili reklam metni nasıl yazılır?” ve “Sosyal medya post tasarımları” yazılarımıza göz atabilirsiniz.
  • Ve son aşama… Form reklamı yayınlamak için son aşamada müşterilerinize yönlendireceğiniz form ekranını doldurmalısınız. Otomatik Sohbet ve Hızlı Form seçenekleri mevcut. Hızlı Form seçeneği üzerinden ilerleyerek reklamınızı oluşturmaya devam edin. 
  • Kampanyanızın amacına yönelik olarak formdaki soruları doldurun. Bu soruları belirlemeden önce kendinize şunu sorun; “Müşterilerimden beklentilerim neler?” Onlarla iletişime geçmek istiyorsanız formda ad-soyad, telefon numarası, e-posta, meslek, firma ismi gibi bilgileri doldurmalarını isteyin. Ancak şunu unutmayın; insanlar vakit kaybetmeyi sevmez. Bu yüzden çok fazla soru sormak yerine hızlıca doldurabilecekleri bir form sunun.