Şubat 24, 2023 in Dijital Pazarlama, Genel, Sosyal Medya

Etkili İzlenim için Instagram Biyografi İpuçları – Markalardan Örneklerle

Instagram biyografi alanı kullanıcıların profilinize girdiklerinde ilk gördükleri alan olduğu için oldukça önemlidir. Markanızı tanıtmak, kurumsal imajınızı yansıtmak ve kullanıcıları bir eyleme yönlendirmek için Instagram biyografisini doğru kullanmalısınız. Bu yazımızda işletmeler için etkili Instagram bio önerilerimizden ve önde gelen markaların Instagram biyografilerini nasıl kullandıklarından bahsedeceğiz.

Instagram Biyografi Nedir?

Instagram biyografi alanı; profilinizde bulunan, 150 kelimeyle sınırlı olarak markanızı anlatabileceğiniz bir açıklama alanı, web site, konum ve iletişim bilgilerinizin yer aldığı bölümdür. Kelime sınırının olması sebebiyle cümlelerinizi dikkatle seçmeli, strateji doğrultusunda en etkili metni yazmalısınız. Instagram Bio olarak da bilinen biyografi bölümüne dair önerilerimizi sizin için derledik.

Instagram Biyografi Nereden Düzenlenir?

  • Biyografinizi düzenlemek için Instagram uygulamasını açın ve profilinize gidin. 
  • Profil sayfasında “Profili Düzenle” seçeneğine tıklayın.
  • Açılan sayfada biyografi ve web site bilgilerinizi girebileceğiniz alanlar mevcut.
  • Konum ayarlamak ve buton eklemek için profesyonel hesaba geçiş yapmış olmanız gerekmektedir.
  • Verdiğimiz öneriler çerçevesinde doğru şekilde bilgilerinizi girdikten sonra kaydedin ve biyografinizi güncelleyin.

Etkili Instagram Biyografi İçin İpuçları

Kullanıcıları Yormayan Bir Metin Oluşturun

Etkili Instagram biyografisinin ilk kuralı özet ve ilgi çekici bir metin yazmaktır. Bu, markanızın sloganı olabileceği gibi hizmetlerinizle ilgili bilgiler içeren kısa bir metin de olabilir. Göz yormayacak şekilde metninizi oluşturun. 

Biyografide Hashtag Kullanırken Dikkat

Çoğu marka Instagram biyografide hashtag kullanıyor. Ancak bunun ne kadar doğru bir strateji olduğu tartışılır. Çünkü markalar hizmetleriyle ilgili hashtagleri profillerine eklediklerinde, sayfa ziyaretçileri bu hashtagler aracılığıyla rakip markaları da keşfedebilir. Kısaca, rakiplerinize yeni kullanıcılar kazandırmış olabilirsiniz.

Örneğin; gayrimenkul sektöründe hizmet veren bir firma olarak Instagram biyografinize “emlak” ya da “gayrimenkul” gibi etiketler eklediğinizi varsayalım. Sayfanızı ziyaret eden bir kullanıcı bu hashtag’e tıkladığında açılan sayfada bu etiketle gönderi paylaşan pek çok rakibi görecektir. Digital Kafalar olarak bu stratejinizi değiştirip sadece markanıza özgü bir hashtag’e yer vermenizi tavsiye ediyoruz.

Emlak ve gayrimenkul gibi genel etiketler yerine markanıza ait #mutluevim , #evimibuldum , #benimyasamalanim gibi özel hashtagler kullanın. Profilinize buna benzer bir tane hashtag eklemeniz yeterli olacaktır. Kullanıcı gözüyle hem kurumsal ve prestijli bir marka imajı yansıtacak hem de markanıza ait gönderilere tek hashtagle ulaşılmasını sağlayacaksınız. Bunu yaparken gönderilerinize de bu hashtag’i eklemeyi unutmayın.

İletişim Bilgilerinizi Doğru Yerde Kullanın

Markaların yaptığı biyografi hatalarından biri de açıklama kısmına iletişim bilgilerini eklemek. Hem 150 kelimelik kısıtlı alanınızı boşa harcamış hem de amatör bir intiba yaratacaksınız. Bunun yerine iletişim bilgilerinizi profilinizdeki doğru alanlara girin. Böylelikle web site ve konum gibi bilgiler tıklanabilir butonlar ile kolaylık sunacaktır.

Özgün Olan Kazanır

Rakip sayfaları inceleyerek Instagram biyografisi oluşturmak yerine biraz zaman ayırıp yaratıcı bir metin oluşturmalısınız. Özgün kelimeler veya markanızın sloganı olabilir. Ama mutlaka markanızı tanıtan bir metin olması gerektiğini unutmayın.

Öneri Yazı: Etkili Reklam Metni Nasıl Yazılır?

Markalar Instagram Biyografi Alanını Nasıl Kullanıyor?

Farklı sektörlere dair birkaç Instagram biyografi örneği hazırladık. Bu örneklerden ilham alarak kendi bio’nuzu oluşturun. 

Kozmetik ve Güzellik Sektörü Instagram Biyografileri

Kozmetik ürünler ve makyaj malzemeleri satan güzellik markalarının Instagram biyografilerini incelediğimizde kısa ve öz sloganlar kullandıklarını görüyoruz. Pek çok marka kullanıcılara hayvanlar üzerinde test yapmadıklarını vurgulayan metinleri de bu alanda kullanıyor. Ayrıca gratis’in kullandığı #güzelbakkendine hashtagi de yukarıda bahsettiğimiz özgün hashtag önerisi için iyi bir örnek.

Mobilya Sektörü Instagram Biyografileri

Ev dekorasyon ürünleri ve mobilya satışı yapan firmaların Instagram sayfalarını incelediğimizde kısa ve öz sloganlar kullandıklarını görüyoruz. Ayrıca Istikbal’in yaptığı gibi farklı alt markalara ait profilleri de biyografiye eklemek akıllıca.

Seyahat ve Turizm Sektörü Instagram Biyografileri

Jollytur, Setur ve tatilsepeti gibi firmaların profillerinde sloganın yanı sıra sloganla oluşturulan hashtag’leri görüyoruz. Bu da, markaların kendilerine ait hashtag oluşturmasının ne kadar önemli olduğunu kanıtlıyor.

Ev Dekorasyon Markaları Instagram Biyografileri

Ev dekorasyon ürünleri satan önde gelen markaların birkaçına ait Instagram biyografilerini inceleyelim. Bernardo’nun kullandığı “Gelin, sofraları beraber güzelleştirelim” metni ve aşağı ok emojisi ile web siteye yönlendirmesi akıllıca bir kullanım ve size de ilham verebilir.

Bu yazımızda basit görünen ama oldukça önemli olan Instagram biyografilerini düzenleme ipuçlarımızı paylaştık. Umarız, markalardan önerilerle hazırladığımız bu yazı size ilham verir ve kullanıcılarınızı etkileyecek özgün metinlerle sayfanızı zenginleştirebilirsiniz.

Öneri Yazı: Instagram Etkileşimleri Nasıl Arttırılır? – Organik Artış Yöntemleri