Şubat 13, 2023 in Dijital Pazarlama, Genel, Sosyal Medya

Instagram Etkileşimleri Nasıl Arttırılır? – Organik Artış Yöntemleri

Instagram’da pek çok kişi ve marka satış kanallarını güçlendiren bu uygulamada etkileşim yarışı içerisinde. Bu yüzden en çok merak edilen konulardan biri de “Instagram etkileşimleri nasıl arttırılır?” Bazı markalar doğru hamlelerle içeriklerini daha büyük kitlelere ulaştırırken bazıları bu veri dumanı arasında kaybolup gidiyor. Paylaşımlarınızdan yeterli etkileşimi alamıyorsanız, “Instagram etkileşimlerim çok düştü” diyorsanız bu yazıdaki yöntemleri deneyerek verimi yükseltebilirsiniz. 

Instagram etkileşimlerini düşüren sebepler neler? Instagram etkileşimin en yüksek olduğu saatler neler? Instagram etkileşim nereden bakılır ve ne işe yarar? Instagram etkileşim grupları faydalı mı? Instagram etkileşim hashtagleri ile etkileşim yükseltilebilir mi? Instagram hikaye etkileşimleri nasıl arttırılır? Hepsini sizin için yanıtladık.

Instagram Etkileşim Ne İşe Yarar?

Instagram’da büyük rekabet halinde olan markalar düzenli paylaşımlar yaparak etkileşimlerini arttırmaya çalışıyor. Bunun her marka için farklı sebepleri var. Bazı markalar daha fazla yeni kullanıcıya erişmek için, bazıları daha fazla ürün satışı yapmak için, bazıları da bilinirliklerini arttırmak ve hizmetlerini duyurmak için bunu yapıyor. 

Instagram etkileşimini doğru analiz etmek ve buna uygun içeriklerle oranı yükseltmek size inanılmaz faydalar sağlayacaktır. Organik olarak sayfanızı ziyaret eden kullanıcılar yükselecek ve sunduğunuz ürün/hizmetleri daha fazla kullanıcı görmüş olacak. Dijital pazarlamaya gereken önemi veren her marka Instagram etkileşimlerinin önemini bilir. Siz de geç kalmadan etkileşimlerinizi yükseltmek için kendi stratejinizi oluşturmalısınız.

Instagram Etkileşimlere Nereden Bakılır?

Instagram’da sayfa istatistikleri bölümünden tüm gönderilerin etkileşimlerini görmeniz mümkün. Bunun yanı sıra paylaştığınız gönderilerin altındaki “İstatistikleri Gör” sekmesinden de paylaşımlarınızla ilgili verilere ulaşabilirsiniz. 

Gönderi Etkileşim İstatistikleri Hangi Bilgileri Verir?

  • Gönderi kaç hesaba erişti? 
  • Kaç hesap bu gönderi ile etkileşimde bulundu? 
  • Kaç kişi beğendi, kaydetti ve gönderiye yorum yaptı? 
  • Kaç kullanıcı bu gönderi üzerinden profilinizi ziyaret etti?
  • Bu kullanıcılar sizin takipçileriniz mi yoksa sizi takip etmeyenler de etkileşimde bulundu mu?
  • Etkileşimde bulunan kullanıcılar ana sayfadan mı, konu etiketlerinden (hashtag) mi yoksa diğer yerlerden mi geldi? 
  • Gönderi üzerinden arama yapan kullanıcı sayısı nedir?
  • Gönderi üzerinden e-posta gönderme düğmesine tıklayan kullanıcı sayısı nedir? 

Tüm bu bilgilere gönderi istatistiklerinden ulaşabilirsiniz. Bu bilgi neden önemli? Çünkü, gelecekteki içerik stratejinizi belirlerken bu analizler doğrultusunda ilerleyeceğiz. 

Instagram hikaye etkileşimleri de paylaşılan hikaye yukarı kaydırıldığında görüntülenebilir. Hikayeyi izleyen kullanıcılar, erişilen hesaplar, etkileşimde bulunan hesaplar, profili ziyaret eden kullanıcı sayısı ve takipçi bilgilerine ulaşabilirsiniz. 

Instagram Etkileşim Arttırma Yöntemleri Neler?

Instagram etkileşimi arttırmak için güncel algoritmayı bilmeli ve içeriklerinizi bu kriterlere göre hazırlayıp paylaşmalısınız. Instagram’ın algoritmasından Instagram Keşfete Nasıl Çıkılır? 2022 Detaylı Keşfet Rehberi daha detaylı bahsettik. Bunun dışında yapmanız gerekenler ise şunlar:

Instagram’ın Tüm Özelliklerini Kullanın

Sosyal medyada aktif olabilmek kolay ancak bunu her alanda ve düzenli olarak yapabilmek zor. Planladığınız tüm içerikleri düzenli olarak paylaşın. Bu paylaşımları sadece gönderi olarak paylaşıp etkileşim almasını beklemeyin. Farklı araçları da kullanın.

Hikaye ve Reels paylaşımları yapın. Özellikle Reels videolar görsel paylaşımlarına oranla çok daha fazla kullanıcıya ulaşıyor. Digital Kafalar olarak deneyimlediğimiz bir durumdan bahsedelim. Sosyal medya yönetimi hizmeti verdiğimiz bir firma çok sayıda paylaşım yapılmasına rağmen hesabının büyümediğinden şikayetçiydi. Hesap yönetimine başladığımız ilk hafta yayınladığımız 3 Reels video toplamda 52,593 görüntüleme aldı ve bu Reels sayesinde sayfa 330 organik takipçi kazandı. Reels paylaşırken popüler (video ile uyumlu olması önemli) müziklerden faydalanmayı unutmayın.

Hashtagleri Doğru Kullanın

Instagram etkileşim hashtagleri işe yarıyor mu? Bu, bize oldukça fazla sorulan bir soru. Evet, hashtagler işe yarıyor ancak doğru kullanılmazsa zararı olabilir. Markalar genellikle daha çok etkileşim almak için gönderinin altına 30 tane hashtag ekliyor. Gönderi ile alakasız hashtagler kullanıldığında Instagram için o içeriğin değeri düşüyor. Bu sebeple etiket seçerken gönderinizle alakalı olmasına ve az sayıda kullanmaya dikkat edin. 

Etkileşim Bekliyorsanız, Etkileşimde Bulunun

Markaların yaptıkları yanlışlardan biri de sosyal medya mecralarını tek taraflı kullanmaktır. Takipçilerinizden etkileşim bekliyorsanız onlara kendinizi göstermeniz gerekmektedir. Bunun için siz de kullanıcıların gönderilerini beğenip yorum yapmaktan çekinmeyin. Firma olarak resmi ve mesafeli bir anlayışa sahip olabilirsiniz ancak sosyal medyada başarılı olmak için kullanıcılarla duygusal bağ kurmalı ve onların arkadaşı gibi hissettirmelisiniz.

Gelen Yorumları Cevapsız Bırakmayın

Sayfadaki gönderilerinize gelen yorumlara sadece emoji ile olsa dahi mutlaka cevap verin. Hem de zaman kaybetmeden. Kullanıcılar yaptıkları yoruma cevap beklerler. Bu sebeple bu yorumları göz ardı etmemeli ve takipçilerinizle iletişim kurmaktan çekinmemelisiniz.

Etkileşim Sağlayacak İçerikler Oluşturun

Bu maddeyi örneklendirerek anlatalım. Müşterilerimizden Miniropa, bebek giyim sektöründe hizmet veren bir e-ticaret markası. Bu markanın sosyal medya hesaplarında günlük ürün görsel paylaşımları yapıyoruz ancak bu paylaşımlara ek olarak ilgi çekici içerikler de üretiyoruz. Bu iki içerik türünü kıyasladığımızda tanıtıcı ürün paylaşımlarından ziyade eğlenceli, soru cevap ya da faydalı bilgi içerikleri daha çok etkileşim alıyor. Bunu aşağıdaki iki içeriği inceleyerek siz de görebilirsiniz. 

Hikaye Paylaşımlarıyla Etkileşimi Arttırabilirsiniz

Instagram hikaye paylaşımları markanız için altın madeni gibidir! Bu alanı asla ihmal etmeyin ve hikaye paylaşımlarınızda kullanıcılara sorular yönlendirin. Soru-cevap storyleri, anketler, oylamalar ve hatta bazen “Günaydın” paylaşımları bile takipçilerinizin etkileşimde bulunmasını sağlayacaktır. 

Instagram Etkileşim Grupları İşe Yarar mı?

Instagram’da karşılıklı etkileşimde bulunma sistemine dayalı bazı gruplar vardır. Farklı hesapların üye olduğu bu gruplarda belirli hesapların gönderilerini beğenme, yorum yapma ve kaydetmeniz istenir. Bu gruplarda karşılıklı etkileşim yaratılmak hedeflenmiştir ancak sosyal medya uzmanlarımız bu grupları tavsiye etmiyor. Instagram’da günlük etkileşim sınırı vardır. Eğer hesabınız bu sınırı aşarsa uyarı alma ve hatta kapanma riski var.

Ayrıca bu grupların kuralları oldukça sert. Belirlenen hesaplar için etkileşimde bulunmazsanız toplu olarak sayfanıza spam atıyorlar ve bu durumda hesabınız kapatılabilir. Bu tarz gruplara girip etkileşim elde etmek yerine hedef kitlenizi belirleyip organik kişileri takip ederek etkileşimde bulunmanız daha çok fayda sağlar. Instagram etkileşim hilelerinden mutlaka uzak durun. Bu hileler ve spam sayfanızın etkileşimini düşüren sebeplerin başında gelir. 

Instagram Etkileşimin En Yüksek Olduğu Saatler Neler?

Instagram’da her sayfanın hedef kitlesinin aktif olduğu saat ve gün dilimi değişiklik göstermektedir. Bunu kendi sayfa istatistiklerinizden tespit ederek o gün ve saatlere yoğunlaşabilirsiniz. Tüm kullanıcıların yoğun olduğu saatler ise hafta içi sabah 07:00-08:00 ve akşam 21:00-23:30 arasıdır. Bu konuda yazdığımız Instagram’da En Doğru Paylaşım Zamanı Nedir? yazısına da göz atabilirsiniz.

Sizin için bu yazımızda Instagram etkileşimleri nasıl arttırılır? sorusunu yanıtladık. Özetle, sadece paylaşım yapan ve etkileşim bekleyen bir hesap olmayın. İnsanlarla iletişim kuran, karşıklıklı etkileşimlerle gelişen bir hesap olun. Duygusal bağ çok önemli. Kullanıcılara bir markadan ziyade bir insan/ekip olduğunuzu hissettirin.