Şubat 14, 2023 in Dijital Pazarlama, Genel, Sosyal Medya

Sosyal Medya Pazarlamasında Nöropazarlama Teknikleri Nasıl Kullanılır?

Sosyal medyada büyük markaların nöropazarlama teknikleri kullandığını biliyor muydunuz? Küçük ve orta ölçekli markalar da nöropazarlama tekniklerini sosyal medya pazarlamasında kullanabilir. Bu yazımızda sizin için nöropazarlamayı ve sosyal medyada nasıl kullanabileceğinizi anlattık.

Nöropazarlama doğrultusunda hangi pazarlama stratejileri kullanılıyor? Nöropazarlama sosyal medya çalışmalarına değer katabilir mi? Tüketicinin ne istediğini öğrenmek mümkün mü?

Nöropazarlama Nedir?

Size, tüketicinizin istediği şeyi bildiğimizi söylesek ne düşünürdünüz? Elbette, satış yapmanız daha kolay olurdu. Tüketiciyi ne kadar iyi tanırsanız, istediği şeyi bilirseniz ve ona göre satış hamleleri yaparsanız büyük marka olmanız kaçınılmaz olacaktır. İşte, bunun ismi Nöropazarlama! 

Nöropazarlama teknikleri insanların “satın alma” motivasyonunun sebebini inceleme ve çıkan sonuçlarla pazarlama stratejisi geliştirmeyi kapsamaktadır. Tüketici davranışlarını araştıran nöropazarlama, kişilerin neden satın aldığını ve bu satın almanın hangi psikolojik ve sosyal etkilerle oluştuğunu araştırır.

Tüketicinin Bilinçli ve Bilinç Dışı Satın Almalarını Keşfedin

İnsan beyni herhangi bir konuda karar verirken bilinçli ve bilinç dışı olmak üzere iki yöntem kullanır. Örneğin, bir ürünü satın alırken kimi zaman bilinçli karar versek de kimi zaman birden fazla aldığımız ürünleri bilinç dışı alıyor olabiliriz. İşte, markalar da tüketicinin bilinç dışı satın almalarını sağlayarak satış hacimlerini büyütmeye çalışırlar. 

Özetle, tüketicilerin satın alma öncesinde hangi davranışla ve hangi düşünceyle bunu yaptığını tespit eder. Oldukça geniş kapsamlı olan nöromarketing, sosyal medya pazarlamasında da kullanılabilir. 

Hangi Markalar Nöropazarlama Teknikleri Kullanıyor?

Dünyanın önde gelen markalarının geniş kitlelere satış yapmasının sebebini merak ettiniz mi? Markaların bu kadar büyümesini sağlayan hangi çalışmalar yapılıyor? Google, Apple, Hyundai, Coca-Cola, Amazon, Frito-Lay gibi yabancı markalar nöropazarlama teknikleri ile markalarına değer katıyor. Ülkemizde ise Pınar, Garanti, Bosch, Fiat, Turkcell gibi markalar nöropazarlamadan faydalanıyor. Bu markalar ambalaj tasarımlarından web sitelerine, reklam görsellerinden verdikleri mesaja kadar her konuyu nöropazarlama çalışması sonuçlarına göre belirliyor.

Örneğin; yapılan bir nöropazarlama araştırmasında beyin dalgaları incelenen deneklerin parlak ve gösterişli ambalajlara negatif tepki verdiği tespit edildi. Bunun sonucunda pek çok marka ürün ambalajlarını mat olarak yeniden üretti. 

Nöropazarlama Sosyal Medya Pazarlamasında Nasıl Kullanılabilir?

Sosyal medya pazarlamasında markalar gün içerisinde çok sayıda gönderi ve hikaye paylaşıyor ve bu büyük bir veri dumanı oluşturuyor. Tüm bu içeriklerin arasında kaybolmamak ve hedef kitlenin ilgisini çekebilmek için nöropazarlamadan faydalanmak mümkün. Eğer tüketicinin ne istediğini bilirseniz buna uygun strateji ile onlara ulaşabilirsiniz. 

Uzman Etkisi

Sosyal medyada nöropazarlamadan faydalanmak biraz zahmetli olsa da elde edilen sonuçlar için bunu yapmaya değer. Örneğin, reklam kampanyanızda insanların zihninde güven duygusu uyandıran bir uzman kullanmak faydalı olacaktır. Sağlık sektöründeki firmalar için doktor görüşlerinin yer aldığı bir video ile reklam yayınlamak akıllıca olur.

Ünlü Kişilerin Kullanımı ve Influencer Pazarlama

Uzman etkisinin yanı sıra tüketicilere güven duygusu veren ya da rol model olarak gördükleri ünlüleri kullanmak da markanın imajına olumlu katkı sağlar. Influencer pazarlamasının etkili olmasının sebeplerinden biri de budur. İnsanlar görünmek istedikleri kişilerin giydiği giysiler, ayakkabılar, kullandıkları aksesuarlar, gittikleri spor salonları, yemek yedikleri restoranları tercih etmeye meyillidir.

Bilinçli veya bilinçsiz olarak tüketiciler takip ettikleri fenomenlerle aynı hayatı yaşama hissi doğrultusunda satın alma davranışında bulunurlar. Ayna nöron etkisi olarak bilinen bu durum ile influencer pazarlamasından faydalanan bir marka aynı gün içerisinde ürün stoklarını tamamen bitirebilir. 

Görsel Korteks

Sosyal medya tasarımlarında kullanılan görseller metine oranla daha etkilidir. Hatta Facebook reklamlarında görsel üzerinde az oranda metin kullanan kampanyalar daha fazla erişim alır. Bunun sebebi beynin Görsel Korteks (Visual Cortex) bölümünün gelişmiş olmasıdır.  

Digital Kafalar olarak sosyal medya pazarlamasında müşterilerimizin sektörel bazda nöropazarlama araştırma sonuçlarını analiz edip buna uygun strateji oluşturuyoruz. Böylelikle gelişigüzel yazılan metinler ve hazırlanan görsellerden ziyade hedef kitle için şaşırtıcı ve satışa yönlendiren sonuçlar elde ediyoruz.

Renklerin etkisi, video içeriklerde kullanılan sesin etkisi, tasarımlardaki fontların ve kullanılan görsellerin psikolojik etkisini en iyi şekilde analiz ederek yüksek verim alıyoruz. Başarılı Dijital Pazarlama İçin Renklerin Psikolojisi yazımıza da göz atabilirsiniz.