Nisan 20, 2018 in Dijital Pazarlama, Reklam

Google Reklam Çalışmalarında Başarılı Olmanın Sırrı

Google Reklam

çalışmalarında başarılı olmanın sırrı nedir? Google reklamlarında iyi bir çalışma yapmak için profesyonel bir hesap yönetimi, iyi bir bütçe, doğru kelimelerin hedeflenmesi ve doğru reklam modelinin belirlenmesi çok önemlidir. Profesyonel bir hesap yönetiminden kasıt şudur;

  1. Hesabı yönetecek google reklam ajans veya kişi daha öncesinde bu işi yapmış olmalı
  2. Sektör analizini çok iyi yapabilmeli
  3. Rakipleri inceleyebilmeli
  4. Hedef kelime analizi yapabilmeli
  5. Doğru reklam modelini bulabilmeli
  6. Doğru reklam modelini uygulayabilmeli

Buna benzer birkaç maddenin daha olduğu bir Google reklam ajansı veya kişi ile çalışırsanız hesabınız iyi optimize edilebilir. Zaten işini bilen firmalar veya kişiler siz sormadan sizi bu maddeler üzerinde yönlendirecektir.

Doğru bütçe nedir?

Örneğin sektörünüz ve belirlenen kelimeler rekabet içerisinde ve sizde bu rekabet içinde yer almak istiyorsunuz Google reklamlarında “Tıklama Başı Maliyet(TBM)” vardır. Burada tıklamalar için uygun bir bütçe ayırmazsanız reklamlarınız çokta size fayda sağlamayacaktır. Yine bu maliyetleri düşürmek için siteniz üzerinde optimizeler yapılması gerekecektir. Doğru düzenlemeler ve doğru kelimelerin sitenizde barındırılması ile sitenizdeki kalite puanı arttırılıp tıklama başı maliyet aşağılara çekilebilir.

Doğru reklam modeli

Örneğin sizin firmanız çatı sistemleri satan bir firmaysa çatı sistemleri satan bir firma için arama ağı reklamı önemliyken kıyafet satan bir firma için GDN(Görüntülü Reklamlar) daha iyidir. Çünkü kıyafeti önlerine sürerseniz ihtiyaç doğurabilirsiniz. Herkes kıyafet giyer ama herkes çatı sistemi ile ilgilenmez, bundan dolayı iyi bir reklam modeli hem harcamanızı azaltır hem de doğru kişilere ulaşmanızı sağlar.

Google Adwords Reklam Modelleri

Doğru kelimeler

Örneğin kıyafet kombini yapan bir firmasınız ve bununla ilgili Arama Ağı reklamı yapacaksınız. Eğer doğru kelimeler ve doğru hedefleme yapılmazsa reklamınız alakasız sonuçlarda çıkabilir. Bir eşleme örneği verelim “Kıyafet Kombini” kelimesini geniş eşlemeye aldınız. Sizin reklamlarınız artık “Kombin oyunları” arama sonucunda da çıkabilir. Bundan dolayı doğru kelime ve doğru hedefleme Google reklam için çok önemlidir. Doğru kelimeler doğru müşterileri tam da sizi arayan müşterileri sitenize çeker ve onlara sizin yaptığınız ürünleri veya işleri sunar. Kısacası ihtiyacı olan ihtiyacını bulur.

Hedef Kelime Belirleme

Bu işlemleri yaparken tam anlamıyla bu işte profesyonel bir ekipten destek almanızı öneririz. Digital Kafalar olarak biz de tam bu konuda doğru hizmeti vermek adına her gün kendimize değer ve bilgi katmaya, müşterilerimize doğru kelimeyi, doğru bütçeyi bulmaya gayret gösteriyoruz.