Mart 28, 2018 in Dijital Pazarlama, Reklam, Sosyal Medya

Instagram Reklam Verme İncelikleri

Instagram reklam verme
Instagram reklam verme

Instagram reklam verme inceliklerini bilmek reklam performansını artırır. Sosyal medya reklamları arasında en popüler reklam platformlarından biri olan Instagram’da reklam vermek istiyorsanız bu yazıyı mutlaka okumalısınız. İşte, reklamlarınızın daha etkili olması, daha çok ilgi çekmesi ve geri dönüş alabilmesi için yapabilecekleriniz…

Instagram Reklam Verme Sırları

Görsel ile ilgili bilmeniz gerekenler

1-Görselin boyutu Instagram reklam kriterlerine uygun olmalı. En-boy oranının doğru olduğuna mutlaka dikkat edilmelidir. Görsel tasarımcı tarafından hazırlanırsa hem ölçüleri doğru olacak hem de daha ilgi çekici bir reklam çalışması hazırlanmış olacaktır.

2-Kalite yüksek olmalı. Görselin çözünürlüğüne mutlaka dikkat edilmeli. Bulanık görsellerden kaçınılmalı, Instagram kullanıcılarının ilgisini çekecek kalitede görseller kullanılmalı. Özellikle bir ürün satışı yapıyorsanız mutlaka ürünün profesyonel fotoğraf çekimini yaptırmalısınız. Marka imajının güçlü olması için görsel kalitesi oldukça önemlidir.

3-Açıklama yazısı ne kısa ne uzun olmalı. İdeal açıklama uzunluğu 125-300 karakter arasıdır. Yazacağınız açıklama yazısı etkileyici olmasının yanı sıra mesajınızı net bir şekilde iletmelidir. Açıklama kısmına bağlantı eklenmemelidir. Çünkü zaten reklam butonu ile istenilen linke yönlendirme yapabilirsiniz.

4-Video reklam tercih ederek daha etkili geri dönüş alabilirsiniz. Görseller ve yazılar etkilidir ancak günümüzde videonun etkisi tartışılamaz şekilde hepsinin önüne geçmiştir. Video, izleyicilerde merak uyandırır ve yazı okumak yerine daha pratiktir. Bu sebeple eğer imkanınız varsa güzel bir video ile reklam performansınızı artırabilirsiniz. Verimli bir reklam için videonun ilk saniyeleri çok önemli. İlk 5 saniyede izleyicinin videoyu izlemeye devam etmesini sağlamalısınız.

5-Instagram reklam vermenin incelikleri arasında hedef kitleyi doğru belirlemek de yer alıyor. Hatta belki de en önemli nokta doğru hedef kitle analizi yapmak. Yanlış hedef kitle seçimi yaparsanız bütçeniz boşa gidebilir, bu da reklamdan geri dönüş almadan boş yere para harcadığınız anlamına gelir. Reklam kampanyasına uygun hedef kitle seçimi mutlaka sosyal medya reklam yöneticisi tarafından yapılmalıdır. Bu aşamada profesyonel sosyal medya reklam ajansı ile iletişime geçebilirsiniz.

6-Facebook reklamları ile senkronize şekilde reklamlarınızı yayınlayabilirsiniz. Bu sayede reklamlarınız daha etkili sonuç alacaktır. Facebook ve Instagram reklamları birbiriyle bağlantılıdır ve aynı reklamı iki sosyal medya ağında da yayınlayabilirsiniz. Facebook reklamları da Instagram reklamları kadar etkilidir ve hedef kitlenize bu kanaldan da ulaşabilirsiniz.

Instagram reklam verme hizmetlerimizden faydalanmak için bizimle iletişime geçebilirsiniz.