Şubat 17, 2023 in Dijital Pazarlama, Reklam, Sosyal Medya

Facebook Reklam Kütüphanesi Nedir? Rakip Reklam Analizi

Facebook Reklam Kütüphanesi sayesinde rakip sayfaların aktif reklamlarını görebileceğinizi biliyor muydunuz? Bu araç sayesinde hem Instagram hem Facebook’ta yayınlanan reklamları kolaylıkla takip edebilirsiniz. Rakip işletmeleri analiz etmenizi sağlayan Facebook Meta Reklam Kütüphanesi nasıl kullanılır? Instagram’da rakip reklamları görmek mümkün mü? Rakiplerin reklamlarını incelemek hangi avantajları kazandırır? Sizin için bu soruları yanıtladık.

Facebook Ad Library Nedir?

Facebook reklam kütüphanesi olarak bilinen Ad Library, Facebook ve Instagram üzerinden reklam veren rakip markaların kampanyalarını takip edebileceğiniz bir araçtır. Meta Reklam Kütüphanesi’ni kullanarak konum ve kelimeye göre arama yapabilir ve rakip reklamlar hakkında bilgi sahibi olabilirsiniz.  

Facebook Reklam Kütüphanesi’nde Hangi Reklamlar Görülür?

Facebook ve Instagram’da aktif olan tüm reklamları görebilirsiniz. Ayrıca Messenger ve Audience Network reklamlarını da görmek mümkün.

Öneri Yazı: Facebook Reklam Fiyatları – Facebook Reklam Verme Fiyatları

Facebook Ad Library Nasıl Kullanılır?

Facebook’un Reklam Kütüphanesi sayfasını açtığınızda karşınıza bu ekran çıkacak;

“Reklamları Arayın” bölümünden aratmak istediğiniz konumu, kategoriyi ve anahtar kelimeyi girin. Sonrasında bu bilgilerle ilişkili olan aktif reklam kampanyaları görüntülenecektir. Örnek olarak Facebook ve Instagram’da reklam veren saç ekim kliniklerini araştırdık. Yerli ve yabancı tüm firmaların aktif reklam kampanyalarını görüntüledik. Bu alanda elde edebileceğiniz bilgiler; reklamın yayınlandığı platform, reklamı yayınlayan sayfa, reklam metni, reklam görseli veya videosu.

Reklam kütüphanesi sayesinde gördüğünüz rakip reklam kampanyaları size reklam kampanyanızı planlarken yardımcı olacaktır. Bu kampanyaları iyi analiz ederek avantaj kazanabilirsiniz.  

Pazarlamacılar Meta Reklam Kütüphanesi’ni Nasıl Kullanır?

Rakiplerin reklamlarını görüntülemek markalara pek çok avantaj sunar ancak bazı markalar bu verileri nasıl kullanacaklarını bilememektedir. Bu sebeple size fayda sağlayacak birkaç önerimiz var. Farklı reklam kampanyalarını incelerken hangi reklamların ne kadar süredir yayında olduğunu görebilirsiniz. Buna göre uzun süredir yayında olan reklam kampanyalarının yüksek performanslı olacağı düşüncesiyle bunları incelemenizi öneririz. 

Digital Kafalar olarak reklam çalışmalarını yürüttüğümüz markaların sektörel rakip analizini bu araçtan faydalanarak yapıyoruz. Facebook Reklam Kitaplığı’ndan edindiğimiz bilgilerden rapor çıkarıyor ve bu rapor sonuçlarını reklam kampanyası planlarken kullanıyoruz. 

Öneri Yazı: Instagram Reklam Yönetimi Nasıl Yapılır? Verimli Instagram Reklamları